Kremowej barwy substancja w obudowie filtra powietrza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kremowej barwy substancja w obudowie filtra powietrza
Witam
Auto to golf 2 PN (1,6 gaźnik pierburg 2EE)
Wczoraj wymieniłem filtr powietrza na nowy i przy wymianie zauważyłem we wnętrzu obudowy filtra taką białą (troche jakby kremową) maź w małych ilościach. Ta substancja była po stronie tej rury gumowej łączącej pokrywę zaworów z obudową filtra.
Dodam, że ta rura gumowa jest na zgięciu "przełamana" tzn. nie jest w tym miejscu okrągła tylko ma mały prześwit.
Co może być tego przyczyną? Jeszcze dodam że od tygodnia sporadycznie i na bardzo krótkich odcinkach jeżdzę samochodem.
Tak na marginesie to auto bardzo dobrze jeździ, pali w normie i nie ma zadnych problemów z jazda na gazie i na benzynie.
Jeszcze drugie pytanie o sam gaźnik. Jak pracuje na obrotach biegu jalowego (950 - 1000) to po otwarciu pokrywy silnika słychać delikatnie taki dźwięk "tryk tryk" co kilka sekund chyba z okolic gaźnika. Co to moze być?? Czy to jest normalne?
Auto to golf 2 PN (1,6 gaźnik pierburg 2EE)
Wczoraj wymieniłem filtr powietrza na nowy i przy wymianie zauważyłem we wnętrzu obudowy filtra taką białą (troche jakby kremową) maź w małych ilościach. Ta substancja była po stronie tej rury gumowej łączącej pokrywę zaworów z obudową filtra.
Dodam, że ta rura gumowa jest na zgięciu "przełamana" tzn. nie jest w tym miejscu okrągła tylko ma mały prześwit.
Co może być tego przyczyną? Jeszcze dodam że od tygodnia sporadycznie i na bardzo krótkich odcinkach jeżdzę samochodem.
Tak na marginesie to auto bardzo dobrze jeździ, pali w normie i nie ma zadnych problemów z jazda na gazie i na benzynie.
Jeszcze drugie pytanie o sam gaźnik. Jak pracuje na obrotach biegu jalowego (950 - 1000) to po otwarciu pokrywy silnika słychać delikatnie taki dźwięk "tryk tryk" co kilka sekund chyba z okolic gaźnika. Co to moze być?? Czy to jest normalne?
Miałem to samo , pewnie pierścienie masz do wymiany(u mnie ponad 250kkm) - było tego całkiem sporo zbierało się w dolnym prawym rogu i brudziło filtr- nie kieruj odmy do filtra powietrza , albo zrób sobie odolejacz odmy ,albo po prostu pokombinuj - jedyny mankament to jak stoisz na światłach i działa dmuchawa to trochę czuć (ja nie czuję ale pasażerowie często)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
www.vwsquad.prv.pl
Jak jeżdzisz bardzo małe odcinki i silnik się nie zagrzeje, a na dworze jest teraz dość wilgotno to taki obiaw jest w miare normalny.
Oserwój tylko stan płynu chłodzącego i stan oleju jak się nie będą zmieniać( stan, barwa, konsystencja) to nie masz się czym przejmować tylko cza wsąść i przegonić auto na troche dłuższym odcinku 50 km troche ostrzej i powinno wszystko wrócić do normy.
Tykanie o ile się nie myle może powodować silnik krokowy ale nie jestem pewien.
Oserwój tylko stan płynu chłodzącego i stan oleju jak się nie będą zmieniać( stan, barwa, konsystencja) to nie masz się czym przejmować tylko cza wsąść i przegonić auto na troche dłuższym odcinku 50 km troche ostrzej i powinno wszystko wrócić do normy.
Tykanie o ile się nie myle może powodować silnik krokowy ale nie jestem pewien.
taa jak tyka to znaczy że działa - jak jest wszystko w porządku to po co się przejmować?
Podstawowa sprawa przy diagnostyce 2EE to zczytać kody błyskowe a dopiero potem zgłębiać się dalej, wiele ludzi tego nie rozumie, a co drugi post się powtarza .aż palce bolą od pisania.
Podstawowa sprawa przy diagnostyce 2EE to zczytać kody błyskowe a dopiero potem zgłębiać się dalej, wiele ludzi tego nie rozumie, a co drugi post się powtarza .aż palce bolą od pisania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
www.vwsquad.prv.pl
Re: Kremowej barwy substancja w obudowie filtra powietrza
LPG jest??paulox pisze:Witam
Auto to golf 2 PN (1,6 gaźnik pierburg 2EE)
Wczoraj wymieniłem filtr powietrza na nowy i przy wymianie zauważyłem we wnętrzu obudowy filtra taką białą (troche jakby kremową) maź w małych ilościach. Ta substancja była po stronie tej rury gumowej łączącej pokrywę zaworów z obudową filtra.
Dodam, że ta rura gumowa jest na zgięciu "przełamana" tzn. nie jest w tym miejscu okrągła tylko ma mały prześwit.
Co może być tego przyczyną? Jeszcze dodam że od tygodnia sporadycznie i na bardzo krótkich odcinkach jeżdzę samochodem.
Tak na marginesie to auto bardzo dobrze jeździ, pali w normie i nie ma zadnych problemów z jazda na gazie i na benzynie.
Jeszcze drugie pytanie o sam gaźnik. Jak pracuje na obrotach biegu jalowego (950 - 1000) to po otwarciu pokrywy silnika słychać delikatnie taki dźwięk "tryk tryk" co kilka sekund chyba z okolic gaźnika. Co to moze być?? Czy to jest normalne?
jak masz gaz założony to normalne...nic się nie martw , bo gaz ma inny odczyn niż benzyna i inaczej działa na olej...mam to samo w T4 2.5 410.000km przelotu i nic oleju nie bierze...a tą maź mam od 200.000km czyli prawie cały cZas jak jeżdżę na gazie ))
Re: Kremowej barwy substancja w obudowie filtra powietrza
To super
Dzięki chlopaki za odpowiedzi.
Mam jeszcze pytanko odnosnie oleju. W tej chwili mam wlany półsyntetyk (10w40). Na wiosnę lub wczesniej (zalezy ile km zrobie) będe wymieniać.
Troszke oleju ubyło (ok pół litra na 4000 km).
Troszkę zauważyłem że uszczelka pod miską olejową chyba przepuszcza.
Na wymianie lepiej zalać mineralnym??? I czy przy zmianie oleju półsyntetycznego na mineralny trzeba cos jeszcze dodatkowo zrobic czy te resztki które zostaną nie będą miały wpływu na nowy olej?? Teraz jeżdzę na orlenie oil platinium semisyntetyk.
Dzięki chlopaki za odpowiedzi.
Mam jeszcze pytanko odnosnie oleju. W tej chwili mam wlany półsyntetyk (10w40). Na wiosnę lub wczesniej (zalezy ile km zrobie) będe wymieniać.
Troszke oleju ubyło (ok pół litra na 4000 km).
Troszkę zauważyłem że uszczelka pod miską olejową chyba przepuszcza.
Na wymianie lepiej zalać mineralnym??? I czy przy zmianie oleju półsyntetycznego na mineralny trzeba cos jeszcze dodatkowo zrobic czy te resztki które zostaną nie będą miały wpływu na nowy olej?? Teraz jeżdzę na orlenie oil platinium semisyntetyk.
0,5 litra to jeszcze nie tak duzo jak na 4 tys. Radzilbym zmienic go po 10 gora 15 tys km.
A odnosnie bialej substancji to normalne szczegolnie w zimie. Ja tez to mam. Jezdze na gazie i tylko w zimie tworzy mi sie cos takiego. Pamietaj tylko aby po zimie przeczyscic przewod odpowietrzajacy komore silnika bo w nim lubi sie to zagniezdzic zatykajac tym samym przewod i nic z odpowietrzenia
A odnosnie bialej substancji to normalne szczegolnie w zimie. Ja tez to mam. Jezdze na gazie i tylko w zimie tworzy mi sie cos takiego. Pamietaj tylko aby po zimie przeczyscic przewod odpowietrzajacy komore silnika bo w nim lubi sie to zagniezdzic zatykajac tym samym przewod i nic z odpowietrzenia
A jakie są skutki słabego odpowietrzania? Bo u mnie ten przewód jest zgięty, że wogole male to odpowietrzanie chyba jest.kwiatekm pisze:0,5 litra to jeszcze nie tak duzo jak na 4 tys. Radzilbym zmienic go po 10 gora 15 tys km.
A odnosnie bialej substancji to normalne szczegolnie w zimie. Ja tez to mam. Jezdze na gazie i tylko w zimie tworzy mi sie cos takiego. Pamietaj tylko aby po zimie przeczyscic przewod odpowietrzajacy komore silnika bo w nim lubi sie to zagniezdzic zatykajac tym samym przewod i nic z odpowietrzenia
Dzisiaj sie pytałem mechanika o ten "krem" to mówi że to ma o tej porze 80% samochodów i to całkowicie normalne jest.
Czy ktoś zna odpowiedz na pytanie co sie dzieje jeśli odpowietrzanie nie działa, bo poprawiłem tą rurkę zeby miała większy prześwit i teraz pokrywa zaworów oddycha lepiej, nawet mam wrażenie że silnik lepiej zaczął pracować i jakby szybszy samochód się zrobił ale to moze tylko mi sie wydaje dzięki autosugestii bo jak sie cos robi to sie wydaje podswiadomie ze bedzie lepiej - wsiada sie i faktycznie sie wydaje lepiej
Czy ktoś zna odpowiedz na pytanie co sie dzieje jeśli odpowietrzanie nie działa, bo poprawiłem tą rurkę zeby miała większy prześwit i teraz pokrywa zaworów oddycha lepiej, nawet mam wrażenie że silnik lepiej zaczął pracować i jakby szybszy samochód się zrobił ale to moze tylko mi sie wydaje dzięki autosugestii bo jak sie cos robi to sie wydaje podswiadomie ze bedzie lepiej - wsiada sie i faktycznie sie wydaje lepiej
Ho Ho Ho jakie czarne scenariusze raczej nic sie nie dzieje powaznego skoro 80% samochodów ma tą białą maź w okresie jesienno zimowym.adas3003 pisze:wedlug mnie koncza sie pierscienie albo uszczelka pod glowica obserwuj stan plynu w zbiorniczku wyrownawczym jesli bedzie ubywac to znaczy ze ktoras z tych rzeczy padla.Jest jeszcze jedna rzecz ktora moze to powodowac ale tego ci niezycze moze blok silnika ma gdzies pekniecie
witam, mam to samo, nie ma co sie przejmowac z tym szlamem, poprostu jak sie go nazbiera w rurkach to zatka odpowietrzanie skrz. korbowej wtedy nalezy przeczyscic, czyli odlaczyc przewod i przedmuchac sprezarka tak zeby do filtra powietrza nie doszlo ladnie wyczyscic wszystko, ale mimo tego pojawi sie niebawem , dobrze ze juz niedlugo wiosna idzie. A propo jak sie nie przeczysci tego to jedynie moze ciec olej pod korkiem wlewu oleju! bedzie sie saczylo. Ale warto przeczyscic bo silniczek inaczej pracuje. Powodzenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 555 gości