Założyłem MFA do TDI 1Z lecz nie działa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- marcin-kielce
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Założyłem MFA do TDI 1Z lecz nie działa
Witam. Jakiś czas temu wpadłem na pomysł żeby załorzyć MFA do swojego mk3 TDi 1Z z 1994r. Kupiłem zegary z oryginalnymi srebrnymi tarczami i MFA od Ibizy, kupiłem także manetkę i czujnik temp oleju (czujnik temp zewnętrznej narazie pominałem). Dziś założyłem zegary, założyłem manetki, zrobiłem i podłączyłem wiązkę przewodów od manetek do skrzynki bezpieczników, podłączyłem także czujnik temp. oleju wszystko według opisów z forum i strony vwgolf.pl i niestety MFA nie zadziałało.... zawiodłem sie . Jest jeszcze taki motyw że jak założyłem nowe zegary to wszystko działa, lecz kontrolka od ręcznego świeci sie cały czas. W starych zegarach tak nie było.
PROSZĘ O POMOC JAK ROZWIĄZAĆ TEN PROBLEM I OD CZEGO W OGÓLE ZACZĄĆ....!
PROSZĘ O POMOC JAK ROZWIĄZAĆ TEN PROBLEM I OD CZEGO W OGÓLE ZACZĄĆ....!
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 22:01 przez marcin-kielce, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcin-kielce
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 5:20 pm ]
http://www.kfz-kabelbaum.de/assets/s2dm ... a8801.html
http://www.kfz-kabelbaum.de/assets/s2dm ... ce862.html
http://www.kfz-kabelbaum.de/assets/s2dm ... 26a01.html
- marcin-kielce
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
ano i dodam jeszcze ze w zegarach z MFA które założyłem cały czas świeci sie kontrolka od ręcznego, w starych zegarach bez MFA nie było tego proglemu. To chyba bedzie dowodzić, że rzeczywiście któreś piny w liczniku są inaczej. Bedę musiał to przejżeć a sprawy nie ułatwia mi to że wszystkie przewody które dochodzą do zegarów są koloru białego....
marcin-kielce, ale wtyczka ma numery a patrzyłeś tutaj? http://vw2.info/vwforum/mfamk3.html
[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 10:49 pm ]
ewentualnie masz rozpiskę w lopisie montażu zegarów z mk4
[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 10:49 pm ]
ewentualnie masz rozpiskę w lopisie montażu zegarów z mk4
we wiazce z licznika do skrztynki brakuje ci 5 kabli
brakujace kable to
licznik = skrzynka bezpiecznikow
4 = U2/14
6 = U2/8
15 = U2/4
17 = U1/1
19 = U1/2
i jeszcze jednego od 26 pinu licznika do 9 pinu kostki komputera
w opisie z linka podanego przez kolege greg, jest blad co do podlaczenia czujnika temp zewnetrznej prawidlowe pozycje w skrzynce bezpiecznikow to G1/2 i G2/2 kable te trzeba przeba przedluzyc do czujnika temperatury zewnetrznej
co do temp oleju to brakuje ci kabla idacego od okraglej kostki wiazki silnika do skrzynki bezpiecznikow pozycja G2/1 bo kawalek tegokabla od czujnika do tej okraglej kostki juz jest w instalacji
jezeli dolozysz te brakujace kabel wszystko powinno chodzic
a ta palaca sie kontrolka jest od wskaznika zuzycia klockow mozna ja zgasic odpowiada zato 14 pin w liczniku trzeba dac na niego mase lub wykozystac montujac klocki ze wskaznikiem zuzycia i dorabiajac brakujaca instalacje
brakujace kable to
licznik = skrzynka bezpiecznikow
4 = U2/14
6 = U2/8
15 = U2/4
17 = U1/1
19 = U1/2
i jeszcze jednego od 26 pinu licznika do 9 pinu kostki komputera
w opisie z linka podanego przez kolege greg, jest blad co do podlaczenia czujnika temp zewnetrznej prawidlowe pozycje w skrzynce bezpiecznikow to G1/2 i G2/2 kable te trzeba przeba przedluzyc do czujnika temperatury zewnetrznej
co do temp oleju to brakuje ci kabla idacego od okraglej kostki wiazki silnika do skrzynki bezpiecznikow pozycja G2/1 bo kawalek tegokabla od czujnika do tej okraglej kostki juz jest w instalacji
jezeli dolozysz te brakujace kabel wszystko powinno chodzic
a ta palaca sie kontrolka jest od wskaznika zuzycia klockow mozna ja zgasic odpowiada zato 14 pin w liczniku trzeba dac na niego mase lub wykozystac montujac klocki ze wskaznikiem zuzycia i dorabiajac brakujaca instalacje
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
- marcin-kielce
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
michas28 dziękuję Ci za ta odpowiedz, jest bardzo przejrzysta w zrozumiała, teraz wiem już wszystko co i jak jeszcze dziś postaram sie z tym pobawić i przeciągnąć przewody ze skrzynki do zegarów i zgasić tą kontrolkę bo zaczyna być trochę denerwująca odezwę sie jak coś zdziałam w tym kierunku i mam nadzieje że mi sie uda...
P.S nie wiecie gdzie można nabyć jakiś tańszy czujnik temp zewnętrznej? Oryginalny kosztuje 75 zł a na szrotach w moim mieście nic takiego nie ma...
P.S nie wiecie gdzie można nabyć jakiś tańszy czujnik temp zewnętrznej? Oryginalny kosztuje 75 zł a na szrotach w moim mieście nic takiego nie ma...
coś pogibałes. Ja też zrobiłem taka podmiankę zrobiłem instalację i wszystko bangla. P.S. MFA nie działa tzn co?
Nie przełącza funkcji czy pokazuje ---?
A od komputera do licznika podciągnąłeś sygnał o zurzyciu paliwa?
[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:03 ]
Sprawdziłem fioletowy przewód z wtyczki od zegarów połącz do 9 pinu komputera silnika.
[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:04 ]
V1>> przełącznik MFA 2 (biały)
V2>> przełącznik MFA 1 (niebieski)
V3>> przełącznik MFA 3 (czarny)
V4>> przełącznik MFA 4 (czerwony)
V to gniazdo w skrzynce z bezpiecznikami 1-4 to oznaczenia pinów w tym gnieździe.
Mfa 1-4 to oznaczenia pinów we włączniku z MFA
[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:09 ]
a przewody od licznika do skrzynki bezpieczników powinieneś mieć ja przynajmniej miałem a oryginalnie MFA nie było.
Nie przełącza funkcji czy pokazuje ---?
A od komputera do licznika podciągnąłeś sygnał o zurzyciu paliwa?
[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:03 ]
Sprawdziłem fioletowy przewód z wtyczki od zegarów połącz do 9 pinu komputera silnika.
[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:04 ]
V1>> przełącznik MFA 2 (biały)
V2>> przełącznik MFA 1 (niebieski)
V3>> przełącznik MFA 3 (czarny)
V4>> przełącznik MFA 4 (czerwony)
V to gniazdo w skrzynce z bezpiecznikami 1-4 to oznaczenia pinów w tym gnieździe.
Mfa 1-4 to oznaczenia pinów we włączniku z MFA
[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 15:09 ]
a przewody od licznika do skrzynki bezpieczników powinieneś mieć ja przynajmniej miałem a oryginalnie MFA nie było.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
- marcin-kielce
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
dzięki koledze michas28 rozwiązałem prawie wszystkie problemy. A jeśli chodzi o twoje pierwsze pytanie bigozz to MFA po założeniu licznika, przełączników i zrobieniu instalacji od przełączników do skrzynki z bezpiecznikami nie odpaliło w ogóle tak jakby go nie było. Lecz dziś spędziłem trochę czasu przy samochodzie i doszedłem do tego że nie ma 5 przewodów z licznika do skrzynki + przewodu do ECU. Zrobiłem tą instalację i działa
Nie udało mi sie tylko wygasić tej ciąglę swiecącej sie kontrolki od hamulców, podpinałem pod pin 14 masę tak jak pisał michas28 lecz nie dało to żadnego efektu, kontrolka cały czas sie świeci...
Nie udało mi sie tylko wygasić tej ciąglę swiecącej sie kontrolki od hamulców, podpinałem pod pin 14 masę tak jak pisał michas28 lecz nie dało to żadnego efektu, kontrolka cały czas sie świeci...
nie pamietam dokladnie, niemam teraz auta poniewaz jestem za granica ale wiem ze ta kontrolke zgasilem ewentualnie mozesz wyjac zarowke jezeli cie to draznimarcin-kielce pisze:Nie udało mi sie tylko wygasić tej ciąglę swiecącej sie kontrolki od hamulców, podpinałem pod pin 14 masę tak jak pisał michas28 lecz nie dało to żadnego efektu, kontrolka cały czas sie świeci...
napisz czy jak zaciagasz reczny to zapala ci sie kontrolka od recznego druga czy niema zadnej reakcji. za hamulce czyli kontrolke recznego i poziomu plynu hamulcowego odpowiada 18 pin licznika i musi byc podlaczony do U2/10
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
14 pin w liczniku odpowiada za kontrolę od zużycia klocków
ale jak go podłączysz do masy to tak jakbyś miał zdarte klocki przecierz to właśnie tak działa. najlepiej odłącz całkowicie ten przewód i wtedy zobacz.
P.S. A masz czujniki zdarcia przy klockach z przodu czy nie?
ale jak go podłączysz do masy to tak jakbyś miał zdarte klocki przecierz to właśnie tak działa. najlepiej odłącz całkowicie ten przewód i wtedy zobacz.
P.S. A masz czujniki zdarcia przy klockach z przodu czy nie?
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
- marcin-kielce
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
kontrolka od hamulców jest jedna i świeci sie praktycznie cały czas po przekręceniu stacyjki, nie ma na to wpływu hamulec ręczny nawet gdy jest zwolniony kontrolka nadal się świeci (stało sie tak odrazu po zmianie zegarów, na starych zegarach bez MFA kontrolka działała prawidłowo). Oryginalnie do pinu 14 nie było nic podłączone i sie świeciła, teraz podłączyłem masę i też sie świeci.....
o rety taka niby pierdoła a tyle możliwości....
no nic już raczej nie da sie zrobić po podłączeniu do kostki licznika dodatkowych przewodów do MFA w kostce zostało jeszcze tylko jedno wolne wejście...
A no jest jeszcze jeden problem: MFA nie pokazuje temp oleju... Mam czujnik wkręcony w filtr oleju w to oryginalne miejsce gdzie powinien być, przeprowadzony nowy przewód od czujnika do skrzynki bezpieczników na pozycję G2/1
A mimo to nie chodzi.... na wyświetlaczu 3 poziome kreski.
"Połączenie 1: Wskaźnik temperatury oleju; skrzynka bezpieczników G2/1 do wskaźnika temperatury oleju (wkręcany w filtr oleju"
o rety taka niby pierdoła a tyle możliwości....
no nic już raczej nie da sie zrobić po podłączeniu do kostki licznika dodatkowych przewodów do MFA w kostce zostało jeszcze tylko jedno wolne wejście...
A no jest jeszcze jeden problem: MFA nie pokazuje temp oleju... Mam czujnik wkręcony w filtr oleju w to oryginalne miejsce gdzie powinien być, przeprowadzony nowy przewód od czujnika do skrzynki bezpieczników na pozycję G2/1
A mimo to nie chodzi.... na wyświetlaczu 3 poziome kreski.
"Połączenie 1: Wskaźnik temperatury oleju; skrzynka bezpieczników G2/1 do wskaźnika temperatury oleju (wkręcany w filtr oleju"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 151 gości