1V Cieknie płyn chłodzący, wymieniac uszczelkę pod głowicą?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tm1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 15, 2005 21:11
Lokalizacja: Gliwice/Kraków
Kontakt:

Post autor: tm1 » pt sty 19, 2007 11:45

Witam
Mam 1,6 D i już chyba 4 taki króciec od września ub. roku. Wszystkie teoretycznie prod. niemieckiej. Wszystkie wyginają się pod wpływem temperatury. Chyba jedynym wyjściem jest dorobić taki króciec z metalu.
Pozdr
TM



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sty 19, 2007 18:21

tm1 pisze:Chyba jedynym wyjściem jest dorobić taki króciec z metalu.
dwa razy w życiu widzialem chyba oryginalne, metalowe
ale żeby je zdobyć to konia z rżedem temu ....
poza tym deczko silikonu przed założeniem nawet nowego nie zaszkodzi


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

tm1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 15, 2005 21:11
Lokalizacja: Gliwice/Kraków
Kontakt:

Post autor: tm1 » sob sty 20, 2007 12:37

Niestety, odkształcenie jest na tyle duże, że silikon nie pomaga.



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » sob sty 20, 2007 17:40

a szlifowanie nie wchodzi w gre?? a moze jakas uszczelka gumowa??


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

tm1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 15, 2005 21:11
Lokalizacja: Gliwice/Kraków
Kontakt:

Post autor: tm1 » wt sty 23, 2007 14:46

Osobiście tego nie rozbierałem, ale podobno tam jest o-ring. Niestety te króćce z tworzywa tak bardzo się odkształcają, że nie pomaga uszczelka ani uszczelnianie silikonem.



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » wt sty 23, 2007 17:39

to Tobie sie odksztalcil krociec tylko??? bo jak tak to nowy kosztuje 40 plnow, jesli natomiast gniazdo pod krocic to juz wiekszy problem... Odkrecasz 2 srubki, wyjmujesz 2 czujniku i przewod od chlodnicy wymieniasz, zakladasz nowy na silikonie i dokrecasz... jak mi sie lało to najpierw przez pekniety krociec /zaraz przy srubie/ a potem przez uszczelnienia czujnikow, ale zmienilem oringi na grubsze i wypasik :bigok: napisz dokladnie co Ci sie zdeformowalo, bo juz sie zgubilem...


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

tm1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 15, 2005 21:11
Lokalizacja: Gliwice/Kraków
Kontakt:

Post autor: tm1 » wt sty 23, 2007 18:06

Chodzi o króciec - wyjście z głowicy do nagrzewnicy. On jest przymocowany tylko na 2 śrubach i jego podstawa odkształca się powodując wyciek.



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » wt sty 23, 2007 18:29

Jesli tak jak piszesz orginalne czesci sie wyginaja pod wplywem temperatury, to moze ta temperatura za duza jest?? sprawdzales to pod tym katem, czy czujnik Ci nie szwankuje... taki krociec to nie problem zrobic z metalu tylko ze napewno bedzie kosztowal ok 300 plnow jak nie lepiej... chyba ze znasz jakiegos tokarza... a moze tylko podkladka metalowa, badz z jakijs gumy termicznej wystrczy... pzdr


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

tm1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 15, 2005 21:11
Lokalizacja: Gliwice/Kraków
Kontakt:

Post autor: tm1 » wt sty 23, 2007 18:41

No i tu mam właśnie poważne wątpliwości, co do oryginalności tych zakładanych mi do tej pory króćców, dlatego rozważam dwie możliwości - dorobić u tokarza, albo spróbować kupić w ASO. Co do temperatury, to wskaźnik działa dobrze i nie wykazuje anomalii - wskazówka po nagrzaniu staje pionowo i wahania są nie większe niż 0,5 mm. Ponadto słyszałem, że odkształcenia termiczne tych króćców zdarzają się dość często.
Pozdr



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt sty 23, 2007 18:55

tm1 pisze:dorobić u tokarza, albo spróbować kupić w ASO
O też to! Ja założyłem stary króciec VW AUDI i tylko nowy o-ring na silikon. Jest ok, a podróba się wygieła...



tm1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 15, 2005 21:11
Lokalizacja: Gliwice/Kraków
Kontakt:

Post autor: tm1 » wt sty 23, 2007 20:33

No i to jest opcja trzecia.
Pozdr

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 18:30 ]
I jeszcze raz w temacie króćców. Dzisiaj dowiedziałem się, jak odróżnić "oryginalny" od oryginalnego. Otóż "oryginalny" ma na powierzchni przylegającej do głowicy nadlew w kształcie pierścienia i kosztuje około 10 zł, natoniast oryginalny ma w tym miejscu wpuczczony gumowy oring i kosztuje około 30 zł.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pn maja 14, 2007 07:39

tm1 pisze:No i to jest opcja trzecia.
Pozdr

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 18:30 ]
I jeszcze raz w temacie króćców. Dzisiaj dowiedziałem się, jak odróżnić "oryginalny" od oryginalnego. Otóż "oryginalny" ma na powierzchni przylegającej do głowicy nadlew w kształcie pierścienia i kosztuje około 10 zł, natoniast oryginalny ma w tym miejscu wpuczczony gumowy oring i kosztuje około 30 zł.
Pozdrawiam
Jeśli potrzebujesz to ja mam na zbyciu metalowy kruciec, który podpasuje w to miejsce:)



tm1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 15, 2005 21:11
Lokalizacja: Gliwice/Kraków
Kontakt:

Post autor: tm1 » pn maja 14, 2007 21:08

Dzięki
Ostatni - używany, po założeniu z nową uszczelką na razie się sprawdza. Dzisiaj wytrzymał stanie w korku w 30 - stopniowym upale, więc jestem dobrej myśli.



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pn maja 14, 2007 22:02

tm1 pisze:Dzięki
Ostatni - używany, po założeniu z nową uszczelką na razie się sprawdza. Dzisiaj wytrzymał stanie w korku w 30 - stopniowym upale, więc jestem dobrej myśli.
no spox:)
tak pisze, bo bylem na szrocie zeby kupic ten kruciec z przodu, i przy okazji widzialem ze maja metalowy tamten, ale 40 zl chca za niego:/

No ale jak cos to tam jest;p



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości