plazma pisze:czy jest możliwe że niepotrzebnie wymieniłem silniczek krokowy czy to przez tą sonde mógł wyskoczyć w kodach błąd silnika krokowego?
Przez sondę nie wyskoczy ci błąd silniczka krokowego, jesli wczęsniej wyskakiwal ci błąd krokowca to albo faktycznie był on wadliwy , albo kiepskie było połaczenie ECU-krokowiec (słabe styki na kostce itd) , wymieniłes krokowca i błędu 1232 już nie ma, wymieniłes niebieski czujnik i błedu 2312 tez nie ma, chociaż błąd czujnika tez mógł sie przypadkowo pojawić, wystarczy na sekunde zdjąc wtyczke z czujnika na pracującym silniku i błąd juz jest zanotowany w ECU.
Najlepiej było poprawić wszystkie styki do czujników zrobic reset i przejechać sie z 5km po czym ponownie zczytac kody czy ponownie sie nie pojawiają. Ale wymieniłes krokowca i czujnik i OK , błędów nie ma i gra , tylko sie wykosztowałeś trochę . Czy oprucz błędów w ECU były jakies niepokojące objawy , zła praca silnika itd ???
Wszytkie trzy błędy 2341 , 2342 , 2343 wskazują na usterke samej sondy lub obwodu sterowania sondy lambda , wczesniej pojawiały sie błędy 2341 i 2343 teraz pojawia się błąd 2342 , czyli trzeba sie przyjżec najpierw kondycji samej sondy która teraz i wczesniej prawdopodobnie nie pracowala dobrze. Sonde najlepiej sprawdzic na oscyloskopie.
Jeszcze pytanko do ciebie czy nie masz instalacji LPG ??? Przy pracy na LPG wystepowanie błedów 2341 , 2342 lub 2343 to normalka .
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]