Pomocy - problem z pierwszym odpalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pomocy - problem z pierwszym odpalaniem
Koledzy i koleżanki,
od jakiegoś tygodnia mam problem z moją białą strzałą , chodzi o to że przy pierwszym odpalaniu, dajmy na to z ranka (bez względu na temperaturę zewnętrzną), samochodzik się buntuje tzn. skacze jakby się extasy nażarł, następnie po 3-5 sekund gaśnie. Oczywiście z uwagi na to, że często przesypiam budzik, nie mogę sobie pozwolić na wycieczkę pieszą do pracy i próbuję odpalić nadal Po kilku próbach.... cudowne uzdrowienie, samodzielnie przechodzi z ataku padaczki na stan totalnego wyluzowania i pracuje jak powinien (aż miło posłuchać). O co może mu chodzić?? Samochód kupiłem dość niedawno i troszeczkę drażnią mnie wszelkie objawy działania inne niż założone przez producenta dodam tylko że to mój pierwszy dieselek, zatem uprzejmie proszę o wyrozumiałość.
Nie wiem czy ktoś looooka niżej a zależy mi na czasie, dlatego pozwoliłem sobie odpowiedzieć na jedno pytanko tutaj VVVV (oczywiście zadać kolejne także):
krystek007 napisał/a:
(jak już zapali nie kopci na biało??)
...no właśnie wali białym dymem i to dość sporo (zapomniałem wspomnieć) - czy wobec tego to coś poważnego?? co ten biały dymek wogóle oznacza?
Czy może ktoś mi też wyjaśnić co to jest ten VAG bo nie bardzo czaję co to i gdzie to?
Nooooo, sprawa załatwiona, ku pomocy innym potrzebującym w podobnej sprawie, opis rozwiązania problemu na końcu postu!!
od jakiegoś tygodnia mam problem z moją białą strzałą , chodzi o to że przy pierwszym odpalaniu, dajmy na to z ranka (bez względu na temperaturę zewnętrzną), samochodzik się buntuje tzn. skacze jakby się extasy nażarł, następnie po 3-5 sekund gaśnie. Oczywiście z uwagi na to, że często przesypiam budzik, nie mogę sobie pozwolić na wycieczkę pieszą do pracy i próbuję odpalić nadal Po kilku próbach.... cudowne uzdrowienie, samodzielnie przechodzi z ataku padaczki na stan totalnego wyluzowania i pracuje jak powinien (aż miło posłuchać). O co może mu chodzić?? Samochód kupiłem dość niedawno i troszeczkę drażnią mnie wszelkie objawy działania inne niż założone przez producenta dodam tylko że to mój pierwszy dieselek, zatem uprzejmie proszę o wyrozumiałość.
Nie wiem czy ktoś looooka niżej a zależy mi na czasie, dlatego pozwoliłem sobie odpowiedzieć na jedno pytanko tutaj VVVV (oczywiście zadać kolejne także):
krystek007 napisał/a:
(jak już zapali nie kopci na biało??)
...no właśnie wali białym dymem i to dość sporo (zapomniałem wspomnieć) - czy wobec tego to coś poważnego?? co ten biały dymek wogóle oznacza?
Czy może ktoś mi też wyjaśnić co to jest ten VAG bo nie bardzo czaję co to i gdzie to?
Nooooo, sprawa załatwiona, ku pomocy innym potrzebującym w podobnej sprawie, opis rozwiązania problemu na końcu postu!!
Ostatnio zmieniony czw lut 08, 2007 12:50 przez Tzighan, łącznie zmieniany 3 razy.
Tzighan
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Re: Pomocy - problem z pierwszym odpalaniem
tak myślę na początek że już czas wymienić świece, sprawdź jeTzighan pisze:przy pierwszym odpalaniu, dajmy na to z ranka (bez względu na temperaturę zewnętrzną), samochodzik się buntuje tzn. skacze jakby się extasy nażarł, następnie po 3-5 sekund gaśnie.
oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego
ale najpierw poczytaj sobie ten temat, chyba znajdziesz odpowiedź dla siebie
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Re: Pomocy - problem z pierwszym odpalaniem
Czy przy zakupie świec mam się skupiać nad jakąś konkretną ich marką? W jaki sposób sprawdzić świece żarowe oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego o którym mowa powyżej?RobertP pisze:tak myślę na początek że już czas wymienić świece, sprawdź jeTzighan pisze:przy pierwszym odpalaniu, dajmy na to z ranka (bez względu na temperaturę zewnętrzną), samochodzik się buntuje tzn. skacze jakby się extasy nażarł, następnie po 3-5 sekund gaśnie.
oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego
ale najpierw poczytaj sobie ten temat, chyba znajdziesz odpowiedź dla siebie
Tzighan
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Re: Pomocy - problem z pierwszym odpalaniem
np. NGK, Bosch zresztą zdania są podzieloneTzighan pisze:Czy przy zakupie świec mam się skupiać nad jakąś konkretną ich marką?
co do pomiaów świec zobacz np. TUTAJTzighan pisze:[[W jaki sposób sprawdzić świece żarowe
i
TUTAJ
albo wpisz w szukajkę TUTAJ "świece żarowe" i wybierz szukanie w VW TDI Dieslel
i zobacz ile Ci wyskoczy tematów, jest co czytać
podobnie wpisz w szukajkę "czujnik temperatury; i wybierz dział diesla i teżTzighan pisze:[[oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego o którym mowa powyżej?
wywali Ci troszkę tematów
mierzysz omomierzem pomiedzy pinami 2 i 4
zresztą zobacz TUTAJ jakie wartości ma mieć covboy napisał
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
To może być też nieszczelny układ paliwowy, dostaje się powietrze, paliwko się cofa...kręcisz i zanim pompa napompuje spowrotem troche mija i nagle uzdrowienie łapie! Zobacz czy koło filtra paliwa nie masz wycieków i czy w tych rurkach od filtra nie masz pecherzyków powietrza przewody te są przeźroczyste, więc z zaobserwowaniem nie powinno byc problemów, poza tym warto sprawdzić filtry powietrza i paliwa o swiecach już wspomniano - to podstawa i katy wtrysków od czasu do czasu powinieneś ustawić (jak już zapali nie kopci na biało??) jak to nie pomoże jedź na vaga on prawdę Ci powie
Powodzenia.
Powodzenia.
Pozdrawiam.
...no właśnie wali białym dymem i to dość sporo (zapomniałem wspomnieć) - czy wobec tego to coś poważnego?? co ten biały dymek wogóle oznacza?krystek007 pisze:(jak już zapali nie kopci na biało??)
Tzighan
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Może oznaczać zły kąt wtrysku, poszukaj w szukajce, gdzieś na forum było opisane jaki kolor co oznacza, bo są i niebieskie i czarne ale z tego co pamiętam biały oznacza kąt wtrysku do regulacji. Nic poważnego to ustawia się bodajże co 10tyś kilometrów a na zime to napewno wypada sprawdzić koszt ustawienia raczej nieduży, ale potrzebny jest mechanik z kompem bo masz w aucie komputer i tam się odczytuje dane dot. kąta wtrysku podczas regulacji.
Pozdro.
Pozdro.
Pozdrawiam.
Hmmmm, dzięki za wszelkie powyższe wskazówki, ale....
...sprawdziłem świece - miodek (pracują jak należy), wymieniłem filtr paliwa (nie pomogło ale wymiana już się należała), zauważyłem małe wycieki z gumowych przewodów przy wtryskiwaczach, które wymieniłem, niestety nadal kicha. Na sprawdzeniu wtryskiwaczy jeszcze nie byłem (jakby to powiedzieć - niemoc finansowa).
Zatem, niestety nadal prycha, kicha i wali białym dymkiem. Znajomy mówił że może to być spowodowane przeskoczeniem o jeden ząbek paska rozrządu- czy to możliwe (?) lub przestawieniem się zapłonu (?) - jak wobec tego coś takiego wyregulować?
Jeżeli ktoś zasugeruje jazdę na VAG (lub coś w tym stylu) to bardzo proszę o sprecyzowanie co to dokładnie jest (i jeżeli ktoś wie to gdzie taki punkt jest w Pile - WLKP)?
PS. Plusiki wszystkim powyższym, póki co w naprawie nie pomogło, ale dowiedziałem się czegoś więcej o Dieselkach
...sprawdziłem świece - miodek (pracują jak należy), wymieniłem filtr paliwa (nie pomogło ale wymiana już się należała), zauważyłem małe wycieki z gumowych przewodów przy wtryskiwaczach, które wymieniłem, niestety nadal kicha. Na sprawdzeniu wtryskiwaczy jeszcze nie byłem (jakby to powiedzieć - niemoc finansowa).
Zatem, niestety nadal prycha, kicha i wali białym dymkiem. Znajomy mówił że może to być spowodowane przeskoczeniem o jeden ząbek paska rozrządu- czy to możliwe (?) lub przestawieniem się zapłonu (?) - jak wobec tego coś takiego wyregulować?
Jeżeli ktoś zasugeruje jazdę na VAG (lub coś w tym stylu) to bardzo proszę o sprecyzowanie co to dokładnie jest (i jeżeli ktoś wie to gdzie taki punkt jest w Pile - WLKP)?
PS. Plusiki wszystkim powyższym, póki co w naprawie nie pomogło, ale dowiedziałem się czegoś więcej o Dieselkach
Tzighan
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
- Bula88
- Forum Master
- Posty: 1097
- Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
- Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
- Kontakt:
sadze, ze jesli by Ci pasek przeskoczyl to bys go wcale nie odpalil, u mnie jak wymienialem pasek pompe o jeden zab przestawilem i nawet sie nie odezwalTzighan pisze:Zatem, niestety nadal prycha, kicha i wali białym dymkiem. Znajomy mówił że może to być spowodowane przeskoczeniem o jeden ząbek paska rozrządu- czy to możliwe (?) lub przestawieniem się zapłonu (?) - jak wobec tego coś takiego wyregulować?
VAG jest to diagnostyka komputerowa, poszukaj w Pile u jakiegos dobrego mechanika powinien miecTzighan pisze:Jeżeli ktoś zasugeruje jazdę na VAG (lub coś w tym stylu) to bardzo proszę o sprecyzowanie co to dokładnie jest (i jeżeli ktoś wie to gdzie taki punkt jest w Pile - WLKP)?
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Pisałem jedź na vaga - szkoda kasy na gdybanie, może to a może tamto i tak tylko kasa się ulotni, Ty masz silnik prawdopodobnie 1Z, te (i inne) modele maja komputer pokładowy, który steruje i kontroluje sporo rzeczy w aucie, jeśli coś jest nie tak to na kompie z dużym prawdopodobieństwem trafisz na problem, komp pokaże Ci jakie masz błędy, (czyli co masz do wymiany), jakie masz cisnienie na garach, jaki masz kąt wtrysku i wiele wiele innych... mechaników znajdziesz na necie lub ks.telefonicznej - poradź się kogoś bo też mechanik mechanikowi nie równy, zanim do kogos pojedziesz zapytaj znajomych lub na forum kogo w Twojej okolicy polecają - Powodzenia!
Pozdrawiam.
Na wstępnie chciałbym wszystkim powyżej bardzo gorąco podziękować!
Rozwiązanie problemu awarii mojej białej strzały leżało w kółku pasowym rozrządu umieszczonym na wale korbowym. Nie wiedzieć czemu, znajdująca się tam płaszczyzna mocująca/klinująca uległa nieznacznemu zniszczeniu (jak to Pan supermajstermechanik powiedział "to normalne w tym silniku" - T/F?). Dzięki tejże małej zmianie, koło pasowe przestawiało się w stosunku do wału korbowego zmieniając parametry zapłonu.
PS. Chciałem zamieścić zdjęcie opisowe, jednak nie znalazłem odpowiedniego w necie a i starej nie pstryknąłem - jak coś wydłubię to nie omieszkam opublikować dla potomnych
Rozwiązanie problemu awarii mojej białej strzały leżało w kółku pasowym rozrządu umieszczonym na wale korbowym. Nie wiedzieć czemu, znajdująca się tam płaszczyzna mocująca/klinująca uległa nieznacznemu zniszczeniu (jak to Pan supermajstermechanik powiedział "to normalne w tym silniku" - T/F?). Dzięki tejże małej zmianie, koło pasowe przestawiało się w stosunku do wału korbowego zmieniając parametry zapłonu.
PS. Chciałem zamieścić zdjęcie opisowe, jednak nie znalazłem odpowiedniego w necie a i starej nie pstryknąłem - jak coś wydłubię to nie omieszkam opublikować dla potomnych
Tzighan
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Looooooknął na koło pasowe podczas pracy silnika - troszkę biło i myślę że to dało mu do myślenia, natomiast dla zaspokojenia ciekawości pod kompa był podłączany (błędów brak).
BTW, za usługę zostawiłem 210 PLN (zbite z 220PLN ) - wymienione koło pasowe, sfrezowana końcówka wału - dużo czy mało??
BTW, za usługę zostawiłem 210 PLN (zbite z 220PLN ) - wymienione koło pasowe, sfrezowana końcówka wału - dużo czy mało??
Tzighan
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lis 20, 2006 16:11
- Lokalizacja: Gomunice
ja mam podobny problem narazie wymieniłem świece i nic. mam zamiar jechac do jakiegoś elektryka bo może napiecie zanika i nie grzeją dobrze świece, jak to nie pomoże to jade na ustawienie kata wtrysku.
troszkę to znaczy ile???? bo jak ja patrze na swoje kołó to tez moge powiedzieć ze bije a raczej wibruje:)Tzighan pisze:Looooooknął na koło pasowe podczas pracy silnika - troszkę biło i myślę że to dało mu do myślenia
www.grzes861008.systempartnerski.pl wejdź i znajdź pieniądze dla siebie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości