Mały problem po stłuczce...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Mały problem po stłuczce...

Post autor: Qto » pn lut 05, 2007 15:44

Jakiś czas temu matka miała stłuczke, na pierwszy rzut oka nic się nie stało poza lekkim uszkodzeniem blach w zaznaczonym na fotce miejscu (z tym że był walony po drugiej stronie). Niedawno zauważyłem że aby auto jechało prosto muszę mieć kierownicę skręconą o kilka stopni w lewo. Wie ktoś co mogło ulec uszkodzeniu? Co muszę zrobić? Zbieżność? Geometrię?
Z góry dzięki wszystkim za wypowiedzi.
Pozdrawiam

Obrazek



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn lut 05, 2007 16:00

Qto pisze: Zbieżność? Geometrię?
To do sprawdzenia


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pn lut 05, 2007 16:56

Adamtd pisze:Qto napisał/a:
Zbieżność? Geometrię?


To do sprawdzenia
dokładnie
samo sprawdzenie to koszt ok 20,- jak bedzie źle to ustawią i tyle


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Ross » pn lut 05, 2007 17:10

tak jak koledzy wczesniej piszą i zresztą jak sam zasugerowałeś pewnie problem tkwi głównie w zbieżności. Najlepiej podjęc i niech ci ustawią, koszt jakieś 90zł za wszystkie koła.


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lut 05, 2007 18:25

Czyli to tylko kwestia ustawienia? Raczej nie powinno się nic zepsuć, wygiąć czy coś takiego?



sobiking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: śr maja 18, 2005 20:51
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sobiking » pn lut 05, 2007 18:33

A jak autko zostało uderzone, tz. z przodu , z boku, centralnie w koło, z jaką predkością. To wszystko jest ważne. Mnie facet wjechał centralnie w lewe koło passacikiem z prędkością ok. 40 km/h (parking) i miałem całe lewe zawieszenie do wymiany (wahacz, amorek, zwrotnica, piasta, łożysko, swożeń wahacza), ale najlepiej jest właśnie jak koledzy mówią jechać na pierwszą lepszą stację diagnostyczną i sprawdzić zawieszenie koszt ok. 20 złoty i tam panowie wszystko ci powiedzą co w trawie piszczy :okej:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lut 05, 2007 18:36

sobiking pisze:A jak autko zostało uderzone, tz. z przodu , z boku, centralnie w koło, z jaką predkością.
na fotce zaznaczyłem gdzie był walony a z jaką prędkością nie wiem bo matka jechała ale sądze że nie dużo kolesiowi brakowało żeby wyhamował, ja mam trochę blachy pogniecone a jemu pękła ramka pod rejestracje:)



greg

Post autor: greg » pn lut 05, 2007 18:39

Qto pisze:Raczej nie powinno się nic zepsuć, wygiąć czy coś takiego?
to zależy - zaznaczyłes końcówkę błotnika-początek drzwi - zakladajac że dostało również koło to mogło np skrzywić drążek kierowniczy - efekt - [rzestawiona zbieżność no i ściąganie, mogło skrzywić wahacz - efekt - patrz wyżej.
Zanim pojedziesz na diagnostyke wizualnie trzeb aobejrzeć drążek + wahacz + mcpersona. Jeśli wszystko proste to wtedy na geometrie - jeśli coś krzywe - wymian ai dopiero na geometrię.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lut 05, 2007 19:04

greg, dzięki, tak zrobię...najpierw na kanał i wszystko oblukam a później na stację diagnostyczną...
Dzięki wszystkim, temat można zamknąć.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn lut 05, 2007 21:55

Qto pisze:Dzięki wszystkim, temat można zamknąć.
Nie zamknąc - tylko poczekamy , aż napiszesz co było


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lut 06, 2007 00:14

Adamtd pisze:Nie zamknąc - tylko poczekamy , aż napiszesz co było
Hehe, spoko. Jak się uda to jutro zbadam temat.

Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, okazało się że drążek kierowniczy jest wykrzywiony. Geometria i zbieżność sprawdzona, auto jedzie tam gdzie chcę.
Dzięki wszystkim.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości