[mk2] Napięcie ładowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

7Sylwek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 17, 2006 19:55
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: 7Sylwek » sob sty 27, 2007 20:36

Odgrzewam stary temat.
Zakupiłem sobie miernik prądu i otrzymałem następujące wyniki pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora w moim Golfiku:
- na zgaszonym silniku 12,65V
- na wolnych obrotach 13,8V
- na podwyższonych obrotach 13,8V
- na wolnych obrotach przy włączonych światłach, dmuchawie i ogrzewaniu tylnej szyby 13,4V
- na podwyższonych obrotach przy włączonych światłach, dmuchawie i ogrzewaniu tylnej szyby 13,4V
- natężenie przepływającego prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach 0,05A

Zastanawia mnie czy przy zwiększaniu obrotów zarówno podczas włączonych jak i wyłączonych odbiornikach prądu regulator napięcia nie powinien zwiększać napięcia w alternatorze?
Mam alternator Bosch 65A oraz akumulator Varta Blue Dynamic 55Ah 420A.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » sob sty 27, 2007 20:40

Tym sie rozni prądnica od alternatora, ze napiecei nie zalezy od obrotów.



7Sylwek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 17, 2006 19:55
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: 7Sylwek » sob sty 27, 2007 21:28

Tylko czy regulator napięcia nie powinien spowodować, że przy włączonych odbiornikach prądu napięcie nie spadnie z 13.8V do 13,4 V?



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » sob sty 27, 2007 23:10

Tu juz nie jestem pewnien. Dla mnie jest to normalne ze spadnie napiecie. tzn tak mialem w 1.3 i po roku szlag trafił alternator, ale to nie koniecznie ma jakiś związek. Zapytaj posiadaczy NZ czyli 1.3 na wtrysku.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 28, 2007 06:16

7Sylwek pisze:Zastanawia mnie czy przy zwiększaniu obrotów zarówno podczas włączonych jak i wyłączonych odbiornikach prądu regulator napięcia nie powinien zwiększać napięcia w alternatorze?
Nie musi, wszystko jest w porządku. Są regulatory o podwyższonym napięciu (Hella) i dają powyżej 14V ( u mnie 14,2), przy czyn podwyższenie obrotów niczego nie zmienia.
Jeszcze jedna, być moe dość istotna sprawa. Otóż po założeniu nowego reg, npięcia oscylowało wokół 13,8V, jednak w miarę docierania się szczotek wzrosło do wspomnianej wartości.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn sty 29, 2007 22:37

Wszystko jest w pożądku u ciebie , to normalne e przy takiam obciążeniu regulaor nie jest w stanie utrzymać zadeklarowanego 13,8 V , ale jak nie spada poniżej 13 V to luz , i jest to normalne .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » wt sty 30, 2007 15:22

wszystko jest ok :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 80 gości