Spalanie Mk4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr sty 31, 2007 16:34

valerio, Ale 1.4 to nie 1.6 a 75KM to nie 100KM. Normalne że 1.4 spali mniej.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
mlodzian_trn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 02, 2007 17:19
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mlodzian_trn » śr sty 31, 2007 19:35

1.4 jak cos powinien spalic wiecej od 1.6 bo silnik wydaje mi sie ma ciezej z masa samaochodu :/ ale to tylko taka mala teroria i niewiem jakie ma zastosowanie w praktyce ale ... moj tata ma identycznego golfa jak ja tez 1.6 tylko on ma dwa walki a ja mam jeden i jest ruznidca w mocy i spalaniu bo jego mniej pali na trasie jak jechalem nim to wziol mi 8L a moj pali 11L ? I dlaczego tak wlasnie jest ?????



Awatar użytkownika
Street Fighter
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 22, 2006 18:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Street Fighter » śr sty 31, 2007 21:06

mlodzian_trn pisze:1.4 jak cos powinien spalic wiecej od 1.6 bo silnik wydaje mi sie ma ciezej z masa samaochodu :/
Gdyby tak było to doszli byśmy do tego że np. 1.1 paliłby 20l/100km a np. 2.5T 4l/100km :grin:
Ale niestety jest odwrotnie
Wszystko zależy od pojemności skokowej i od tego ile mieszanki silnik spala w jednym cyklu. Zagłębiając się w temat trzeba by jeszcze napisać o rozprowadzaniu paliwa ( 1V, 8V, 16V, ) o pracy zaworów (dwa wałki = inna charakterystyka) i takie tam... ale nie będe sie rozpisywał tym bardziej że nie znam się na tym zbyt dobrze... :grin:


\(O8o)==®==(o8O)/
[b]S[/b]augrohr[b]R[/b]egisterumschaltbar rulez ;)

Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » śr sty 31, 2007 21:26

Street Fighter pisze:
Seru79 pisze:Czytałem gdzieś że MKIV 1.6 pali najmniej jak jeździs pomiedzie 20000 a 30000 obrotów silnika.
Tyle to nawet F1 nie kręci :mrgreen:

[ Dodano: 30 Sty 2007 17:34 ]
Chodziło Ci zapewne o 2000 - 3000obr/min
Kiedyś dzwoniłem do V-TECH'a i gościu powiedział że te silniki lubią się zamulać przy niskich obrotach i żeby od czasu do czasu go przegonić...

hehe już w tej chwili kręcą po 20000 ;)



milek72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt paź 27, 2006 00:21
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: milek72 » śr sty 31, 2007 22:35

valerio pisze:Witam!
Trochę Cie zmartwię, mam IV Varianta 1.4 16V i pali mi w mieście do 8l/100, a na trasie pociskając średnio 150-160 km/h 7,6 l/100. W jeździe ekonomicznej po mieście pali mi 7,3 a na trasie jazda ekon średnio 110-120 km/h to pali 6,4 l/100. Jeśli ktos nie wierzy to jego problem :)
pozdro!
Trochę chłopie dołożyłeś z tym 7,3 l w jeździe ekonomicznej. Jak to mam rozumieć że jeździsz cały czas na piątym biegu nie przekraczając 110 km/h bez zatrzymywania się ??
To jest nierealne. Ja też mam takie samo autko i mi jeżdząc w mieście do pracy ok 4 km dziennie spala mi ok 9-9,5 litra a nie mam wcale ciężkiej nogi. Także w takie bajeczki to nie uwierzę.
mlodzian_trn pisze:1.4 jak cos powinien spalic wiecej od 1.6 bo silnik wydaje mi sie ma ciezej z masa samaochodu
Kolega mlodzian_trn dobrze mówi - w praktyce ten silnik pali więcej (nie dużo ale jednak) dlatego że jest słabszy i potrzebuje wiekszej ilości paliwa żeby rozbujać tego kombika.



Awatar użytkownika
mlodzian_trn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 02, 2007 17:19
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mlodzian_trn » czw lut 01, 2007 22:14

Powiem wam ze wyczyscilem caly dolot ... z filtrem powietrza , mialem jeden wezyk lekko zgnieciony od cisnienia oleju i powiem ze jest o niebo lepiej silnik lepiej pracuje ... i spalanie o 1 spadlo :) czuc ze silnik ma troszke lzej :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 569 gości