Jakie sa objawy przy zuzytych szczotkach alternatora?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie sa objawy przy zuzytych szczotkach alternatora?
MAM PYTANIE JAKIE OBJAWY SĄ PRZY ZUŻYTYCH SZCZOTKACH W ALTERNATORZE, SŁYSZAŁEM ŻE NIE ŚWIECI SIE KONTOLKA ŁADOWANIA PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA A U MNIE TAK JEST, POMÓRZCIE BO JADE W TRASE I NIE WIEM CZY DOJADE, POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony pt sty 19, 2007 20:56 przez RALFI, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli kontrolka mruga, przygasa lub swieci ciąłym światłem przy pracującym silniku, to znak że cos nie tak z ładowaniem (szczotki, regulator, kabelki, zaśniedziałe klemy w akum. Eksperymentowania z odłączaniem klemy na pracującym silniku odradzam, szkoda ryzykowac wydawania pieniędzy na nowe żarówki lub co tam jescze się skopci przy okazji. Jakość łądowania najprościej sprawdzic wieczorem świecąc reflektorem na ścianę garażu, jesli wyraźnie światła stają się jaśniejsze przy przygazowaniu z wolnych obrotów na wyższe, to znaczy że alternator daje wieksze napięcie na instalacje i ładowanie powinno byc ok.
[MK III]
PROBLEM JAKA JEST PRZYCZYNA GDY WOGÓLE NIE ŚWIECI SIĘ KONTROLKA, POZDRAWIAMJozef pisze:Jeżeli kontrolka mruga, przygasa lub swieci ciąłym światłem przy pracującym silniku, to znak że cos nie tak z ładowaniem (szczotki, regulator, kabelki, zaśniedziałe klemy w akum. Eksperymentowania z odłączaniem klemy na pracującym silniku odradzam, szkoda ryzykowac wydawania pieniędzy na nowe żarówki lub co tam jescze się skopci przy okazji. Jakość łądowania najprościej sprawdzic wieczorem świecąc reflektorem na ścianę garażu, jesli wyraźnie światła stają się jaśniejsze przy przygazowaniu z wolnych obrotów na wyższe, to znaczy że alternator daje wieksze napięcie na instalacje i ładowanie powinno byc ok.
HELLO
WCZORAJ SPRAWDZIŁEM MIERNIKIEM I....... PO ODPALENIU BRAK ŁADOWANIA PO PRZEGAZOWANIU DO OKOLO 2000 OBROTÓW ŁADOWANIE JEST I PÓŹNIEJ NA WOLNYCH OBROTACH TEŻ OK, CO TO MOŻĘ BYĆ - NADMIENIAM ŻE KONTROLKA OD ŁADOWANIA NIE ŚIWCI DALEJ, POZDRAWIAMJozef pisze:Zacząłbym od sprawdzenia żaróweczki, połączeń na druku licznika i dalej kabelki az do alternatora, musi świecic przy właczonym zapłonie izgaszonym silniku.
heja!W sprawie ładowania miałem podobne objawy w mojej 3 td 1,9. Dodatkowo paliła mi się lampka od oleju i bzikował obrotomierz. Narobiłem się jak głupi. Przyczyna?bierznia szczotek takia plastikowa tuleja nasadzane na wałek z miedzianymi bierzniami pod szczotki. jej lutowanie było do d..... Widać je dokładnie po zdjęciu łożyska inaczej nie da się dokładnie przelutować styków.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn maja 02, 2005 12:22
- Lokalizacja: Chełmek k. Oświęcimia
- Kontakt:
tak jak poprzednik Ci radzil (Jozef) odrazadzam sciagania zaciskow akumulatora na pracujacym silniku. Brak swiecenia kontrolkipo przekreceniu kluczyka to na 98 % objaw szwankującego regulatora napiecia. (to to gowienko ze szczotkami) z tego co piszesz to wlączasz stacyjke kontrolka nei swieci, odpalasz silnik brak ladowania a po przegazowaniu pojawia sie ladowanie . powinna to byc wartosc okolo 14,3 -14,7 V bez obciazenia a po wlaczeniu swiateł i przy obrotach silnika okolo 1500 (powinno juz byc 14,1 V Wymien Regulator napiecia i wszystko wroci do normy
Części z Niemiec do wszystkich samochodów osobowych. Tel. 0-504-002-584;
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1343805
http://www.swistak.pl/user_info_aukcje.html?id=121753
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1343805
http://www.swistak.pl/user_info_aukcje.html?id=121753
Mam podobny problem - 10 dni temu wymieniłem regulator bo gofer wrocil do domu bez swiateł, dzialajacych wycieraczek, radia i wskaznika predkosci. Rozebralem alternator wymienilem regulator i wczoraj sytuacja sie powtórzyła a nawet było gorzej bo zgasł 100m. od domu i musiałem odpalac na popych- ładowania nie ma bo ma wskaźnik diodowy w zapalniczce. Dodam, że po wymianie regulatora wszystko było o.k. ładowanie 14,5V ze świałami i radiem 13,9. Może ktoś mi cos poradzi w niedziele oddaję goferka do lekarza napisze co mu zrobił i ile mnie skasował.
[ Dodano: 25 Sty 2007 08:52 ]
Okazało się, że w alternatorze były zimne luty - proste jak to sprawdzi szpec.
[ Dodano: 06 Lut 2007 08:05 ]
Niestety po 4 dniach sytuacja sie powtórzyła. Teraz mam wymieniony cały alternator za 500 zł. i zobaczymy co bedzie dalej...
[ Dodano: 25 Sty 2007 08:52 ]
Okazało się, że w alternatorze były zimne luty - proste jak to sprawdzi szpec.
[ Dodano: 06 Lut 2007 08:05 ]
Niestety po 4 dniach sytuacja sie powtórzyła. Teraz mam wymieniony cały alternator za 500 zł. i zobaczymy co bedzie dalej...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 51 gości