Jak dbać o silnik TDI?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
kropek, pobrane z www.autocentrum.pl forum---> forum diesla
"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"
there´s no need to explain"
- 05Mariusz
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 14:37
- Lokalizacja: D-wo
- Auto: SPORTSVAN
- Silnik: CZDA
:welcome: wszystkich ! Mam mały problem.Przez 11 lat jeździłem benzyniakami i zawsze lałem jak najlepsze paliwko.3m-ce jak zmieniłem autko na diselka i odwalam niezły numer leje ok 20 litrów etyliny 98 do mojego golfa i jade ok 15 km bo jeszcze miałem w zbiorniku trochę ON nagle silnik STOP ,po kwicie się kapnołem co odwaliłem . telefon Brat przywozi mi ON i Mixol, zalałem po korek .Auto z bólem się odpaliło i mogłem jechać dalej (to był pilny wyjazd) .Jakich usterek się mogę spodziewać ?Narazie auto ma ciężki rozruch ale tylko na ciepłym silniku.Na zimno pali OK .Czy to się skończy jak wypali się to mieszane paliwo?
PZDR
[ Dodano: 05 Wrz 2006 19:21 ]
Dodam że to auto to GolfIV TDI z pompowtryskiwaczami.
PZDR
[ Dodano: 05 Wrz 2006 19:21 ]
Dodam że to auto to GolfIV TDI z pompowtryskiwaczami.
[You]! spotkamy się na trasie :pub:
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Trzeba bylo od razu spuscic paliwo a nie jeszcze na nim chcesz pomykac? I wymien filtr paliwa.
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Arczi
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Moje zdanie jest takie że auto nagrzeje sie szybciej jadac spokojnie niz bedzie stalo nie wiadomo ile bo jak bym mial czekac w zime zanim sie zagrzeje na biegu jalowym to chyba by mi sie paliwo predzej skonczylo.
A w zime zapalam auto skrobie szyby i spokojnie jade. A po ostrej jezdzie odczekuje az turbinka dojdzie do siebie.
A w zime zapalam auto skrobie szyby i spokojnie jade. A po ostrej jezdzie odczekuje az turbinka dojdzie do siebie.
Panowie, pomysł grzania silnika na mrozie żędu -25 nie jest głupi kilka powodów, turbo, olej mineralny stosowany z połowie naszych już i tak podstarzałych aut, trafna teoria pękających głowic, przypadki obrucenia się panewki na zimnym i nie rozgrzanym silniku z gazem w podłodze. na wolnych obrotach nic silnikowi się nie stanie, bo do biegu jałowego wystarczy ciśnienie żędu 0,3 bara, a na wyższych obrotach jak bedzie w okolicy 1 bara też kszywda mu się nie stanie. Przykład biorę z aut ciężarowych które nie mają wielkich ciśnień oleju, a mimo wszystko te silniki pracują jak należy. najmniejsze ciśnienie chyba ma iveco ... ale ciśnienie ciśnieniem, jeśli olej będzie miał konzystencje masła to i pod ciśnieniem 10 barów nie wejdzie w żądane miejsca, a jak olej się rozgrzeje to nawet starczy ten 1 bar by silnik pracował bez awaryjnie i zawsze. tak więc nie jest głupim pomysłem by rozgrzać ten silnik przez te kilka minut bo krzywda mu się na pewno nie stanie, a te kilka minilitrów gnojówki też chyba nikogo nie zbawi, a czasami można zaoszczędzić kilka k zł wiadomo złośliwość żeczy martwych. hehe
Pozdrawiam Vagin
Pozdrawiam Vagin
ja mam olej synetyczny - 5w50 - wiec na zime jest OKI.
silnik o wiele szybciej nagrzewa się przy spokojnej jeździe niż na wolnych obrotach - mam założony wskaźnik oleju i na wolnych obrotach to w godzine nie osiągnie 50 st C przy mrozie
moja zasda jest dopóki olej nie ma 70 st C nie ma pałowania, z gazem delikatnie tak aby cisnienie doładowania nie przekraczało 0,5 Bara - rozpędzam się normalnie do 2800-3000 rpm na każdym biegu ale nie gwałtownie
Rozgrzewani silnika
Rozgrzewanie silnika na wolnych obrotach jest bez sensu. W zimie trzeba czekać chyba z pół godziny, a i tak TDI się nie rozgrzeje.
Zapalić, poczekać z 30 sekund, ruszyć i przez pierwsze kilometry ostrożnie (prawie bez gazu - żeby turbo nie pompowało - 1700 Rpm. Jak Się rozgrzeje - olej pow. 65 stopni.
Wtedy można "jechać"
Zapalić, poczekać z 30 sekund, ruszyć i przez pierwsze kilometry ostrożnie (prawie bez gazu - żeby turbo nie pompowało - 1700 Rpm. Jak Się rozgrzeje - olej pow. 65 stopni.
Wtedy można "jechać"
Re: Rozgrzewani silnika
to zależy mój stary golf nagrzewał się powoli, a obecne francuskie auto po wymianie termostatu nagrzewa się błyskawicznie.mirekcm pisze:Rozgrzewanie silnika na wolnych obrotach jest bez sensu. W zimie trzeba czekać chyba z pół godziny, a i tak TDI się nie rozgrzeje.
Zapalić, poczekać z 30 sekund, ruszyć i przez pierwsze kilometry ostrożnie (prawie bez gazu - żeby turbo nie pompowało - 1700 Rpm. Jak Się rozgrzeje - olej pow. 65 stopni.
Wtedy można "jechać"
hehe jakbym miał grzać kocioł 5 min przed startem to wolałbym sie na rower przesiasć A co by było przy -20stopniach chyba z 30 min by trzeba było czekać;d
Odpalasz bryke czekasz chwilke zazwyczaj silnik troche cichnie po prau sek. i rura (oczywiście nie dosłownie)
Tak samo jest z gaszeniem tdi jak mu w dupe nie dajesz to po co czekac 5 min przed zgaszeniem. Jak sie jezdzi jak czlowiek to zatrzymuje sie i moge ewentualnie z 5s poczekac. No chbya ze ktos kreci autko na max no to wtedy moze jest uzasadnione.
Moj tata nigdy nie czeka aż turbo ostygnie poprostu jak cos to gasi fure przejechal juz 400tys km i turbo żyje.
Odpalasz bryke czekasz chwilke zazwyczaj silnik troche cichnie po prau sek. i rura (oczywiście nie dosłownie)
Tak samo jest z gaszeniem tdi jak mu w dupe nie dajesz to po co czekac 5 min przed zgaszeniem. Jak sie jezdzi jak czlowiek to zatrzymuje sie i moge ewentualnie z 5s poczekac. No chbya ze ktos kreci autko na max no to wtedy moze jest uzasadnione.
Moj tata nigdy nie czeka aż turbo ostygnie poprostu jak cos to gasi fure przejechal juz 400tys km i turbo żyje.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości