strasznie wysokie obroty mk2 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomek49

strasznie wysokie obroty mk2 1.8 RP

Post autor: tomek49 » śr mar 16, 2005 17:36

Witam, mam nastepujacy problem: silnik mi samoczynnie wchodzi na wysokie obroty (nie mam obrotomierza, ale kreci sie tak szybko ze juz szybciej chyba nie moze), podczas jazdy natomiast zdarza mu sie samoczynnie przyspieszac, ale problem pojawia sie glownie podczas postoju np. na swiatlach.
Wczoraj na parkingu sprawdzilem, ze jak tak zasówa to przepustnica jest zamknieta.
Problem pojawia sie zarowno na gazie jak i na benzynie.
Co to moze byc?? Czy ssie lewe powietrze?? Czy moze cos innego jeszcze??
Z gory dziekuje za porady i pozdrawiam.

Nic to pewnie nie ma do rzeczy, ale mam nowe swiece, przewody, kopulke i plec.



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » śr mar 16, 2005 17:43

w moim mk3 mialem podobny problem. na postoju nie chciał zejść z obrotów. musiałem zdusiać silnik żeby było ok. ale w czase jazdy to mi nie przyspieszał. winny temy był mikser od gazu. po wymianie wszystko było ok.



Awatar użytkownika
Pzwmichu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr paź 13, 2004 21:38
Lokalizacja: Gozdnica
Kontakt:

Post autor: Pzwmichu » śr mar 16, 2005 17:50

Njaprawdopodobniej poszedł silniczek krokowy.

A gdyby łapał lewe powietrze to wydaje mi się, że by gasł a nie podnosił obroty. ;)


GOLF 1.8 RP 90r. full wypass.

dychsm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 19:04
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Post autor: dychsm » śr mar 16, 2005 22:46

silnik krokowy do wyczyszczenia/wymiany albo nastawnik przespustnicy do wymiany


Golf 3 1.8 syncro było
Golf 3 1,9TDI był
Volvo V50 2,0D obecnie

Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: qra » śr mar 16, 2005 22:53

to samo - IDENTYCZNE mialem w swoim mk2 tez 1.8 RP. Tak wiec mialem pomieszane kabelki podcisnienia i strasznie zabrudzony gaznik... wyjelem go, wymienilem podstawe gaznika i pozadnie przeczyscilem sprezonym powietrzem - teraz chodzi jak marzenie :)



kwiatekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kwiatekm » czw mar 17, 2005 00:43

Pytanie czy to zaczelo ci sie dziac po założeniu gazu? Jesli tak to gazownik spapral robote przy podłączeniu TPS. Natomiast jak na gazie chodzil ok i stało ci sie to samoczynnie to sprawdz przewody dochodzące do potencjometru przepustnicy. U mnie po prostu sie przerwał w srodku wtyczki(pod gumą). Spójrz. Jesli jest ok to spróbuj reset kompa.



kwiatekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kwiatekm » czw mar 17, 2005 00:43

Pytanie czy to zaczelo ci sie dziac po założeniu gazu? Jesli tak to gazownik spapral robote przy podłączeniu TPS. Natomiast jak na gazie chodzil ok i stało ci sie to samoczynnie to sprawdz przewody dochodzące do potencjometru przepustnicy. U mnie po prostu sie przerwał w srodku wtyczki(pod gumą). Spójrz. Jesli jest ok to spróbuj reset kompa.



tomek49

Post autor: tomek49 » czw mar 17, 2005 12:13

Jakies szesc miesiecy po zalozeniu gazu wszystko chodzilo super, pierwszy raz te obroty mi sie podniosly na swietach Bozego Narodzenia, od tamtego czasu od czasu do czasu ten problem wystepowal, ale w ostatnim czasie praktycznie caly czas sie z tym mecze. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale dopiero na rozgrzanym silniku zaczyna sie pie.....ć, jak jest zimny to jest ok.

Dzieki za dotychczasuwe opinie!!!
Przy okazji, ile kosztuje silniczek krokowy do 1.8 RP??



kwiatekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kwiatekm » czw mar 17, 2005 13:37

Najpierw sprawdz czy to napewno silniczek krokowy zanim go kupisz. Koszt siega do około 300 zl. Czesto gdy komputer zlapie blad tak sie dzieje ze obroty szaleja. Zresetuj kompa(odłącz kleme z aku, wypija kawe i podlacz z powrotem). Jak bedzie to samo to wykrec silniczek krokowy i go przeczysc. Nieraz to pomaga. Po prostu pracuje on w pewnym zakresach i one sie wycieraja. Uzyj WD-40. Jak nie pomoże to trzeba sprobowac go wymienic. Najlepiej jakbys mial na probe jakis inny miec 100% pewnosci. Moze tez byc potencjometr przepustnicy. To juz trzeba wymienia razem z podstawka. Sprawdzales czy nie masz przerwanych przewodow dochodzacych do potencjometru. Zobacz jak ci gazownicy podlaczyli przewod od TPS. Powinien on byc dolaczony do przewodu na ktorym jest 5V dopiero po wcisnieciu pedalu gazu do oporu. Niektorzy przylaczaja go do przewodu na ktorym jest 5V bez wcisnietego gazu. To jest bledne i dlatego silnik moze lapac bledy.



tomek49

Post autor: tomek49 » czw mar 17, 2005 15:25

Serdeczne dzieki KWIATEKM!!!!!!!!!

Narazie przeczyslilem wszystkie te wtyczki przy wtrysku, poniewaz jedna byla dos mocno zaolejona, zobacze jak teraz bedzie chodzil.

Zaraz sie wybieram na przejazdzke i wieczorem napisze czy dalej to samo czy moze cos lepiej.

Pozdrawiam



kwiatekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kwiatekm » pt mar 18, 2005 00:15

Przyszło mi do głowy jeszcze jedna mysl. Moze jest walniety czujnik temperatury. Tylko teraz nie pamietam ktory to jest z tych dwóch co sa blisko bloku(miedzy blokiem a chlodnica)czerwony i niebieski. U znajomego wlasnie to bylo ze czujnik po prostu sie zepsul i mial wysokie obroty.



tomek49

Post autor: tomek49 » pt mar 18, 2005 10:04

Jak narazie wszystko gra!!! Chyba delikatne przeczyszczenie mu pomogło.
Zobaczymy jak dlugo :)
Jeszcze raz dzieki!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 497 gości