[MK 2] Samodzielny montaż naby i kierownicy sporotwej

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

[MK 2] Samodzielny montaż naby i kierownicy sporotwej

Post autor: Bordos » pt lut 02, 2007 01:07

Ma ktoś może doświadczenie w samodzielnym montażu naby i kierownicy sportowej w golfie II, rocznik 91 ??

Czy trzeba jakies specjalistyczne narzędzia do tego miec i czy jest to trudne do samodzielnego zrobienia??

Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 23:06 przez Bordos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » pt lut 02, 2007 01:12

Zrobisz to sam w garazu sciagasz klakson odkrecasz srube zdejmujesz kierownice! Zakladasz nabe dokrecasz zakladasz kiere sportowa tylko dokladnie i rowno zeby podczas jazdy na wprost nie byla krzywa i skrecasz zpowrotem!

Czas okolo 30min. Zadanie: Proste!


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pt lut 02, 2007 01:19

A mozesz mi powiedziec, jaka dokladnie tam jest śróba ( nie rozmiar, ale typ, czy to jest normalna 6 kątna nakrętka ? ).



Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » pt lut 02, 2007 01:37

zwykla nakretka, bedziesz potrzebowal klucza nasadowego 24 z przedluzka, bo inaczej sie nie dostaniesz.


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pt lut 02, 2007 09:46

A czy w świetle przepisów posiadanie sportowej kierownicy z nabą jest legalne ( jeśli posiada Homologację ) ??

Bo słyszałem na ten temat różne zdania, ale nie nie mam jak ich zweryfikowac??



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » pt lut 02, 2007 09:53

Bordos pisze:A czy w świetle przepisów posiadanie sportowej kierownicy z nabą jest legalne ( jeśli posiada Homologację ) ??
W 100% legalne.
Bordos pisze:Bo słyszałem na ten temat różne zdania, ale nie nie mam jak ich zweryfikowac?
To tak jak z szybami.
Bordos, a co do kiery nie masz się co martwić. Zamiana jest banalna.


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pt lut 02, 2007 10:03

THX wszystkim za pomoc:)

Każdy ma po punkciku:)

W jeszcze się zapytam, czy ze sportowa kierą auto się dobrze prowadzi??

Jak ogólnie wrażenia z jazdy z taka kierownicą??

I jeszcze czy do golfa II po 89 roku, pasuje naba od golfa III??



KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » pt lut 02, 2007 10:46

Bordos pisze:I jeszcze czy do golfa II po 89 roku, pasuje naba od golfa III??
z tego co mi wiadomo to prawdopodobnie masz szeroki wieloklin i naba od mkIII powinna się nadawać


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pt lut 02, 2007 16:16

juby pisze:Bordos napisał/a:
A czy w świetle przepisów posiadanie sportowej kierownicy z nabą jest legalne ( jeśli posiada Homologację ) ??
W 100% legalne.
Nie tak do konca bo jak założy mniejsza niz chyba 32cm to juz nie mozna :blush:



Awatar użytkownika
Rytlo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw gru 21, 2006 22:57
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: Rytlo » sob lut 03, 2007 01:20

tam jest 22 klucz bo zmienialem u siebie niedawno, a jesli chodzi o czas to jakies 4minuty. mozesz przykrecic kierownice odrazu z naba tak bedzie prosciej. tylko jak bedziesz odkrecal to zrob tak zeby ci sie blokada kierownicy wlaczyla w pozycji prostej i dopiero odkrecaj i potem tak samo ustaw nowa kiere. a jesli chodzi o to czy lepiej sie prowadzi to powiem po swoim wrazeniu ze nie! kupilem auto z mala kierownica i zmienilem na normalna!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 03 Lut 2007 00:22 ]
kamil993 to ty kupiles moja kierownice niebieska raid??? :pub:



kubers
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw sie 17, 2006 19:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubers » sob lut 03, 2007 04:29

jesli Ci nie bedzie pasowac wieloklin, tzn jesli masz na malym, to potrzebujesz przejsciowke, znajdziesz na pewno na szrocie lub allegro (ok 15 zeta). Ta przejsciowke nabijasz na stary i masz na szeroki. Jezeli masz nabe na maly, a na drazku szeroki, to sciagasz. JA polcam metode ze sciagaczami, idzie najszybciej, a jak nie, to nacinasz diaksem, zeby sciagacz mial za co chwycic i sciagasz. U mnie szlo mega opornie, a robilem to juz w pary golfach. Wszystko zalezy od naby. Ja mam kiere i nabe victora i musialem sciagac przejsciowke przy pomocy diaksa i sciagacza. Na ogol idzie latwo, ale ta przejsciowka sie wyjatkowo zakleszczyla:/

[ Dodano: 03 Lut 2007 03:35 ]
pamietaj tylko, zebys mlota nie uzywal... szkoda ukladu kierowniczego.

[ Dodano: 03 Lut 2007 03:43 ]
aaaaaaaa, zapomnialbym.... Przynajmniej w moim tak bylo (rok 91), ze po zdjeciu przejsciowki i zalozeniu naby, ta sprezyna, ktora jest na samym dole nie byla dociskana odpowienio... Musialem uciac kawalek rurki o dlugosci najgrubszego kawalka przejsciowki, o srednicy wiekszej od samej "sztycy" (nie wiem jak to nazwac, to co wystaje jak zdjemiesz kiere) o jakis 1-2mm i zalozyc, zeby calosc sie trzymala kupy. Naba w tym momencie poprzez rurke dociskala odpowiednio ta sprezyne. Dokladnie nie pamietam o co tam chodzilo, a zdjemowac calosci mi sie nie chce:) Przynajmniej ja to tak robilem, z natury wiem, ze konstruktorow vw nie nalezy poprawiac:)



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » sob lut 03, 2007 09:42

lolo_golf pisze:Nie tak do konca bo jak założy mniejsza niz chyba 32cm to juz nie mozna
lolo_golf, to wszystko zależy tak naprawdę od humoru "pana władzy"
Bordos pisze:I jeszcze czy do golfa II po 89 roku, pasuje naba od golfa III?
Na 100%


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » sob lut 03, 2007 17:02

juby pisze:lolo_golf napisał/a:
Nie tak do konca bo jak założy mniejsza niz chyba 32cm to juz nie mozna
lolo_golf, to wszystko zależy tak naprawdę od humoru "pana władzy"
Fakt faktem ze nasza policja ma najczesciej zjeb...ny humor :bigok:



Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » ndz lut 04, 2007 00:03

Rytlo pisze:tam jest 22 klucz bo zmienialem u siebie niedawno, a jesli chodzi o czas to jakies 4minuty. mozesz przykrecic kierownice odrazu z naba tak bedzie prosciej. tylko jak bedziesz odkrecal to zrob tak zeby ci sie blokada kierownicy wlaczyla w pozycji prostej i dopiero odkrecaj i potem tak samo ustaw nowa kiere. a jesli chodzi o to czy lepiej sie prowadzi to powiem po swoim wrazeniu ze nie! kupilem auto z mala kierownica i zmienilem na normalna!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 03 Lut 2007 00:22 ]
kamil993 to ty kupiles moja kierownice niebieska raid??? :pub:
tak to ja ;) i podtrzymuje, ze jest to klucz 24, dzis ja zalozylem i wlasnie 24 odkrecilem srube.


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości