Problem z zamkiem centralnym.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 23, 2007 20:24

nie da sie bo inaczej są wyprofilowane mechanizmy do otwierania są lewe i prawe



greg

Post autor: greg » wt sty 23, 2007 20:29

szatanek, jeśli kable dobre to musisz wykręcić zamek kierowcy, rozebrać tak aby się dostać do tulejki obracanej przez zamek i przez sięgło, wyjać ta tulejkę i poprawić 3 balszki - styki - mozlowe że jedna z nich się podgięła - a sprawdź jak siedzisz w aucie czy mozesz np przy zamknietym centralnym wyciagnać ten bolec w drzwiach i czy efektem tego będzie otwarcie drzwi



Hinek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 22, 2005 23:05
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Hinek » wt sty 23, 2007 20:37

Sprawdź wtyczkę w lewym przednim słupku (może się jakaś blaszka ułamała) Sprawdź również kable dochodzące do niej - wewnątrz tej gumowej karbowanej rury. Mógł któryś
się ułamać.
Pozdrawiam



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt sty 23, 2007 22:12

Dzięki wielkie za porady, jak bede miał chwile czasu to wszystko posprawdzam, mam nadzieje ze to bedzie to. pozdrawiam



Awatar użytkownika
Novik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Novik » wt sty 23, 2007 22:21

Ruszyłem wężyk od centraqlnego ten w kostce przy przednich drzwiach i narazie jest OK ;) nic nie ćwierka w klapie bagażnika, ale zobacze co sie bedzie działo jutro jak troche pojeżdże, bo w garażu to wszystko ładnie ppieknie a późnej musze poprawiać :)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt sty 23, 2007 22:29

A jeszcze zapytam o jedną rzecz przy zamykaniu drzwi występuje charakterystyczny dzwięk takiego buczenia jak to w pneumatycznym centralnym zamku, i juz po zamknięciu po jakichs 10 sekundach ten odgłos sie znowu pojawia tak jakby znowu był jakis impuls do centralki , nic pozatym sie nie dzieje tylko ten odgłos? co to moze byc??



greg

Post autor: greg » wt sty 23, 2007 22:47

szatanek pisze:tylko ten odgłos? co to moze byc??
praca pompki centralnego zamka pneumatycznego, pompka znajduje się poniżej prawej tylnej lampy w styropianowym pudełku



Awatar użytkownika
Daros_P
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: śr lis 29, 2006 17:12
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Daros_P » wt sty 23, 2007 23:21

Siema mi tez ostatnio zaczął szwankować centralny jak przekręcam kluczyk w drzwiach od strony kierowcy to za pierwszym razem pozostałe dzrwi się nie zamykają dopiero za drugim podejśćiem zaskakuje, czasem nawet za piątym razem nie zaskoczy a czasem za pierwszym i wszystko git nie wspomne już o tym że golfika mam 3-drzwiowego i jak centralka działa to zamyka tylko drzwi od strony kierowcy i pasażera a bagażnik musze zamykać z kluczyka za każdym razem , co to może być .Dzieki za info . Narka



greg

Post autor: greg » wt sty 23, 2007 23:32

Daros_P, zacznijmy od klapy - ustaw zamek klapy w poziomie i teraz zamknij centralnym zamkiem. Powinno być zamkniete. Teraz otwórz centralnym zamkiem - powinno być otwarty zamek klapy

[ Dodano: Wto Sty 23, 2007 10:34 pm ]
a i zeby się otworzyły wszystkie zamki powinieneś kluczykiem przekręcić dwukrotnie - można zrobić kombinację w zamku i będzie działało po 1 razie ale to juz szczegół.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr sty 24, 2007 00:35

Jerzas pisze:O ile dobrze pamiętam to jesli wcisnie sie rygielek w drzwiach kierowcy to powinny zamknąc sie wszystkie drzwi
Racaj. Warto dodac, ze zamykanie tym wlasnie ryglem od srodka jest naoddzilnym obwodzie. Roznica taka, ze zamykajac od srodka nie wlacza sie dodatkowe ryglowanie...
szatanek pisze:Dodam jeszcze ze nie zawsze tak jest , czasami za pierwszym razem wszystkie drzwi sie zamkną czasami za 3 razem, ale zawsze pozostałe drzwi zamykają sie z opuźnieniem
Jedna podstawowa rzecz: W przypadku fabrycznego centrala ( i dzialajacego jak trzeba) nie trzeba (jak Ty to zapewne robisz) krecic zamka do konca (90*) tylko do polowy (45*). Po co zamykac zamek mechanicznie jak silownik pneumatyczny sam go zamknie :bajer:
Dlatego pozostale rygle moga Ci sie chowac z opoznieniem...

[ Dodano: Wto Sty 23, 2007 23:41 ]
szatanek pisze:po zamknięciu po jakichs 10 sekundach ten odgłos sie znowu pojawia tak jakby znowu był jakis impuls do centralki , nic pozatym sie nie dzieje tylko ten odgłos? co to moze byc??
Doryglowaniepo 12s.
greg pisze:a i zeby się otworzyły wszystkie zamki powinieneś kluczykiem przekręcić dwukrotnie - można zrobić kombinację w zamku i będzie działało po 1 razie ale to juz szczegół.
greg, raczej nie o to chodzi Daros_P. Ten myk o ktorym piszesz dotyczy otwierania (tylko), zamykanie jest takie samo w obu opcjach.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr sty 24, 2007 10:18

Aha teraz rozumiem, poprostu zamek kierowcy zamykam mechanicznie i dlatego zamyka sie wczesniej a pozostałe pneumatycznie troszke puźniej ale od kierowcy raczej musze przekręcac o 90 st. bo wogóle cięzej sie obraca i jak obróce go o mniejszy kąt to nie zamknie mi pozostałych drzwi. Inaczej jest od strony pasazera tam wystarczy ze musne kluczyk i juz jest impuls do zamykania wszystkich drzwi. Widac ze zamek kierowcy jest juz troche wyeksploatowany.
A po co jest to doryglowywanie??



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » śr sty 24, 2007 11:27

szatanek pisze:ale od kierowcy raczej musze przekręcac o 90 st. bo wogóle cięzej sie obraca i jak obróce go o mniejszy kąt to nie zamknie mi pozostałych drzwi. Inaczej jest od strony pasazera tam wystarczy ze musne kluczyk i juz jest impuls do zamykania wszystkich drzwi. Widac ze zamek kierowcy jest juz troche wyeksploatowany.
No to najprawdopodobniej bedziesz musiał rozebrac jednak zamek i dobrac sie do tych blaszek o których greg napisał.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr sty 24, 2007 12:07

szatanek pisze:A po co jest to doryglowywanie??
Po to zeby nie mozna wyciagnac rygla. Sprawdz sobie sam. Mozesz np na otwartych drzwiach kierowcy zamnac zamek (rygiel kierowcysie nie schowa). Wsiasc do auta. Po 12s ponownie zadziala pomka (schowa sie wtedy rygiel kierowcy) i wlaczy blokada wszystkich rygli...



gucio

Post autor: gucio » sob sty 27, 2007 09:36

Wczoraj kupiłem GOLFA IV z 1998 roku. Wracając do domu mój szwagier przy otawrtych drzwiach nacisnął kilka razy "guzik" z ikonką kluczyka i guzik z ikonką "samochodu z otwartymi drzwiami" usytuowanych w drzwiach samochodu. Po przyjechaniu do domu nie mogłem już wysiąść z samochodu, bo drzwi są normalnie zablokowane. Nie pomaga otwieranie pilotem i kluczykiem. Za każdym razem rygiel w drzwiach podnosi się i opuszcza, a na pulpicie między zegarami wyświetla sie żółta ikonka z samochodem i kluczykiem. Czy wiecie co to może być??? Przepraszam za niefachowy opis, ale w "tych" sprawach jestem całkowitym laikiem..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości