

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Oszukuje sie sygnal zwrotny nastawnika pompy (czujnik elektromagnetyczny), nie czujnik temperatury paliwa. Mozna to dokladnie przesledzic na schemacie silnika 1Z i samego nastawnika. Nie wiem o jak nadmiar ropy ci chodzi, ale kazdy taki nadmiar wraca przewodami powrotnymi z wtryskiwaczy. Operacja ta nie zwieksza obrotow jalowych silnika (chyba ze sie przesadzi), poniewaz obroty jalowe kontrolowane sa przez sterownik - jezeli sa wyzsze od ustalonych (ok. 900/min) to sterownik zmniejsza dawke paliwa bez wzgledu na wartosc sygnalu zwrotnego, do ustalenia obrotow na zadanym poziomie. Cala operacja nie jest niebezpieczna dla silnika, zwiekszenie dawki paliwa podnosi dynamike spalin, szybciej rozkreca sie turbo, spala sie nadmiar powietrza (ustalony dla malej zawartosci substancji szkodliwych w spalinach - ale tym chyba nikt tu sie nie przejmuje;). Jasne jest ze calosc nie przynosi tak dobrych skutkow jak zmiana map sterownika (ze zwiekszeniem cisnienia doladowania itd...). Ale zmiana map to kilkaset zlotych 'po znajomosci' lub ponad 1000 bez znajomosci. A opornik, choc daje gorsze rezultaty - kosztuje 5gr. Przy czym stosunek uzyskanych efektow nie jest taki jak stosunek cen obu metod;) Jezeli stosunek efektu zmiany mapy do ceny jest dobry, to stosunek efektu opornika do ceny jest rewelacyjny do 7 potegi:))))rafalvfr pisze:Z tego co czytam nikt za bardzo nie pisze co sie oszukuje, co sie dzieje z nadmiarem ropy z pompy - kazdy tylko chce montowac.
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
znaczy się stoisz i czytasz poradnik..djtom pisze: 0,5 żołądkowej dla mnie za asystę i konsultacje. ZAPRASZAM
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości