Oznaczenie silnika 1,6 w golfie 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomelus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pt mar 03, 2006 23:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Oznaczenie silnika 1,6 w golfie 2

Post autor: tomelus » sob lut 03, 2007 19:52

Jakie jest oznacznie silnika 1,6 na wtrysku w golfie 2, i ile to ma KM ?
Ma ktoś foto tego silnika ?

Z góry dzięki za odpowiedz



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 03, 2007 20:13

Spisy nie podają żadnego silnika 1,6 w MK2 na wtrysku. Najwyżej z gaźnikiem elektronicznym. Może jakaś przekładka?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tomelus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pt mar 03, 2006 23:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tomelus » sob lut 03, 2007 20:17

no własnie nie wiem też myślałem że są tylko na gaźniku ale spotkałem już kilka ogłoszeń mk2 w których pisze 1,6 na wtrysku ! Może to już są te same co w mk3 ??


Było:Fiat 126 elx, VW Golf 1, Opel Corsa B, VW Golf 3, Opel Tigra A, Ford Focus 1, VW Golf 4, Hyundai Coupe, Toyota Celica V, Opel Astra H
Jest: Golf 6 i Roomster

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob lut 03, 2007 20:22

to nie jest wtrysk - to gaźnik sterowany elektronicznie - Pierburg 2EE, a silnik ma on oznaczenie PN i osiąga 51 kW czyli 69-71 KM ;)
a oto fotka:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


TDPower

Awatar użytkownika
tomelus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pt mar 03, 2006 23:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tomelus » sob lut 03, 2007 20:37

Tutaj jest min takie ogłoszenie

http://moto.allegro.pl/item163018531_vw ... tanie.html

A co do tego gaźnika sterowanego elektronicznie jest to dobre czy do d... ?


A tu nie jest to czasem 1,3 na wtrysku??
http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... rt=3&nr=42



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob lut 03, 2007 20:52

tomelus pisze:Tutaj jest min takie ogłoszenie

http://moto.allegro.pl/item163018531_vw ... tanie.html

A co do tego gaźnika sterowanego elektronicznie jest to dobre czy do d... ?
Dobre bo działa "prawie" jak wtrysk ;) ... Jest bardzo ekonomiczne ale dosc skomplikowane - mlotkiem nie naprawisz a w skrocie:
zbiera dane z czujników temperatury (x2), obrotow, potencjometrow, sonda lambda
ma komputer sterujacy
ma drogie elementy wykonawcze - silniczek krokowy, sterownik przepustnicy

jak trafisz w egzemplarz gdzie te dwa ostatnie i komputer sa w 100% sprawne to bedziesz zadowolony - reszta elementow systemu nie kosztuje wiele, grunt w przypadku problemu to diagnoza nie oparta na jakis tam mitach ... tylko na wiedzy - zeby PN naprawic to trzeba wiedziec co i gdzie zmierzyc.

niestety wiekszosc polskich mechanikow nazywa ten typ gaznika wtryskiem i u takich lepiej sie nie pojawiac ;)


TDPower

Awatar użytkownika
tomelus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pt mar 03, 2006 23:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tomelus » sob lut 03, 2007 22:10

ppoll27 pisze:
tomelus pisze:Tutaj jest min takie ogłoszenie

http://moto.allegro.pl/item163018531_vw ... tanie.html

A co do tego gaźnika sterowanego elektronicznie jest to dobre czy do d... ?
Dobre bo działa "prawie" jak wtrysk ;) ... Jest bardzo ekonomiczne ale dosc skomplikowane - mlotkiem nie naprawisz a w skrocie:
zbiera dane z czujników temperatury (x2), obrotow, potencjometrow, sonda lambda
ma komputer sterujacy
ma drogie elementy wykonawcze - silniczek krokowy, sterownik przepustnicy

jak trafisz w egzemplarz gdzie te dwa ostatnie i komputer sa w 100% sprawne to bedziesz zadowolony - reszta elementow systemu nie kosztuje wiele, grunt w przypadku problemu to diagnoza nie oparta na jakis tam mitach ... tylko na wiedzy - zeby PN naprawic to trzeba wiedziec co i gdzie zmierzyc.

niestety wiekszosc polskich mechanikow nazywa ten typ gaznika wtryskiem i u takich lepiej sie nie pojawiac ;)


A który silniki byś polecił 1,6 z takim gaźnikiem czy lepiej 1,8 RP ?



Awatar użytkownika
colltom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 12:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: colltom » ndz lut 04, 2007 00:07

ppoll27 pisze:Dobre bo działa "prawie" jak wtrysk

2EE jest dobry? Poczytaj troche o tym gaźniku tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... dfb#904595

Same kłopoty z tym ustrojstwem.


WÓDKA CONNECTING PEOPLE!!!

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz lut 04, 2007 12:32

tomelus pisze:A który silniki byś polecił 1,6 z takim gaźnikiem czy lepiej 1,8 RP ?
Pomyślisz , że jestem stronniczy bo sam mam RP, ale :

RP jest lepszym wyborem niz PN , dynamika auta bez porównania lepsza , RP jest na mono-wtrysku który przysparza duzo duzo mniej problemów niz gaźnik 2EE , tak naprawde niewiele osób ( mechaników) zna sie na tym gaźniku , monojetronic w RP jest bardzo prymitywnym układem i prostym w naprawach - w zasadzie awarii ulegają tylko sondy lambda (300zł) , czasem silniczek krokowy (250zł) i bardzo żadko czujnik temperatury (60zł)- nie sa to drogie rzeczy i ogólnie dostępne .
Do tego RPka mozna znaleźć w ładnej budzie GT. Jesli byś myślał kiedyś o LPG to RP jest najlepszym i bezproblemowym silnikiem do zagazowania.
Jedyny minus RPka to tyko troche wiekszy apetyt na paliwo niż PN .

P.S. W jakich pieniądzach chesz sie zmieścić przy kupnie mk2 ?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » ndz lut 04, 2007 13:00

homsky, potwierdzam to co pisze kolega :) ale ceny troche nizsze bo jest duzo zamiennikow np. sonda lambda ;) silniczek krokowy uzywka ;) ogolnie co do silniczka krokowego to wyczyscic go i powinien banglac jak nowy :)
a co do spalania to bedzie palil tyle co PN, EZ, albo i nawet troche mniej!! 2EE lub 2E2 te gazniki maja juz troche lat i w wiekszosci przypadkow nie dzialaja poprawinie i pala powyzej 10 litrow!!

Szukaj RP'ka :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 04, 2007 14:29

Jestem użytkownikiem PN i jestem zadowolony, dynamnika ok, spalanie 6,5l/100km w jeździe mieszanej - ale, tak jak piszą poprzednicy - jezeli masz wybór między PN a RP, a różnica w spalaniu nie jest dla Ciebie istotna, to RP jest lepszym wyborem. Chodzi o to, że PN jest bardzo dobrym silnikiem, ale dopóki nie zepsuje się układ zasilania paliwem. No i z tego co czytałem, to nie lubi za bardzo gazu (właśnie ze względu na ten gaźnik).


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz lut 04, 2007 15:08

Lipek81 pisze:spalanie 6,5l/100km w jeździe mieszanej.
To na trasie będzie 5l/100 :) Jak w super ekonomicznych dieslach najnowszej generacji ! :^o


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
tomelus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pt mar 03, 2006 23:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tomelus » ndz lut 04, 2007 16:09

Dzięki za opinie.

Więc tak szukam auta w cenie 3-4 tyś i niechce gazu coś nie mam do niego przekonania.

Mam na oku ładnego madisona z 91 roku z silnikiem 1,3 na wtrysku za 3 tyś auto naprawde zadbane i od znajomego tylko dostał lekko w tył i trzeba wyklepać tylny pas i zmienić zderzak który dodają poza tym auto nigdy niebite.
Tylko że 1,3 to troszke słabe wolałbym coś mocniejszego ale wsumie jak jest w fajny wstanie to może warto ? Sam już nie wiem.


Było:Fiat 126 elx, VW Golf 1, Opel Corsa B, VW Golf 3, Opel Tigra A, Ford Focus 1, VW Golf 4, Hyundai Coupe, Toyota Celica V, Opel Astra H
Jest: Golf 6 i Roomster

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz lut 04, 2007 16:22

Jak osiągi nie mają dla ciebie żadnego znaczenia to bierz 1.3, dla takich ludzi właśnie powstał 1.3 :) W każdym innym przypadku zapomnij o tym silniku jak nie chcesz żałować wydanych pieniędzy albo rozmyślać o swapie na coś silniejszego.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 270 gości