OLEJ NA FILTRZE POWIETRZA?!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
OLEJ NA FILTRZE POWIETRZA?!
musze czesto wymieniac filtr powietrza poniewarz jest caly zasmarowany olejem z silnika, czy tak to mam byc????????
bo nie wydaje mnie sie?
no i przez to (jak sadze) znika mi potroszku olej w silniku i musze czesto dolewac, cos mi tu niegra???
bo nie wydaje mnie sie?
no i przez to (jak sadze) znika mi potroszku olej w silniku i musze czesto dolewac, cos mi tu niegra???
albo masz za dużo oleju, albo masz walnięte uszczelniacze lub pierścionki i masz przedmuchy...zobacz czy jak dodasz gazu nie wali ci powietrrze z miarki oleju(wyjmij ją i przyłóż palec. Jak wali to.....nie na pewno nie będzie dmuchało...masz po prostu za dużo oleju (mam nadzieję bo aż mnie dreszcz przeszedł. ![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
-
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
- Lokalizacja: konin
- Auto: Golf 7 Variant
- Kontakt:
Jezeli dmucha z korka wlewu oleju albo z miarki to znaczy ze masz slabe cisnienie na tlokach. Sprawdx je. Ewentualnie mozesz zdjac pokrywe zaworow i wypalic palnikiem odme zeby usunac zanieczyszczenia. Na jakis czas powinno pomoc. Czysta odma bedzie zatrzymywac olej. Ja tak robilem kiedys przy mk1 1.5 JB. Pomagalo na jakies 30 000km.
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
To jest bardzo ciekawy temat ponieważ, ja tez mam problem z olejem na filtrze powietrza.
W moim autku wymieniam olej średnio co 11tys. kilometrów i oczywiście wszystkie filterki. Zawsze filterek powietrza jest zapaprany olejem ale najlepsze jest to ze przez cały przebieg czyli od wymiany do wymiany nie dolewam oleju a stan na miarce jest zawsze taki sam.
Może ktoś ma jakiś świeży pomysł.
Pozdrowionka
W moim autku wymieniam olej średnio co 11tys. kilometrów i oczywiście wszystkie filterki. Zawsze filterek powietrza jest zapaprany olejem ale najlepsze jest to ze przez cały przebieg czyli od wymiany do wymiany nie dolewam oleju a stan na miarce jest zawsze taki sam.
Może ktoś ma jakiś świeży pomysł.
Pozdrowionka
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Jesli olej wywala na filtr powietrza a oleju ubywa to nie jest dobrze to kazdy wie, ale po co od razu remontowac silnik. Jest na to kilka sposobow.
Po pierwsze wlac na poczatek gestego oleju. Przetestowac, jak dalej wali to mozna go jeszcze troche wzbogacic Motodoktorem, ktory uszczelni nam troche silniczek na zaworach. Jedna puszka na 4-5 litrow powinna wystarczyc. Jest to koszt niewielki, jakies 12 zl.
No a co teraz z zabrudzonym filtrem??
Wymienic!! Jesli jednak sytuacja bedzie taka ze troche bedzie nam nadal syfilo filtr to mam taki patent. Zainstalowac odme tak, zeby walila wyrzucony olej nie na filtr, ale do silnika, niech sie spali nadmiar oleju, nic sie nie stanie.
Gorszym rozwiazaniem jest zeby olej ciekl sobie po silniku na droge, w koncu po to jest odma, zeby nie zanieczyszczac srodowiska.
To powinno pomoc, polecam na prawde Motodoktora, albo podobne preparaty przeznaczone do uszczelniania silnika w takich przypadkach.
Acha, jesli ten typ awarii pojawil sie niedawno, polecam sprawdzic uklad chlodzednia. Moze silniczek sie przegrzal raz, drugi i lekko przytarl. Jasna sprawa ze o takie rzeczy trzeba dbac odpowiednio wczesniej.
Po pierwsze wlac na poczatek gestego oleju. Przetestowac, jak dalej wali to mozna go jeszcze troche wzbogacic Motodoktorem, ktory uszczelni nam troche silniczek na zaworach. Jedna puszka na 4-5 litrow powinna wystarczyc. Jest to koszt niewielki, jakies 12 zl.
No a co teraz z zabrudzonym filtrem??
Wymienic!! Jesli jednak sytuacja bedzie taka ze troche bedzie nam nadal syfilo filtr to mam taki patent. Zainstalowac odme tak, zeby walila wyrzucony olej nie na filtr, ale do silnika, niech sie spali nadmiar oleju, nic sie nie stanie.
Gorszym rozwiazaniem jest zeby olej ciekl sobie po silniku na droge, w koncu po to jest odma, zeby nie zanieczyszczac srodowiska.
To powinno pomoc, polecam na prawde Motodoktora, albo podobne preparaty przeznaczone do uszczelniania silnika w takich przypadkach.
Acha, jesli ten typ awarii pojawil sie niedawno, polecam sprawdzic uklad chlodzednia. Moze silniczek sie przegrzal raz, drugi i lekko przytarl. Jasna sprawa ze o takie rzeczy trzeba dbac odpowiednio wczesniej.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
No to witam w klubie! u mnie podobnie zastanawiające jest to ze przez korek nie dmucha, przez bagnet też nie a i przez odme niespecjalnie a filtr usmarkany, od wymiany 2000 i jest zasyfiony oleum. Nie bardzo wiem jak wyczyscić odme ale chętnie bym to zrobił, na razie wyciągnełem wąż od odmy z obudowy filtra i se stoi, ale cuś trzeba zrobić.
odma to właśnie ten wąż razem z uchwytem w pokrywie zaworów. Tak czy inaczej dobrze jest wziąć palnik gazowy(taki podłączany do zwykłej butli campingowej) , zdjąć pokrywę zaworów i w miejscu gdzie przychodzi do niej odma wypalić tymże palnikiem syf na siateczce(oczywiście od środka) na początek chyba to jest najprostsze i najtańsze rozwiązanie
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości