AFN na hamowni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 20, 2007 09:05

Grześko pisze:Sprzęgo nie puszcza bo by obroty rosły, wyczułbym to.
tak tylko zapytałem, bo juz nie wiem co Ci doradzić...

ale problem jest mechaniczny moim zdaniem coś z rozrządem, szklankami, wałkiem ...

[ Dodano: Sob Sty 20, 2007 08:07 ]
spróbuj zapytać na forum Diagtronika, mastersa, na streetracing - może ktoś cos doradzi...



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt sty 23, 2007 21:22

Dzisiaj podmieniliśmy moje wtryski na wtryski od ASV (dzięki wielkiej uprzejmości kolegi Adamm) :bigok:
Po wymianie rozjechał się kąt wtrysku z 51 na 34 ale nie regulowaliśmy go.
Oprócz kąta wtrysku rozjechała się dawka paliwa z 3mg na 6,5mg.
Zmieniliśmy dawkę na 3mg i pojechaliśmy shamować auto.
Wyszło 98KM i 195Nm.
Na chwilę wstawiliśmy BOXa i pomiar pokazał 120KM i 247Nm.
Po wstawieniu moich wtrysków AFN spowrotem kąt miał wartość ponownie 51 a dawka była około 0 i obroty nie schodziły poniżej 1150. Ustawiliśmy ponownie dawkę na 3,2 i wróciłem do domu.
Kurcze mogłem zrobić też pomiar na moich wtryskach. Pewnie by wyszło koło 95KM bo wzrostu mocy po założeniu ASV i przejechaniu się wcale nie odczułem.
Kończą mi się pomysły co sprawdzić.
W planie mam jeszcze ciśnienie sprężania, podmianę pompy wtryskowej i jeszcze raz sprawdzenie rozrządu, ale nie wiem czy to coś da.
Aha korekcje były bardzo podobne do moich.
Wszystko jest dobrze a brakuje 20KM i 50Nm.

Może ktoś ma jakąś teorię dlaczego rozjechał się kąt wtrysku i dawka?
Czyżby pompa nie dawała rady?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 23, 2007 22:07

Grześko pisze:Wszystko jest dobrze a brakuje 20KM i 50Nm.
nie wiem czy to juz pisałem ale może sprawdzisz te szklanki ? :P

[ Dodano: Wto Sty 23, 2007 21:12 ]
ale skoro jesteś w Wawie (myslałem że w Tarnobrzegu) - tak wnioskuje bo byłeś u Adamma to może podjedź do Diagtroników do Janek

moze mistrz Tora spojrzy łaskawym okiem i ogarnie Ci klekota :)

ja polecam - powiedz że Cie przysłał cowboy z forum golfa to moze nawet dostaniesz jakąs zniżkę :)

albo spróbuj się tam na ich forum zapytac

http://www.diagtronik.pl/forum/viewforum.php?f=3



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr sty 24, 2007 20:16

W Warszawie byłem tylko na podmianę wtrysków i później wróciłem do Tarnobrzegu.
Kurcze faktycznie mogłem zaglądnąć do Diagtronica :blush:



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr sty 24, 2007 20:35

Grześko pisze: Może ktoś ma jakąś teorię dlaczego rozjechał się kąt wtrysku i dawka?
Czyżby pompa nie dawała rady?
ASV ma wieksze cisnienie otwarcia. Moze pompa nie wydala i stad te problemy. Wieksze wtryski wiekszy problem dla pompy.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 24, 2007 20:40

Kurcze faktycznie mogłem zaglądnąć do Diagtronica
polecam, miła obsługa, a mistrz Tora po przejechaniu ze mną 500 metrów wykrył mi przyczyne overboostów, z którą się pałowałem miesiąc czasu :P

naprawił w ciągu następnych 15 minut, pogadaliśmy sobie miło, poetym jeszcze trochę pojeżdziliśmy moim golfe, no i wział taniej niż niektórzy płacą za statyczne podpięcie do VAGa u pseudo mechaników :) no w każdym razie ja byłem zadowolony i wiedziałem za co płace :P



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr sty 24, 2007 20:52

rob555 pisze:
Grześko pisze: Może ktoś ma jakąś teorię dlaczego rozjechał się kąt wtrysku i dawka?
Czyżby pompa nie dawała rady?
ASV ma wieksze cisnienie otwarcia. Moze pompa nie wydala i stad te problemy. Wieksze wtryski wiekszy problem dla pompy.
Też tak sobie pomyślałem i jeszcze u uysego podmienimy pompę ale to dopiero może za dwa tygodnie.

[ Dodano: 24 Sty 2007 19:55 ]
cowboy pisze:
Kurcze faktycznie mogłem zaglądnąć do Diagtronica
polecam, miła obsługa, a mistrz Tora po przejechaniu ze mną 500 metrów wykrył mi przyczyne overboostów, z którą się pałowałem miesiąc czasu :P

naprawił w ciągu następnych 15 minut, pogadaliśmy sobie miło, poetym jeszcze trochę pojeżdziliśmy moim golfe, no i wział taniej niż niektórzy płacą za statyczne podpięcie do VAGa u pseudo mechaników :) no w każdym razie ja byłem zadowolony i wiedziałem za co płace :P
A jaka była przyczyna przeładowania?
Uysy zauważył że mam dwa takie same zaworki do sterowania turbiną i EGRem.
Ten do turbiny powinien być jakiś tam biały a ja mam czarny.
Nie ma to wpływu na szybkość regulacji turbiny?

A i jeszcze jedno pytanie do AFNowców.
Powiedzcie mi czy na kole zamachowym jest jeden znak do ustawiania rozrządu (taka podłużna rysa) czy jest jeszcze jakiś, bo ja ustawiałem na tę właśnie rysę.
Może tu jest problem?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 24, 2007 21:07

A jaka była przyczyna przeładowania?
Uysy zauważył że mam dwa takie same zaworki do sterowania turbiną i EGRem.
Ten do turbiny powinien być jakiś tam biały a ja mam czarny.
Nie ma to wpływu na szybkość regulacji turbiny?
ja miałem też dwa czarnuchy czyli dwa od EGR-a :)
czyli dokładnie tak jak Ty :)

ten od EGR-a może minimalnie wolniej wysterowuje turbinkę ale ja powiem Ci ze baaaardzo niewiele - mam wskaźnik doładowania, wiec wiem :) jak łapałem overboosty to wymieniłem ale to nic nie dało :)

na pewno nie jest to powodem braku mocy u Ciebie !!

moje przeładowania to efekt pękniętej gumy :)

logowałem turbine w 011 a Tora zapodał sobie 010 i zobaczył wzrost ciśnienia atmo :P

a ponieważ obudowa sterownika jest hermetyczna, no to już wiesz co się dzieje jak pęknie weżyk doprowadzający ciśnienie z dolotu do map sensora na płycie.... jeśli dodam że czujni atmo też jest na płycie ... no to już wszystko wiadomo

wymiana 5 cm wężyka i po bólu :)

po prostu komp wariował bo widział gwałtowny wzrost cisnienia atmosferycznego :)

najfajniejsze że ja buta w podłog a Tora - wracaj pęknął Ci weżyk w ECU :P

ja strzeliłem Karpia, wracamy do bazy, wykrecamy sterownik, patrzymy i peknieta gumka :)

jak przyspieszałem powoli to spoko nic sie nie działo :) ale strasznie mnie to wkurzało..

fajnie było bo się z tą pękniętą gumką scigałam z Torą... ja wracałem z VWMANII a Tora swoim golfem z Pruszcza z 1/4 mili:) i tak sie poznaliśmy



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr sty 24, 2007 22:10

Powiedzcie mi czy na kole zamachowym jest jeden znak do ustawiania rozrządu (taka podłużna rysa) czy jest jeszcze jakiś, bo ja ustawiałem na tę właśnie rysę.
Może tu jest problem?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 25, 2007 10:07

Grześko pisze:Powiedzcie mi czy na kole zamachowym jest jeden znak do ustawiania rozrządu
nie wiem na ile Ci to pomoże ale masz tu fotkę mojego zamacha :P

Obrazek



rafek81

Re: AFN na hamowni

Post autor: rafek81 » pt sty 26, 2007 16:51

Grześko pisze:...Turbina trzyma 1950mbar..
w moim AFN-ie turbawka ciagnie do 2,400-2,500mbar... moze turbo slabo ci smiga...???



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AFN na hamowni

Post autor: rob555 » sob sty 27, 2007 00:32

rafek81 pisze:
Grześko pisze:...Turbina trzyma 1950mbar..
w moim AFN-ie turbawka ciagnie do 2,400-2,500mbar... moze turbo slabo ci smiga...???
O ... jeszcze dziala, ciekawe jak dlugo...?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt sty 30, 2007 21:05

Dzisiaj sprawdziłem rozrząd jeszcze raz.
Tym razem wykręciłem świecę z pierwszego cylindra i suwmiarką sprawdziłem czy nacięcie na kole zamachowym oznacza GMP. No i teraz wiem że rozrząd jest na 1000% dobrze ustawiony.
Sprawdziłem też kolektor ssący i nie widzę żadnych nagarów tylko jest wilgotny z oleju.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 30, 2007 21:28

Grześko pisze:No i teraz wiem że rozrząd jest na 1000% dobrze ustawiony.
no to teraz pompa do sprawdzenia..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości