[mkII] Co z tą chłodnicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mkII] Co z tą chłodnicą

Post autor: marceliii » śr mar 16, 2005 13:01

Nie wiemjaka powinna się utrzymywać temp.płynu chłodniczgo,ale jakjeżdże po mieście to dochodzi do środkowej podziałki wskazówka,w trasie spada czasami prawie do tej jedej wstecz,nie wiem ile to stopni,a ostatnio przy żełowaniu autka w śniegu doszła mi wskazówka do tej jednej podziałki do przodu,też nie wiem jaka to temp.ale zastanawiam się nie powinien się już włączyć wetylator?
No i ogólnie w trasie to tak wskazówka sie utrzymuje między srodkową podziałka a tą o jedną w dół.
Czy to normalne zimą?
:D


No cóż , na sprzedaż
:(

kaczorek

Post autor: kaczorek » śr mar 16, 2005 16:10

w moin 1,3 nz jest podobnie juz od 3 lat, mechanik powiedzial ze te silniki wytrzymaja tem do 120 stopni na miekko i taki wzrost temperatury jest naturalny gdy dobrze go obciazysz zanim otworzy sie po raz pierwszy termostat bo czujnik zalanczajacy wentylator jest w chlodnicy i nie zalaczy sie tak szybko



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr mar 16, 2005 16:49

no ale ja mam 1.8 i coś mi się wydaje że przy takich skokach to dostaje uszczelka po dupie.
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr mar 16, 2005 17:59

Ja ma 1,6 TD i u mnie bez wzgledu na pogode i pore roku trzyma wskazowe na srodku ( moze z 1-2 mm na prawo) srodek to wedlug mojej wiedzy ;) jest 90 stopni, pierwszy wskaznik w lewo 70stopni, pierszy w prawo 110 stopni. Teraz nie chce sklamac ale wentylator zalacza sie chyba jak wskazowka jest mniej wiecej w okolicy 100 stopni.
Czujnik od wentylatora znajduje sie w chlodnicy ( jesli dobrze pamietam to w dolnej czesci) a od wskaznika w silniku. W zasadnie temperatura pracy powinna byc zawsze w okolicy 90stopni - srodek wskaznika. Chociaz moze sa jakies inne wytyczne dla poszczegolnych silnikow.

Pozdro:

Slawek.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr mar 16, 2005 20:23

No to chyba musze zobaczyć termostat,bo może za wcześnie się otwiera,albo co innego,w kazdym razie wiatrak też mi się nie załączył,więc możliew że i to będzie do roboty.
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr mar 16, 2005 20:50

Dla mnie to jest wielka zagadka.
Jednym trzyma zawsz 90C, a innym zimą na trasie 70C w mieście 80-90.
ja neleze do tych drugich.
czyjnik wentylatora jest u mnie w połowie chłodnicy i załącza się bardzo puźno.
Czy tak ma być, nie wiem , Ale w pasku wuja jest podobnie



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr mar 16, 2005 21:14

marceliii pisze:No to chyba musze zobaczyć termostat,bo może za wcześnie się otwiera,albo co innego,w kazdym razie wiatrak też mi się nie załączył,więc możliew że i to będzie do roboty.
:(

Podobno sa termostaty na wieksz i na mniejsza temp. otwercia - na forum bylo o tym od groma i jeszcze pol ;)
A co do wentylatora to zdejmij wtyczke z czujnika na chlodnicy i zewrzej te styki - jesli zagada to masz cos z czujnikiem :( Jesli nie zagada to pozostaje sprawdzic czy na silniczku od wentylatora masz 12V ( miernikiem lub zarowa ;) jak nie masz miernika) jesli masz tam napiecie to bedzie silniczek, a jesli go nie ma to cos z instalacja :(

Pozdro:

Slawek.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr mar 16, 2005 21:20

Dzięki za rade ale jestem elektronikiem.
:D
A tak na marginesie,to jaki powinienem mieć termostacik skoro mam PF,zaraz jutro będe sprawdzał i ewentualnie kupował inny.
Pozdro


No cóż , na sprzedaż
:(

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr mar 16, 2005 22:10

Nio to witam kolege po fachu ;) ja konczylem technikum teleinformatyczne i full elektroniki tam bylo ;) Teraz informa na Polibudzie wiec bawie sie tym raczej rekreacyjnie jak jest czas - ale w sredniej z tego zylem ;)

A wracajac do tematu to podobno sa na 98 i taki chyba powinienes miec no i takie na ok 70 stopni. Nie chce zgadywac - wiem ze niedawno bylo naprawde sporo na forum:
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=8452
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=5507
Byl jeszcze jeden tematy "termostat sie posypal?" chyba tak sie nazywal
Mam nadzieje ze tam cos znajdziesz ;)

Pozdro:

Slawek



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr mar 16, 2005 22:51

Mam ten post ;)

http://www.vwgolf.pl/forum/viewtopic.ph ... highlight=
tu napewno cos znajdziesz bo z tego co pamietam to koledze udalo sie wygrac ta walke ;)

Pozdro:

Slawek.



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » śr mar 16, 2005 23:58

marceliii pisze:Dzięki za rade ale jestem elektronikiem.
:D
A tak na marginesie,to jaki powinienem mieć termostacik skoro mam PF,zaraz jutro będe sprawdzał i ewentualnie kupował inny.
Pozdro
normalny 84 stopnie chyba o ile sie nie myle - pocatek otwarcia... se jeszcze 'letnie' i 'zimowe'


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » czw mar 17, 2005 01:42

a jaki ogólnie lepiej stosować,zimowy czy letni jeśli się chce jeździć na jednym cały rok?
No to mam szukać termostatu na 84 stopnie?
Gdzies kiedyś słyszałem że 87.
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości