mmarek Zdjęcia już nie będą potrzebne,jest tak jak przypuszczałem(tzn.to co mi świtało) Drogi kolego, tylko że zmyliła mnie ta nazwa- "tłumik płomieni",bo pierwszy raz coś takiego słyszę.a więc do rzeczy: to całe kolanko razem z tą plecionką która jest w środku to nic innego jak -układ odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika,jest to w każdym silniku,bo być musi,mówiąc prościej jest to po to żeby zapewnić silnikowi tzw." swobodę ruchu",czyli przez to kolanko zarówno od strony pokrywy zaworów jak i od strony bloku silnika przedostają się "gazy"(zaczym się motorek zagrzeje to coś tam sobie puści) ze spalania,jest to normalne (oczywiście w pewnych granicach) gdyż kazdy silnik ,tym bardziej z większym przebiegiem ma jakieś tam większe lub mniejsze"przedmuchy" przez pierścienie tłokowe-stąd połączenie od bloku silnika,i przedmuchy z zaworów tzn.jest to efektem częściwego nie przylegania zaworu do przylgni-tzw.wypalenie zaworów(ale to już stadium końcowe głowicy). Powiem jeszcze że gdy ten układ jest nie drożny to może okazać się że mogą pojawiać się wycieki z uszczelniaczy,zarówno od strony koła pasowego jak i wałka rozrządu jak i od strony koła zamachowego,czyli sprzęgła(ogólnie tam gdzie w silniku są uszczelniacze-simeringi). Dzieje się tak dlatego że silnik nie ma gdzie usunąć nadmiaru tych gazów(tj.ciśnienie) i robi to najprostszą drogą.... tak więc jak już zakupisz to kolanko to umyj ładnie cały ten układzik odpowietrzania,plecionkę włóż we właściwe miejsce,sprawdzając przy tym czy układ jest drożny i pozostaje tylko...
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
aha, odchodzą te gazy do przepustnicy,i wracają zassane przez silnik do powtórnego przerobu,a żeby nie zasyfić przy tym przepustnicy po to włożona jest tam plecionka,jako pewnego rodzaju filterek.... no i teraz
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
,a jak coś to pisz,myślę że trochę ci to rozjaśniło sprawę....
JEŚLI SIĘ MYLE I TO NIE O TO CHODZI CO CI OPISAŁEM TO TEŻ SOBIE
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)