15W40 na 10W40

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

15W40 na 10W40

Post autor: Przewodnik » ndz sty 28, 2007 15:47

Witam posiadam golfika aaz 1.9 TD przepiek obecnie 201 tys, jak go kupiłem miał 193 tys (posiadm ksiązkę serwisową i udokumentowany przebieg) wymieniając olej znajomi namówili mnie na 15W40, z ksiazki wynika ze jeździł wczesniej na 10W40, chciałbym spowrotem przejsc na temten olej bo wydaje mi się ze źle zrobiłem przechodzac na 15w. Czy waszym zdaniem po przebiegu 8 tys mozna spowrotem przejsc na 10 w czy lepiej pozostac na tym.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz sty 28, 2007 16:23

jak silnik zdrowy to zmieniaj jak najszybciej i nie katuj silnika mineralem. znajomym mozesz fuc.k you pokazac za takie rady.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sty 28, 2007 16:26

Przewodnik, olej mozesz sobie zmieniać nawet co 1 tys :P jeśli Cie na to stać :PP

SouleR, a czemu uwazasz ze 15W/40 to katowanie silnika ??



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » ndz sty 28, 2007 16:32

Możesz


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » ndz sty 28, 2007 19:08

To_mas pisze:15W/40 to katowanie silnika ??
minerał szybciej i bardziej gęstnieje zimą .... co jest nie zdrowe dla silnika, i w większości przypadków jest zabójcze dla turbiny



johan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw sty 25, 2007 17:36
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: johan » ndz sty 28, 2007 19:17

teoretycznie możesz lecz 10w/40 to puł syntetyk a ty wlałeś mineralny 15w/40
przejeczałeś 8 tyś to nie dużo wlanie spowrotem pułsyntetyka może ale nie musi!!! spowodoweś wyciek z silnika gdyż mineralny olej jest gesty a pułsyntetyk żadszy
a wiadono ze żadszy ma lepsze płukanie silnika . Może zacząć wyciekać olej np z zimeringów lub uszczelek miski lub pokrywy zaworów .

tyle teorii 8 tyś to nie duży przebieg i wydaje mi się że nic nie powinno się dziać ale gwarancji nie dam

pozdro



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz sty 28, 2007 20:25

wlewaj smialo 10w40 tylko dobre marki. ja mam 211kkm przebiegu i nie ma wyciekow ani oleju nie bierze. mineral jest gesty i zanim osiagnie odpowiednia temp to slabo smaruje turbine. przyczynia sie do jej szybszego odejscia z tego swiata.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz sty 28, 2007 20:34

Powiem wam tak gadacie tak o tej turbinie, a mój ojciec jezdzi na mineralnym Mobilu 15w40 od czasu jak kupił auto czyli 85tys km a teraz ma ponad 400 tys km i do silnika nie zagalda dosłownie nic nie było z nim robione. Wiec nie wiem czy Wasza teoria na temat oleju minerlanego jest właściwa. Silnik do dnia dzisaiejszego oleju nie bierze pali z półobrotu zeszłej zimy odpalał nawet przy -28 i stoi pod chmurka.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sty 28, 2007 20:40

marcin999, ja moim Mk2 1.6 Td tez jezdze na 15W/40 !! Mam go od paru miesięcy ale nic sie nie dzieje !! nic nie zauwazam !! Jest to Mobil i wszytko gra !! wg mnie to dobry olej dla samochodów z przebiegiem 200tys i >



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz sty 28, 2007 20:50

To_mas,
Ja o tym wiem :bigok: Podkreślam to, że taki był zalany do prawie nowego samochodu i jest wszystko ok i jeszcze bedzie dlugo śmigał... w planach jest cos kolo 600tys km, ale zobaczymy bo buda sie powoli sypie:/
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2007 10:38 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 29, 2007 00:14

marcin999, ja jak mialem diesla to tez lałem 15W/40 miałem go rok !! i nic do silnika nie zaglądałem :)



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » pn sty 29, 2007 15:01

TO jeszcze się zastanowie, czy przechodzić na ten 10w jesli mówicie ze to odpowiedzni olej dla silnika 200tys. Chciałem go wymienic bo mi zaczeła uszczelka pod misa olejowa cieknąc. A ja jeżdze na lotosie, i myslałem ze to moze dla tego bo niektórzy twierdza ze rozpuszcza uszczelki. Ale to chyba ściema:/


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn sty 29, 2007 15:05

Mi stukneło 250 000 i ani myśle zalewać mineralnym , 5litów starcza od wymiany do wymiany . Minerala zaleje jak auto przejdzie na emeryturke , może po 300 000 :wink:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości