Trudno zapala po pierwszym podgrzaniu, po 2 grzaniach ideal

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob sty 06, 2007 21:17

zrobiłem porządnie całą pompę wtryskową...kompletne uszczelnienie plus regulacja:D) i mam teraz wrażenie że jakieś dłuższe biegi mi się zrobiły...i że autko ciszej chodzi:)
Lecz kiedy rano odpalam zimny silniczek to samochodzik chwilke dosłownie 3 sek tak zatelepie...(oczywiście nie używając przyśpieszacza) ale kiedy rano zimne auto odpalam z użyciem przyśpieszacza to jest po prostu cyna z młyna pali super bez zająknięcia....

Sprawdzałem
-świece żarowe
-kąt wtrysku cacy
-końcówki wtrysków ok:D
-pompa ok

Czy może być tak że po prostu jedna swieczka się zaczyna nadpalać???? słabiej grzeje....Czy po prostu tak ma być że rano trzeba zimną furke odpalać na przyśpieszaczu????

Dzięki za pomoc

Ps. jakie są objawy zużytego wałka rozrządu??



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » sob sty 06, 2007 21:28

Zazwyczaj na te problemy (pod warunkiem że wszystko jest sprawne czyli świece, końcówki, szczelne przelewy i gniazda wtrysków) wystarczy przyśpieszyc kąt wtrysku o 0,05 do 0,1 w stosunku do ksiązkowego - zazwyczaj jak reką odjął - równiez poprawi sie odpalanie na lekko ciepłym silniku kiedy świece tylko na moment albo wcale sie nie włączają.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » ndz sty 07, 2007 00:43

a powinno tak byc że teraz z rana przy +2stopniach kiedy go odpale bez przyśpieszacza to lekko zatelepie a kiedy odpale z przyśpieszaczem to pali idealnie jak z fabryki...(na ciepłym pali super)

właśnie rozmyślałem o przyśpieszeniu kąta wtrysku ale może lepiej w to nie ingerowac co?



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz sty 07, 2007 11:42

specWROC, napisałes ze końcówki wtrysków są ok - mam pytanie - czy włożyłeś niedawno całkiem nowe konc. czy tylko te stare były sprawdzane na przyrządzie i pompiarz stwierdził ze są ok? Bo to że nie leja przy wyższym cisnieniu nie oznacza ze nie leja przy małej dawce wtrysku - wtedy kiedy obrtoy pompy sa dośc niskie. No i przydało by sie jeszcze znaleźć oryginalna niemiecką instrukcje od Golfa i przeczytac tam od jakiej temperatuy na zewn. należy używac przyśpieszacza bo byc moze od np. +5'C. Rozumiem że kompresje masz ok ale czy widziałes jak wyglada wierzch tłoka w Twoim aucie w miejscu gdzie w górnym połozeniu jest komora wstępna - zwróć uwage czy tłok nie jest nadpalony tak na 0,5 - 1mm w głąb - czesto sie to zdarza w autach o większym przebiegu ale nie jest to nic złego lecz ma wpływ na spalanie. Ja w jednym aucie mam ten objaw a w drugim nie (przy ok.0'C) z tym że objaw mam w tym wyremontowanym a w tym drugim który bierze 1ltr/1000 oleju tego objawu nie mam (ot dziwna sprawa...)



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » ndz sty 07, 2007 11:57

specWROC pisze:a powinno tak byc że teraz z rana przy +2stopniach kiedy go odpale bez przyśpieszacza to lekko zatelepie a kiedy odpale z przyśpieszaczem to pali idealnie jak z fabryki...(na ciepłym pali super)

właśnie rozmyślałem o przyśpieszeniu kąta wtrysku ale może lepiej w to nie ingerowac co?

dał ci ktoś w tym aucie przyspieszacz to go uzywaj .. nie bedziesz sie dziwił kulejącym silnikiem... ta wajcha nie wisi tam dla dekoracji... temp 2st to najwyższy czas dla przyspieszacza...

ja nie wiem... nie pierwszy raz czytam ze ktoś katuje zimny silnik bez wajchy... a potem wszyscy sie dziwicie....i posty na forum " kuleje na 3 gary" ... UŻYWAĆ przyspieszacza ..przynajmniej z rana... po to to jest .. :bajer:



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » czw sty 25, 2007 00:12

double-d pisze:
specWROC pisze:a powinno tak byc że teraz z rana przy +2stopniach kiedy go odpale bez przyśpieszacza to lekko zatelepie a kiedy odpale z przyśpieszaczem to pali idealnie jak z fabryki...(na ciepłym pali super)

właśnie rozmyślałem o przyśpieszeniu kąta wtrysku ale może lepiej w to nie ingerowac co?

dał ci ktoś w tym aucie przyspieszacz to go uzywaj .. nie bedziesz sie dziwił kulejącym silnikiem... ta wajcha nie wisi tam dla dekoracji... temp 2st to najwyższy czas dla przyspieszacza...

ja nie wiem... nie pierwszy raz czytam ze ktoś katuje zimny silnik bez wajchy... a potem wszyscy sie dziwicie....i posty na forum " kuleje na 3 gary" ... UŻYWAĆ przyspieszacza ..przynajmniej z rana... po to to jest .. :bajer:

no właśnie dzisiaj rano odpalam auto po 2dniach postoju oczywiście na przyśpieszaczu...i chodzi jak traktor dosłownie....masssakra ale po jakiś 10sek wszystko ok pięknie pracuje JA JUŻ NIE MAM SIŁY CO JEST GRANE??????też powoli żałuje że diesla kupiłem.....;((((((

ale chyba ostatnim ratunkiem bedzie przyspieszenie kąta wtrysku:(

[ Dodano: 24 Sty 2007 23:33 ]
a przyczyną takiego odpalania może być wałek do wymiany oraz ,koło pośrednie do wymiany...oba elementy podjechane...do wymiany

[ Dodano: 24 Sty 2007 23:35 ]
pozatym ktoś jeszcze pisał że mimo iż się lampka od świec wyłączy to należy jeszcze poczekać na jakieś cyknięcie o co w tym chodzi?



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sty 25, 2007 18:02

specWROC pisze:Czy można coś jeszcze zrobić żeby ładnie odpalał bez przyśpieszacza czy jednak powinienem odpalać z użyciem tego przyśpieszacza po dłuższym postoju lub na zimnym???
specWROC, ale czego się czepiasz moim zdaniem po to jest przyśpieszacz aby go uzywać, nie męczysz silnika na zimno.
anton:-), też tak myśle jak wszyscy wyżej. Jedna swieca wolniej grzeje albo ktoś sztukował i włożył jedną długogrzejną.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » czw sty 25, 2007 19:45

no ale ja wlasnie uzywam przyspieszacza i dalej mam ten sam problem trzesie mi przez chwile silnikiem i zaraz jest ok tak jakby pracowal na 2 gary....wiem ze mam podjechany walek do wymiany(wałek rozrzadu) ale czy to moze byc przyczyna???jak tylko w kwietniu wymienie walek to pojade na sprawdzenie cisnienia w cylindrach oraz koncowek wtryskow:D

[ Dodano: 26 Sty 2007 00:37 ]
jak sprawdze końcówki wtrysków oraz ciśnienie na cylindrach i bedzie ok to po prostu świece zmieniam wszystkie cztery na nowe beru:) bo auto do kraju przyjechało w maju a mam je od końca czerwca więc pewnie te świece które są teraz to lipton...



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt sty 26, 2007 10:52

specWROC, nie to już coś nie tak. Też stawiałbym na swiece. Ja zacząłbym od świec ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pt sty 26, 2007 11:34

no właśnie sam już nie wiem...ale wiadomo wszystkiego naraz nie zrobie bo kasa:D pokolei może jakoś dojde ale na razie w planie wymiana opon z tyłu łożysk na nowe oraz wspomagania:D



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt sty 26, 2007 12:09

specWROC, ale wspoma ci bardzo potrzebna?? Co do łożysk kup z SKF i dobry smar. Opony ja kupiłem Kormoran Snow pro za 120 zł szt.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pt sty 26, 2007 13:03

mam wyrąbaną całą przekładnie tzn luzy na maglownicy i bardzo nieprzyjemnie się jeździ więc i tak musze maglownice zmienić...więc w tym momencie bardziej chyba opłaca się wspomaganie



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt sty 26, 2007 13:15

W sumie racja !!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pt sty 26, 2007 13:21

a jeśli chodzi o łożyska to racja racja w grę wchodzą tylko i wyłącznie SKF:D a oponki to tylko używki bo na nowe mnie nie stać, ostatnio właśnie sobie na przód kupiłem 2 używki z konkretnym bieżnikiem TOYO i spoko się jeździ:))))))))))))(całoroczne) :-({|=



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości