[mk3 tdi] silnik czy turbina?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

olimpek18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:24
Lokalizacja: Gdynia

[mk3 tdi] silnik czy turbina?

Post autor: olimpek18 » pn sty 15, 2007 16:58

Witam. Posiadam golfika 3 1,9 tdi 94r 90km przebieg 160 tys km silnik 1z

Otoz sprawa jest nastepujaca gdyz nie wiem czy mam silnik do remontu czy turbina ma ostatnie chwile zycia.

Moj samochod bral olej i to dosc sporo jakies 0,5 l na 100 chcialem zrobic remoncik po zimie i dlatwego nastawilem sie na to ze bede dolewal mu ciagle.
Pare dni temu samochod zaczal strasznie dymic podczas jazdy i dzieje sie do teraz ( teraz auto stoi po blokiem) dym jest koloru bialego, jakby lekki odcien szarego... gdy dodaje gazu i auto wchodzi na obratu powyzej 1500 za mna widac tylko gesta chumre dumu i tak ciagle. na biegu jalowym tazke kopci.. do tego doszlo mi to ze mam wyciek oleju .. dzis postanowielm wjechac na kanal.. oczyscilem wszystko pod spodem by znalesc miejsce wycieku, wymienilem filtr oleju choc nie byl w zlym stanie.. po dolaniu oleju do silnika i odpaleniu z pewnego miejsca zaczal kapac olej i to bardzo intesywnie. mianowice jest trubina i zaraz od neij wychodzi rura do katalizatora i na tym laczeniu jest siateczka metalowa i wlasnei z tamtad jest wyciek..

No ale rodzi sie pytanie co olej robi w katalizatorze?! Czy turbina jest juz tak *#cenzura#* ze wrzuca olej do katalizatora?! dodam ze przez tlumik takze wyrzuca olej.... bylem u mechanika kiedys by znalesc przyczyne brania oleju i tak jeden mowil ze to turbina gdyz w dolocie powietrza z zewnarz auta (rurze) byl olej.. drugi niby spejalista od trubin mowil ze niby z turbo jest sii (nie dymil wtedy jeszcze tak, prawie wogole) i patrzyl w odme i niby z silnika chlapalo oleje.. w sobote nastepny mechanik stwierdzil ze to nei silnik tylko turbo ( no ale tu mogl sie mytlic gdyz mzoe w silniku nie bylo zbyt duzo oleju i przed wyjazdem od neigo musialem dolac ponad litr :grrr:... trzeba bedzie wymieniac katalizator tazke czy da sie go jakos uratowac? czy nie lepiej kupic tansza strumienice?

Wogole poradzcie co moglo sie stac z tym autkiem.. prosze o szybka odpowiedz...



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sty 15, 2007 17:25

jesli masz turbine zachlapana olejem to masz odpowiedz. to ze lacznik elastyczny jest zalany olejem to by znaczylo ze puscily uszczelnienia w sekcji spalin. zdejmij waz za turbina i odpal auto. jak chlapie olejem - turbina. katalizatora najlepiej sie pozbyc i wstawic rurke zamiast niego.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

olimpek18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:24
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: olimpek18 » pn sty 15, 2007 17:37

No ale z tego lacznika na dole miedzy turbina a katalizatorem czyli na tej siateczce jest ten ogromny wyciek.. kapie ciagiem... a przez ten wycieka mialem zachlapane wszystko, cala turbine, pol silnika, caly katalizator po calej dlugosci prawie.. wiec?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn sty 15, 2007 18:21

Turbina do regeneracji (lub zakup nowej), lacznik elastyczny do wymiany, kat wywalic i wspawac rure. Zadnej strumienicy. A i pamietaj aby wyplukac wszystkie rury od powietrza i IC mozesz przemyc.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn sty 15, 2007 18:22

Czy to na 100% leci z rury wydechowej?



olimpek18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:24
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: olimpek18 » pn sty 15, 2007 21:48

na 100% leci z rury wydechowej takze! widac az kapie z niej a plynu w chlodnicy nie ubywa.. kapie olej..

Moglby ktos mi podac wymiary tego laczonika dokladne i miejwiecej ile on kosztuje ?

Z checia poczytam inne opinie uzytkownikow bo chcialbym wiedziec cz z pewnoscia przyczyna jest turbina..



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sty 15, 2007 22:33

napisalem ci jak sprawdzic czy to turbina! taki lacznik nowy to koszt 80-200zl w sklepie. ciezko mi teraz okreslic cene dokladnie


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn sty 15, 2007 22:56

olimpek18 pisze:na 100% leci z rury wydechowej takze! widac az kapie z niej a plynu w chlodnicy nie ubywa.. kapie olej..
To zanim odpalisz go 2 raz, wywal kata bo jest całkowicie już zaklejony...
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 124 gości