[MK3] Problemy z nawiewem cieplego powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

[MK3] Problemy z nawiewem cieplego powietrza

Post autor: Wegiel » czw sty 25, 2007 23:19

SPRAWA WYGLADA NASTEPUJACO: PO ZAPALEIU SILNIKA KIEDY JEST ZIMNY I RZOPOCZECIU JAZDY ORAZ WLACZENIU NAIWEWU NA ,,MAX-HOT,, JAK TO W ZIME PO CZASIE ZACZYNA LECIEC CIEPLE POWIETRZE CHODZ SILNIK JESZCZE SIE NIE RZOGRZAL I JEST OK BO PO PARU MINUTACH ZACZYNA LECIEC PIEKNE GORACE PWOIETRZE,
PROBLEM ZACZYNA SIE KIEDY PO PARU MINUTACH (5/10/15MIN) JAZDY ZATRZYMAM SIE W JAKIMS KORKU LUB NA SYGNALIZACJI PO CHWILI Z CIEPLITKIEGO NAWET I GORACEGO POWIETRZA ZACZYNA LECIEC ZIMNE/CHLODNE POWIETRZE! WYSTARCZY PO CHWILI RUSZYC I WPRAWIC AUTO W RUCH ZEBY ZNOWU LECIALO CIEPLE! (JAK STOI ZIMNE / JAK JEDZIE CIEPLE) CZY TO WINA NAGRZEWNICY
CZY MOZE CZEGOS INNEGO MOZE KTOS MI W TYM POMOC???
:pub:
Ostatnio zmieniony pt sty 26, 2007 12:05 przez Wegiel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pt sty 26, 2007 00:18

a na postoju jak zwiekszysz obroty to wracaja cieplejsze powietrze ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » pt sty 26, 2007 00:49

silent_rob pisze:a na postoju jak zwiekszysz obroty to wracaja cieplejsze powietrze ?
SZCZEZE TO NIE SPRAWDZALEM BO JAKOS MI TAK GLUPIO BYLO GAZOWAC W CENTRUM MIASTA ALE CHYBA NIE JUTRO SPRAWDZE DLA PEWNOSCI! NAPWENO PODCZAS JAZDY POWRACAJA


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pt sty 26, 2007 00:52

to sa typowe objawy uszkodzonego termostatu na wezu od nagrzewnicy, tylko pytanie czy MK3 taki zakladali bo w MK2 sa i to one za wyzej opisane objawy sa odpowiedzialne



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt sty 26, 2007 01:10

Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, nawet niewielki ubytek płynu skutkuje niedogrzewaniem auta w środku.
Przypomnę, iż nagrzewnica jest położona w najwyższym punkcie układu chłodzenia, więc aby przeleciał przez nią płyn, musisz mieć stan na zbiorniczku wyrównawczym między MIN a MAX.

Pozdr.


Obrazek
Obrazek

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt sty 26, 2007 12:09

Wegiel wylacz capslocka

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sty 26, 2007 12:16

prezesso25 pisze:Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, nawet
Wegiel sprawdź na zimnym silniku (i tylko na zimnym boinaczej się poparzysz)
poziom płynu jaki masz w zbiorniczku wyrównawczym tak jak pisze prezesso25,
później dopiero zabierzemy się za termostat :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pt sty 26, 2007 18:23

u mnie jakby też to samo!
dzisiaj sprawdziłem!
jak włącze na drugi zakres to jakby zimniejsze leci powietrze!
wogóle nie jest za ciekawie!



Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » pt sty 26, 2007 23:51

Dzis kupilem plyn rano doleje i zobacze czy sie poprawi jak nie to dam znac, zreszta i tak dam znac :)


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

limal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: limal » sob sty 27, 2007 00:21

Te objawy mogą wskazywać również na pompę wodną (w czasie jazdy obroty wysokie pompa pompuje, na niskich płyn nie ma obiegu). Wydaje mi się że gdyby to była wina termostatu jak sugeruje kolega "eidos" to byłoby akurat odwrotnie. tzn. w czasie jazdy chłodno na postoju gorąco.
Oczywiście na początek trzeba sprawdzić czy poziom płynu jest odpowiedni itd.
Pozdrawiam!



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sty 27, 2007 01:08

limal pisze:Te objawy mogą wskazywać również na pompę wodną (w czasie jazdy obroty wysokie pompa pompuje, na niskich płyn nie ma obiegu).
no to wystarczy dotknąc po kilku minutach przewodów gumowych na wolnych obrotach
kiedy samochod nie jeździł i jak sa ciepłe to pompa pracuje ,
trzeba je podotykac możliwe wszedzie i wyjdzie czy chodzi czy nie chodzi ....


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

zurek33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob sty 27, 2007 10:26
Lokalizacja: Słońsk

Post autor: zurek33 » sob sty 27, 2007 10:42

Witam
U mnie jest trochę inaczej jak napisał Wegiel. Kiedy rozpoczynam jazdę (strzałka temperatury dobrze jeszcze nie zaczęłą się podnosić) do wnętrza samochodu leci ciepłe powietrze (nie gorące). Jednak po 10 - 15min jazdy z kratek nawiewowych zaczyna dochodzić chłód (strzałka temperatury pokazuje normalną temperaturę - tak jak zawsze). Jest zimno. Byłem u mechanika a on bez zaglądania zawyrokował: NAGRZEWNICA. Koszty może niewielkie (sprawdziłem na allegro i nawet znalazłem jak to wymienić) ale postanowiłem poczytać na forach. I teraz nie wiem bo po zapoznaniu się z paroma wypowiedziami na temat nagrzewnicy wiem, że jeśli jest ona uszkodzona powinien wyciekać płyn do samochodu. U mnie nic takiego się nie dzieje.
Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » sob sty 27, 2007 11:19

limal pisze:Te objawy mogą wskazywać również na pompę wodną (w czasie jazdy obroty wysokie pompa pompuje, na niskich płyn nie ma obiegu). Wydaje mi się że gdyby to była wina termostatu jak sugeruje kolega "eidos" to byłoby akurat odwrotnie. tzn. w czasie jazdy chłodno na postoju gorąco.
Oczywiście na początek trzeba sprawdzić czy poziom płynu jest odpowiedni itd.
Pozdrawiam!
dlatego mowilem zeby sprawdzil na postoju z wieksyzmi obrotami :D :okej:


Obrazek

Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » sob sty 27, 2007 15:57

Po dolaniu wszytsko wrocilo do normy faktycznie brak plynu gdzies mi go troche ubylo :)

[ Dodano: Sob Sty 27, 2007 15:03 ]
Po punkciku za poprade :)


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości