AFN na hamowni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Hej
Masz korekcje po 1.1 na ostatnim garku a to juz troche jest. Moze byc wtrysk uwalony, moze dwumasowka, moze cos ze szczelnoscia. Tak czy siak podmienil bym wtryski miejscami i zobaczyl co i jak.
Pozatym turbo pompuje Ci falowo co widac napewno bedzie na wykresie !
2200-2400 masz overboost poczym spada ponizej oczekiwanego i widac ze komp dawki tnie ! Trzeba uplynnic prace turbiny bo bedziesz mial sinusoide....
Pozatym z logow nie wynika dlaczego 20KM ubylo. To co widze to moze byc spadek 2-5KM ale nie wiecej .....
Tak jak mowi Cowboy szklanki a pozniej bym podlozyl na wymiane wtryski.
Masz korekcje po 1.1 na ostatnim garku a to juz troche jest. Moze byc wtrysk uwalony, moze dwumasowka, moze cos ze szczelnoscia. Tak czy siak podmienil bym wtryski miejscami i zobaczyl co i jak.
Pozatym turbo pompuje Ci falowo co widac napewno bedzie na wykresie !
2200-2400 masz overboost poczym spada ponizej oczekiwanego i widac ze komp dawki tnie ! Trzeba uplynnic prace turbiny bo bedziesz mial sinusoide....
Pozatym z logow nie wynika dlaczego 20KM ubylo. To co widze to moze byc spadek 2-5KM ale nie wiecej .....
Tak jak mowi Cowboy szklanki a pozniej bym podlozyl na wymiane wtryski.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
przycinające się kierownice lub n75 to wtórna sprawa...rob555 pisze:Pozatym turbo pompuje Ci falowo co widac napewno bedzie na wykresie !
na razie szukamy braku co namnjej 20 kucyków
a u kolegi przy obrotach gdzie seryjny AFN ma max moc turbinka dmucha mniej więcej tyle ile potrzeba..może ciut dawka ograniczona...
po doświadczeniach aw69 widać Twoja diagnoza że to szklanki wydaje się b. prawdopodobna
aw69 znalazł chyba ze 25 konióf
nie mam wykresu teraz pod ręką, ale wygląda znośnie, prócz dołka który widać w logach turbiny.
falowanie ciśnienia o raptem 0,05bar to raczej nie powód do zmartwienia w tym przypadku.
Problem jest ewidentnie mechaniczny. Byłem przekonany, że to wałek ale skoro nie czuć poprawy po jego ustawieniu, to może rzeczywiście szklanki??
Pompę wykluczam i co do wtrysków też jestem sceptyczny.
falowanie ciśnienia o raptem 0,05bar to raczej nie powód do zmartwienia w tym przypadku.
Problem jest ewidentnie mechaniczny. Byłem przekonany, że to wałek ale skoro nie czuć poprawy po jego ustawieniu, to może rzeczywiście szklanki??
Pompę wykluczam i co do wtrysków też jestem sceptyczny.
A co by się działo gdyby wtrysk sterujący podawał za mało paliwa w porównaniu do tego jaką informację dałby do komputera?
Np komputer wymaga 40mg a wtrysk podaje 35mg choć odczytuje z wtrysku że ten podał 40mg.
Czyli informacja do kompa byłaby większa niż faktycznie podane paliwo?
Napewno reszta wtrysków musiałaby dostosować się do dawki paliwa z wtrysku sterującego i zmniejszyłyby wydatek.
Efektem niemógłby być spadek mocy?
Np komputer wymaga 40mg a wtrysk podaje 35mg choć odczytuje z wtrysku że ten podał 40mg.
Czyli informacja do kompa byłaby większa niż faktycznie podane paliwo?
Napewno reszta wtrysków musiałaby dostosować się do dawki paliwa z wtrysku sterującego i zmniejszyłyby wydatek.
Efektem niemógłby być spadek mocy?
spytaj się kolegi rob555 albo aw69Grześko pisze:A o co chodzi z tymi szklankami (popychaczami)?
Zastukają mi rano ale tylko chwilę dopóki nie ma ciśnienia oleju, później jest cicho.
[ Dodano: Czw Sty 18, 2007 14:50 ]
faktycznie źle zpamiętałem nie 25 a 15kmRapix pisze:Po pierwsze aw69 nie znalazł zadnych 25KM u niego w seria było 90KM, i pózniej po modach 150KM po zmianie intercoolera i orurowania, zrobieniu ostatniego tłumika i wymianie szklanek wyszło 164KM....
ale:
1. po pierwsze pomiar był do 3600 rpm na zimówkach - później MAHA przerywała pomiar - więc można oceniać jak zrobi pomiar minimum do 4200 - na pewno bedzie wiecej KM
2. ostatni tłumik ma tu znaczenie kosmetyczne podobnie jak orurowanie do IC
czyli w praktyce zwiększyła mu się moc po wymianie szklanek i założeniu większego FMICa - w tej kolejności, co zresztą sam potwierdza tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75836&start=0
to tyle off topic
U mnie w AFN po wymianie szklanek 10KM po chipsie samo sie znalazlo.
AW69 tez mial ten problem. Poradzilem mu by zmienil i od razu 160KM pekło.
Tutaj stawiam ze problem jest zlozony. Czyli szklanki, wtryski, pompa i np starty walek.
Pamientajmy ze seryjne 110KM maja ok 115KM-120KM na rolkach jak sa zdrowe !
25-30KM strat to w tym przypadku bardzo duzo. Skoro logi nie wskazuja ze cos sie niedobrego dzieje to albo paliwa ma za malo albo nie spala go skutecznie.
W pierwszym przypadku moze winna jest pompa ktora juz umiera i nie ma cisnienia.
W drugim walek, szklanki, zawory....
Ja teraz sie borykam z ALH na wtryskach od ASV i turbinie od 140 ktory nie chce za chiny 130KM przekroczyc. Paliwa leje juz ile wlezie a on nie kopci...wlasciciel sie na podmiane pompy zdecydowal i sprawdzimy. Chyba 11mm wloze to dopiero bedzie zabawa
AW69 tez mial ten problem. Poradzilem mu by zmienil i od razu 160KM pekło.
Tutaj stawiam ze problem jest zlozony. Czyli szklanki, wtryski, pompa i np starty walek.
Pamientajmy ze seryjne 110KM maja ok 115KM-120KM na rolkach jak sa zdrowe !
25-30KM strat to w tym przypadku bardzo duzo. Skoro logi nie wskazuja ze cos sie niedobrego dzieje to albo paliwa ma za malo albo nie spala go skutecznie.
W pierwszym przypadku moze winna jest pompa ktora juz umiera i nie ma cisnienia.
W drugim walek, szklanki, zawory....
Ja teraz sie borykam z ALH na wtryskach od ASV i turbinie od 140 ktory nie chce za chiny 130KM przekroczyc. Paliwa leje juz ile wlezie a on nie kopci...wlasciciel sie na podmiane pompy zdecydowal i sprawdzimy. Chyba 11mm wloze to dopiero bedzie zabawa
Ostatnio zmieniony czw sty 18, 2007 16:47 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Akurat pomiar był pózniej do znacznie wiecej niz 4200 bo chyba do 4600 i wyszło tak samo.... 164KM może 165KM u aw69, a i zapytaj go czy inne orurowanie przy tym skrucenie dolotu nic nie dało i ten ostatni tłumik nie dał....?! Z tego co mi wiadomo to jednak dało.... Tak prawde mówiac nie wiadomo ile dały te szklanki 5, 7 KM?! A może 4?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 54 gości