TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 27, 2006 23:07

kamilecek pisze:jak sie zagrzeje to juz lipa i trzeba dlugo kreciec
wyciągnij wtyczke od czujnika temp na gorącym i zobacz czy dobrze zapali... jesli pomoże to warto poprawic mapy startowe ... najlepiej wszystkie mapy :P :bigok:



kamilecek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:10
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: kamilecek » wt lis 28, 2006 15:56

dzieki kolego! jutro sprobuje zrobic tak jak mowiles! jeszcze raz dzieki



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 07, 2007 01:11

stary7777, jeśli masz zwykłego TD AAZ to zapoznaj się dokłądnie z tym tematem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67005 Tam chodzi o MK2, ale zasady te same i opisano chyba wszystko co może się w TD pieprzyć ;) .
W tym topicu natomiast, jest dużo o TDI, ale dokładnie cały przeczytaj.
Pozdrawiam.



stary7777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 09:34
Lokalizacja: Buk k/Poznania

Post autor: stary7777 » ndz sty 07, 2007 13:48

Po wczorajszych informacjach uzyskanych na forum dziisaj przy odpalaniu zgasla mi kontrolka grzania swiec ale dopiero po 15 sekundach uslyszalem "pstryk" co, jak sie domyslam, dalo znac, ze dopiero wylaczyl sie przekaznik swiec. Potem odpalal i tak bardzo ciezko jak zawsze, czyli siwy dym, a po 3 kreceniu glosny stukot w silniku szaro-czarny dym. Czy moge sie domyslac, ze jednak problemem z odpalaniem beda albo stare swiece grzejace nierowno lub ten przekaznik? Mam nadzieje, ze to nie pompa bo nie chcialbym inwestowac wiekszej kasy w to auto. Chociaz jest ladny i zdrowy chcialbym zamienic go na Mk3 GTI z klima :-))
Pozdrawiam


Mój MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118770

POZDRAWIAM VW-maniaków.

Grupa WIELKOPOLSKA.

Awatar użytkownika
dmalcharek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 19, 2006 20:41
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Post autor: dmalcharek » ndz sty 07, 2007 19:27

stary7777, ja na gg nic nie dostałem. Na krótko podgrzewa sie tak: bierzesz jakiś kabel taki z pół metra chyba wystarczy, przykładasz jeden koniec kabla do pierwszej świecy a drugi koniec przykladasz do plusa z akumulatora (tylko nie przyciskuj kabla palcami bo sie poparzysz) poczekaj tak 5 sek. i spróbuj odpalić. Ja w moim nie potrzebnie chyba wymieniałem wszystkie świece bo sie okazało że przekaźnik był siadnięty. Przekaźnik znajduje sie pod kierownicą tam gdzie są bezpieczniki, to jest jedna kostka teraz ci nie powiem dokładnie która. Jak to nie bedzie przekaźnik to może to być bezpiecznik od świec (40 albo 50 amper) znajduje sie on też tam gdzie są bezpieczniki ale całkiem na górze jest on dość duży. Ja żeby wyciągnąć ten bezpiecznik musiałem wszystko rozebrać pod kierownicą bo nie umiałem go wyciągnąć z tamtąt. Może sie również okazać że świece grzeją ci nierówno. A to czy świece iskrzą czy nie to nie znaczy że dobrze grzeją.Sprawdzić przekaźnik może elektryk ale mojego nikt nie sprawdzał tylko sąsiad przyniusł swój z jetty. Pompa to nie powinna być bo ja miałem tak samo. To na tyle, ale sie rozpisałem.



Matril21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 22:40
Lokalizacja: Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Matril21 » wt sty 09, 2007 17:11

Cześć Wam.

Mój problem dotyczy golfa 3 1.9 D 1Y. Dziwnie mi prycha rano, jak jest zimno- wilgotno. Rzuca nim po odpaleniu i dymka sobie puści białego. Wszystkie świece są wymienione i dalej to samo.
W jednym warsztacie znalazł się człowiek, który mówi, że pompa paliwa w tym modelu jest do bani, bo to półkomputer. Drugi (z tego samego warsztatu) mówi, że coś z elektryką. Trzeci chce robić pomiar kompresji. A tyle pieniędzy nie mam, by bawić się w sprawdzanie wszystkiego po kolei.
Aha, jeśli silnik jest zimny, jadę i dojdę do obrotów ok. 1800 to mi szarpnie nim. Po rozgrzaniu go, i odpala dobrze i nie szarpie.
Dziwi mnie to.
Może pomożecie?



Thiery
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 16, 2007 08:30
Lokalizacja: GŁOGÓWEK
Kontakt:

Post autor: Thiery » wt sty 16, 2007 08:58

Cześc Twardy, mam problem z odpalaniem Golfa 4 jak jest ciepły, powiedz mi w jaki koszt wyniesie naprawa tego i gdzie bym mógł to zrobić, jeste z Głogówka 40km od Opola



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt sty 16, 2007 15:00

Thiery pisze:Cześc Twardy, mam problem z odpalaniem Golfa 4 jak jest ciepły, powiedz mi w jaki koszt wyniesie naprawa tego i gdzie bym mógł to zrobić, jeste z Głogówka 40km od Opola
Twoj problem jest omawiany w TYM TEMACIE w ktorym to juz zadales pytanie - tam tez jest juz odpowiedz. Nie draz tu juz dalej bo ten temat dotyczy trudnego odpalania na zimnym silniku.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Toczeck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt sty 20, 2006 19:07
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Toczeck » czw sty 18, 2007 04:42

Widze że nie tylko ja miałem taki problem. U mnie też jak zimny to nie chciał odpalić. Dopiero za 4 lub 5 razem łapał. Prawie rozrusznik stawał. A na dodatek jak juz odpalił to strasznie dymił na biało niebiesko. A jak mu dałem po obrotach to powstawała zasłona dymna z czarnego dymu. Odwiedziłem nie jednego mechanika. Wszyscy od razu mówili, że wtryski i pompa siedzi.
Ku mojemu rozczarowaniu jeden mechanik powiedział że to ani pompa ani wtryki. Broblem tkwił w luźnym kole na końcówce rozrządu. Naprawa: nowe koło oraz frezowanie końcówki rozrządu. Ale po tym zabiegu samochód dostał ogromnego kopa. Odpala z pierwszego kopyta. A o dymie z wydechu już zapomniałem jak wyglada.


.: Toczeck 1,8 20V

sztefcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw sty 25, 2007 23:13
Lokalizacja: N.D.M.

Post autor: sztefcio » czw sty 25, 2007 23:20

Mój golfik ma problemy (od dłuższego czasu z odpaleniem, rozrusznik podobno jest wporządku... Jeśli już zapali to strasznie kopci i się dusi
Co mam robić???


STF

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw sty 25, 2007 23:59

sztefcio pisze:Mój golfik ma problemy (od dłuższego czasu z odpaleniem, rozrusznik podobno jest wporządku... Jeśli już zapali to strasznie kopci i się dusi Co mam robić???
Najpierw przeczytaj ten temat od poczatku !!! Wszystkie odpowiedzi zostaly napisane !!!

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

silacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sty 26, 2007 10:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: silacz » pt sty 26, 2007 10:53

jestem tu nowy ale czytam i powiem wam ze wiem co i jak chyba doskwiera :)
mam golfa 3 1,9 GTD - czyli turbo diesel ze sportowym pakietem fabrycznym (taki bajer nic nie dajacy typu szyber dah i fotele recaro). Ostatnio mi nie odpalal :(
lecial bialy dym przy odpalaniu - troche sie interesoje silnikami i wiem ze taki bialy dym to z reguly oznacza uszkodzone wtryski. no ale co wtrysk 600 zl za szt a regenrowany po 300. udalo mi sie kupic same koncowki po 70 zl. sprawdzili wtryski i jeden nie podawal paliwa (zapchany) wiec naprawa zamknela sie w 100 zl. ale to nie wszystko dalej nie odpala choc juz tak nie "warczy" po odpaleniu. ostatnio siadl mi akumulator przy odpalaniu. pomyslalem wiec ze jesli swiece beda grzaly to swiatelko w samochodzie na czas grzania powinno przygasnac - i co? i nic - nie przygasa!!! podpiolem wiec plus z akumulatora do pierwszej swiecy na okolo 5-6 sekun, wsiadlem i na tym "zdechnietym" akumulatorze odpalil lepiej niz bmw mojego ojaca (pali z guzika i nie ma swiec tylko jak benzyniak). Nawet silnik raz nie przekrecil i odpalil :)
balem sie tez o uszczelkie pod glowica ale jesli byla by uszkodzona to bral by przeciez plyn i olej (albo chociaz jedno) a do tego silnik by nie przekrecil...
dlatego polecam najpierw sprawdzic czy swiece grzeja - podpiac na krtko jhesli nie i sprawdzic. a pozniej polecam sprawdzic koncowki wtryskiwaczy :)



studzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 31, 2007 20:45
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: studzi » czw lut 01, 2007 17:12

Witam,mój 1,6 gtd 80kM SB ,ciężko pali po nagrzaniu się do temperatury przy której świece już nie grzeją,tzn. zaraz po zgaszeniu odpali od razu ale ,po ok. 15 minutach po zgaszeniu ratuje mnie tylko wyciągnięcie przyspieszacza w trakcie kręcenia.Silnik jest po wymianie świec żarowych i końcówek wtryskiwaczy.Czy ktoś miał już taki przypadek? Proszę o pomoc.Dodam że silnik ma przejechane prawie 300 tys.Są podejrzenia że to ciśnienie pompy.



Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

AFN -ciepły trzeba dłuzej krecic by odpalić,co to moze być

Post autor: Kevin_mkII » czw lut 01, 2007 23:44

witam

mam problem...

mam golfa mk3 1.9TDI 110ps; silnik o oznaczeniu AFN z 97roku

problem dośc dziwny gdyż na ciepłym czasami silnikiem trzeba dłuzej niz normalnie zakręcic by odpalić, nie jest to jak w starych zajechanych dieslach ze trzeba krecic długo by w ogole zapalic, w moim przypadku jest to czas dłuzszy niz np po całej nocy odpalenie auta nie wiem co to moze byc.
świece? wydaje mi sie ze jesli były by to świece to po całej nocy by ciezko odpalał... a tak nie jest
akumulator? podobie jak ze swiecami
innych pomysłów nie mam...
mam nadzieje ze to jakas pierdołka bo auto jezdzi, pali rowno, obroty równe,nie kopci, spalanie takie jak ma byc, wszystko w najlepszym porzadku tylko ta pierdoła.

prosze o pomoc za która z góry dziekuję


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości