skutki przestawienia rozrzadu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
skutki przestawienia rozrzadu
o jeden ząbek.
Sprowadziłem sobie golfika mk3 abd 60ps 196tys(na bank) pierwszy właściciel.Już w Niemczech zaczął mi gasnać na wolnych obrotach,ale tylko jak jechałem na swiatłach.Przyjechałem oddałem do mechaniora,stwierdził przestawiony pasek o jeden ząbek.Zapłaciłem wszystko ok auto zrywnw,moc ok,pali na styk,mało pali benzyny.Ale.....bierze olej 0,7 litra na 1000km.Kopci ale nie powiedział bym że na niebiesko,może troche na poczatku po rozruchu.
Czy robić cała głowicę z zaworami,prowadnicami,uszczelniaczami?
Czy tylko uszczelniacze i prowadnice(słyszałem że można to zrobić bez zdejmowania głowicy)?
Czy przestawiony rozrzad o jeden zabek mógł zniszczyć zawory,albo nie daj boże silnik?
A może zmienić olej na minerał(wlałem shella 10w 40) i bedzie ok wycieków nie ma?
Proszę o rade fachowców,bo wydaje mi sie że za duzo bierze oleju
acha w Niemczech był wymieniany pasek rozrzadu,uszczelka pod głowicą(przegrzany był?) i zespół silnika krokowego(nie mogli chyba dać rady z tymi obrotami)
Sprowadziłem sobie golfika mk3 abd 60ps 196tys(na bank) pierwszy właściciel.Już w Niemczech zaczął mi gasnać na wolnych obrotach,ale tylko jak jechałem na swiatłach.Przyjechałem oddałem do mechaniora,stwierdził przestawiony pasek o jeden ząbek.Zapłaciłem wszystko ok auto zrywnw,moc ok,pali na styk,mało pali benzyny.Ale.....bierze olej 0,7 litra na 1000km.Kopci ale nie powiedział bym że na niebiesko,może troche na poczatku po rozruchu.
Czy robić cała głowicę z zaworami,prowadnicami,uszczelniaczami?
Czy tylko uszczelniacze i prowadnice(słyszałem że można to zrobić bez zdejmowania głowicy)?
Czy przestawiony rozrzad o jeden zabek mógł zniszczyć zawory,albo nie daj boże silnik?
A może zmienić olej na minerał(wlałem shella 10w 40) i bedzie ok wycieków nie ma?
Proszę o rade fachowców,bo wydaje mi sie że za duzo bierze oleju
acha w Niemczech był wymieniany pasek rozrzadu,uszczelka pod głowicą(przegrzany był?) i zespół silnika krokowego(nie mogli chyba dać rady z tymi obrotami)
opony to podstawa
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Bierze sporo. Trzeba teraz zrobić diagnostykę silnika, czyli na początek pomiary sprężania, ciśnienia oleju. Być moży wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworów. Ale czy to wystarczy nie wiadomo. Można spróbować zrobić to na ślepo, bo koszt mały i często wystarcza. I tylko je zmieni się bez ściągania głowicy. Dalsza diagnoza i naprawa wymaga rozbiórki silnika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Aby wiedzieć co trzeba zrobić to trzeba zrobić diagnostykę silnika od ciśnienia spręzania zaczynającminoryt pisze:Czy robić cała głowicę z zaworami,prowadnicami,uszczelniaczami?
Czy tylko uszczelniacze i prowadnice(słyszałem że można to zrobić bez zdejmowania głowicy)?
Masz bardzo optymistyczne podejście że myślisz tylko o głowicy - ale warto być optymistą
.minoryt pisze:A może zmienić olej na minerał(wlałem shella 10w 40) i bedzie ok wycieków nie ma?
A co masz wlane? - to tak na marginesie
Pytasz czy mógłby czy może?minoryt pisze:Czy przestawiony rozrzad o jeden zabek mógł zniszczyć zawory,albo nie daj boże silnik?
O jeden ząbek to jeszcze nie - ale jeśli nawet to już byś tego auta nie odpalił wcale
[ Dodano: Pon Sty 22, 2007 22:58 ]
Skąd ta pewnośc, czy też informacje?minoryt pisze:acha w Niemczech był wymieniany pasek rozrzadu,uszczelka pod głowicą(przegrzany był?) i zespół silnika krokowego(nie mogli chyba dać rady z tymi obrotami)
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Nie, mógł mówić prawdę, bo o jeden ząbek to jeszcze nie dramat, a już jest zmiana w dynamice. Pisałem, że jeżeli z przestawienia rozrządu doszłoby do kolizji to wtedy byś już nie odpalił (ewentualnie przy dużej różnicy faz rozrządu na bezkolizyjnym silniku byłby też problem z odpaleniem)minoryt pisze:czy mechanior skłamał mówiac ze był przestawiony rozrzad?auto nie powinno zapalić?
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
I co mu da to zmierzenie ciśnienia ??KONDZIO pisze:...ale zmierz ciśnienie.
Znajomy na warsztacie ma sprzęt do pomiaru szczelności cylindrów. Ustawia się tłok w GMP, zamist świecy wkreca się końcówke z szybkozłączką, do tego specjalny manometr z potencjometrem i kompresor. Na manometrze pokazuje w jakim stopniu jest nieszczelna komora spalania, jeśli ubytek jest znaczny to wystarczy nasłuchiwać którędy uchodzi. Jak od strony przepustnicy to zawory, jak od bagnetu olejowego to pierścienie. Jesli szczelność będzie OK to najprawdopodobnie pomoże wymiana tylko uszczelniaczy.
W peugocie silnik też mi pożerał ogormne ilości oleju i byłem pewny że pierścienie będą do wymiany ale sprawdzilismy ze znajomym z ciekawości, szczelność książkowa !! Z zdjęlismy głowcie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy i silniczek jak zegarek. Jest już 10tys po tym remoncie i kropelki oleju nie wziął
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Bez urazy, coś tam wiem o diagnostyce i w takich przypadkach od tego się zaczyna bo sprawdza się podstawową drogę którą ucieka olej, przy okazji sprawdzając podstawowy parametr pracy silnika. Próba o której piszesz - sprawdzanie spadku ciśnienia, może być kolejną próbą, ale dopiero po stwierdzeniu że ciśnienie sprężania jest nieodpowiednie, lub występują inne kataklizmy (pęknięty blok, uszczelka na przykład) i jest realne wskazanie, że to nie jest nieszczelność na styku tłok cylinder.ADi997 pisze:I co mu da to zmierzenie ciśnienia ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 315 gości