Jak unieruchomić zawór EGR??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Jak unieruchomić zawór EGR??

Post autor: zygimar » czw paź 05, 2006 18:53

W jaki sposób zatkać zawór EGR żeby nie wpuszczał spalin.
Chce sprawdzić czy dymienie z wydechu przy przyspieszaniu to wina złego sterowania EGR.
Ostatnio zmieniony pt kwie 06, 2007 23:34 przez zygimar, łącznie zmieniany 1 raz.


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » czw paź 05, 2006 19:38

Witam
W MK3 można odłączyć zasilanie elektrozaworu włączającego EGR.Lub odłączyć przewodzik z podciśnieniem idący do zaworu EGR
Kiedyś na testy podłączyłem na stałe EGR i dałem gazu :kac: i wtedy ładny Batory leciał z mojego wydechu hehe
W MK4 może być problem jak się odłaczy zasilanie elektrozaworu ( jeżeli taki jest ) bo kmp może posypać błędami

POzdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 05, 2006 22:03

trzeba włożyć kawałek blachy np z puszki po sardynkach przy wlocie do kolektora - zatyka się dolot z wydechu a zawór sobie moze wtedy pracować...

na ori programie zawór pracuje na wolnych obrotach..



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pt paź 06, 2006 07:05

Czesc cowboy bedziesz moze w wałbrzychu w najblizszym czasie ?? :)
Przejechał byś się kolejny z VAGiem??

Kopci mi przy przyspieszaniu jakiś jasny dym, jak wciskam pedał gazu zaczyna kopcić póżniej ustaje chociaż gaz wciśnięty (albo tak mi się wydaje bo w lusterku tylnim oglądam "gazy" mojego autka). Na postoju bez obciążenia nie ma dymu. Jeden gość z forum mówi że przyczyną może być żle działający EGR.


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob paź 07, 2006 02:44

zygimar pisze:Czesc cowboy bedziesz moze w wałbrzychu w najblizszym czasie ?? :)
Przejechał byś się kolejny z VAGiem??

Kopci mi przy przyspieszaniu jakiś jasny dym, jak wciskam pedał gazu zaczyna kopcić póżniej ustaje chociaż gaz wciśnięty (albo tak mi się wydaje bo w lusterku tylnim oglądam "gazy" mojego autka). Na postoju bez obciążenia nie ma dymu. Jeden gość z forum mówi że przyczyną może być żle działający EGR.
zaślep EGR i testuj - tylko nie puszką po piwie/coli - przepali sie po jakimś czasie ...



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » sob paź 07, 2006 19:37

Gdzie to zaślepić?? Nie ma sposobu odłączenia jakiegoś czujnika?? Na chwile??


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz paź 08, 2006 04:31

zygimar pisze:Gdzie to zaślepić?? Nie ma sposobu odłączenia jakiegoś czujnika?? Na chwile??
czujnik może nie zdać egzaminu - jeśli grzybek EGR'u jest mocno zanagarowany - grzybek będzie częściowo otwarty ...
wiesz co za tym idzie :hmm:
jedyny pewny sposób to zaslepienie - na rurze EGR'u jest łączenie z kołnierzem - w tym miejscu zaślepkę trzeba wstawić .. blach 1mm będzie się nadawała idealnie



Awatar użytkownika
Psinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 03:30
Lokalizacja: Leszno/Basingstoke
Kontakt:

Post autor: Psinka » pn lut 05, 2007 12:16

Pozwole sobie na odświeżenie tego tematu gdzyż nie moge znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moj problem z egr. Czy nieprawidlowe dzialanie egr może wplywac na zwiekszenie spalania w moim TDI AHF ? Ostatnio zawitalem do mechanika zajmujacego sie wtryskami i powiedzialem mu o moim problemie ze zwieksznonym spalaniem w miescie ( 8 l i to przy PSJ !!) i o widoku gazow za moim autem. Myslalem ze moze to wtryski ale on do mnie ze to pewnie jest źle działajacy EGR. Wiem ze diesle dymia przy przyspieszaniu ale nie ze dymienie jest przez cały okres przyspieszania. Mialem teraz okazje jechac za passatem 2.0 TDI to on przy wyprzedzaniu puscił baka na moment czyli po naglym zwiekszeniu cisnienia gazow. Za to moj kopcil przez cale moment wyprzedzania. Doczytalem ze EGR otwiera sie przy niskich obrotach ale jaki to ma wplyw na spalanie ?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn lut 05, 2007 12:34

EGR otwiera sie w ustalonych stanach pracy silnika - czyli np. na wolnych obrotach, badz w czasie jazdy z ustalona predkoscia obrotowa - w czasie przyspieszania badz hamowania silnika EGR powinien byc zamkniety.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lut 05, 2007 12:55

Corvax pisze:w czasie przyspieszania badz hamowania silnika EGR powinien byc zamkniety.
jeśli jednak EGR bedzie walnięty będzie puszczał większe bąki i może być mułowaty z niskich obrotów pod obciążeniem i fura zacznie więcej kopcić



Awatar użytkownika
Psinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 03:30
Lokalizacja: Leszno/Basingstoke
Kontakt:

Post autor: Psinka » pn lut 05, 2007 13:37

Dzieki za odpowiedzi. No to jutro sie przekonam. Mam nadzieje ze na diagnozie dynamicznej wyjdzie ze ten zawor nie dziala. Czy możecie mi jeszcze podpowiedziec, żebym w przypadku niewiedzy mechanika, wiedzial na co zwrocic uwage przy źle działajacym egr ? Czy to bedzie spadek cisnienia doładowania czy moze cos innego ?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lut 05, 2007 15:24

Psinka, sprawdz właśnie ciśnie doładowania , może masz nieszczelność :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
prezes861
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr mar 08, 2006 17:52
Lokalizacja: Stargard / Szczecin
Kontakt:

Post autor: prezes861 » pt kwie 06, 2007 20:48

Teraz ja mam pytanie o EGR
Czy jak wyczyszcze EGR z syfu to wzrośnie mi spalanie ?
(silnik AFN)


[img]http://szypulscy.pl/zst.stargard/zst.stargard_mini.jpeg[/img]
[url]http://ZST.STARGARD.pl/[/url]

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pt kwie 06, 2007 21:09

prezes861 pisze:Teraz ja mam pytanie o EGR
Czy jak wyczyszcze EGR z syfu to wzrośnie mi spalanie ?
?? A czemu ma wzrosnąć?


PozdrO


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości