Dzwiny hałas, skrzynia biegów?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dzwiny hałas, skrzynia biegów?
Witam
Mam taki problem, w moim golfie (1.6,1995r) podczas jazdy słychać szum którego natężenie rośnie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, najlepsze jest to że do ok 2tys.obr jest cicho, potem zaczyna szumieć po czym przy ok 3tys.obr znowu cichnie...nie zależnie na jakim biegu, zawsze w tym przedziale prędkosci obrotowych zaczyna cos szumieć, wydaje mi sie że to moze mieć związek ze skrzynią biegów(jak wrzuce luz podczas jazdy to całkowicie cichnie), szum przypomina odgłos rozpędzającego się autobusu przegubowego ..ktoś ma pomysł co to moze być? ...może olej?!
i co nikt mi nie pomoze?
Mam taki problem, w moim golfie (1.6,1995r) podczas jazdy słychać szum którego natężenie rośnie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, najlepsze jest to że do ok 2tys.obr jest cicho, potem zaczyna szumieć po czym przy ok 3tys.obr znowu cichnie...nie zależnie na jakim biegu, zawsze w tym przedziale prędkosci obrotowych zaczyna cos szumieć, wydaje mi sie że to moze mieć związek ze skrzynią biegów(jak wrzuce luz podczas jazdy to całkowicie cichnie), szum przypomina odgłos rozpędzającego się autobusu przegubowego ..ktoś ma pomysł co to moze być? ...może olej?!
i co nikt mi nie pomoze?
nie, na postoju jest cichutko a co do strony to ciężko stwierdzić, gdzies na wysokosci przegrody czolowej, zaraz za pedałem gazu...ciezko stweirdzic, poprostu jak zacznie wyć to wyje konkret!,,,moze to mechanizm różnicowy tak jak napisał kolega obok?!Adamtd pisze:lukasz22i, pytania dwa:
- czy na postoju jak przegazujesz dzieje się tak samo?
- z której strony to dochodzi?
mechanizm róznicowy pracuje na zakrętach i dopiero wtedy powinno wyćlukasz22i pisze:moze to mechanizm różnicowy tak jak napisał kolega obok?!
hhmm jest metoda wstępnego określenia na postoju - przód auta w górę wbijasz bieg i gazujesz a ktoś słucha pod autemlukasz22i pisze:ciezko stweirdzic
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
aha czyli mechanizm różnicowy odpada?!:)...było by dobrze, co do sprawdzenia z podniesienie mauta to rzeczywiscie dobry pomysł, jutro jak sie dokopie do garazu(znowu mamy zamieć sniezną) to postaram sie to sprawdzic, dzieki za rade!Adamtd pisze:mechanizm róznicowy pracuje na zakrętach i dopiero wtedy powinno wyćlukasz22i pisze:moze to mechanizm różnicowy tak jak napisał kolega obok?!hhmm jest metoda wstępnego określenia na postoju - przód auta w górę wbijasz bieg i gazujesz a ktoś słucha pod autemlukasz22i pisze:ciezko stweirdzic
p.s. ostatnio pisałem o braku pamieci w zegarze(resetowanie zegarka i przebiegu dziennego), zauważyłem ze drugi bezpieczniek od prawej jest spalony, niestety po włozeniu nowego znowu dochodzi do jego spalenia, co to moze byc? jakies zwarcie?
hmmm dzięki, z tego co sie orientuje to napewno obsługuje zapalniczkę, światełko przy podsufitce oraz właśnie pamięć zegarów, najpierw spróbuje odłaczyc zegar, w Niemczech ktos zmienil podswietlenie i być moze tam cos zostalo namieszane, jezeli po odlączeniu zegara i włozeniu bezp nic sie nie wydarzy(czyli bez sie nie spali) to bedziemy miec winowajce...chyab ze to nei to:)limal pisze:Dokładnie jakieś zwarcie.
Najprościej sprawdzić co powoduje zwarcie można w następujący sposób:
1) Sprawdź które obwody zabezpiecza ten bezp.
2)Rozłącz te obwody
3)Włóż dobry bezpiecznik
4)Po kolei podłączaj
W ten sposób dowiesz się po podłączeniu czego przepala bezp.
Pozdrawiam!
Witam krótko powiem co się dzieje,a więc hałas(buczenie) najgłośniejszy występuje przy prędkości ok70-80 km/h,powyżej hałas ustaje.lub jest mniej słyszalny, niezależnie czy na biegu czy też na luzie.po wciśnięciu sprzęgła ,czy też nie.Olej w skrzyni biegów jest.Po podniesieniu auta i obrocie koła słyszalny jest szum ze skrzyni biegów,myślę że to normalne ale gdy koło się zatrzymuje słyszalny jest tkz.zwalniający pisk.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 101 gości