[mk2] Halogeny w atrapie gdzie podłączyć??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sopel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 02, 2005 18:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[mk2] Halogeny w atrapie gdzie podłączyć??

Post autor: sopel » śr mar 16, 2005 11:15

Witam,
Jestem laikiem a mój problem to taki że mam golfa z dwoma lampami z przodu i chciałbym sobie kupić atrapę z na 4 światła z halogenami. I nie wiem czy te dodatkowe światła halogenów to mają być podłączone pod światła drogowe czy przeciwmgielne??

od Quatro7: uprzejmie prosi sie o precyzowanie tematów



carrot

Post autor: carrot » śr mar 16, 2005 11:21

Równolegle z normalnymi światłami drogowymi, czyli do bocznych styków kostek żarówek H4
Pzd



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr mar 16, 2005 20:00

Zalezy jakie bedziesz mial te halogeny (bo podobno sa tez przeciwmgielne) ale najprawdopodobniej bedziesz mial normalne - wtedy podlaczasz je tak jaj dlugie ale najlepiej przez przekaznik, czyli bierzesz przekaznik i podlaczasz do niego z aku 12V wyjscie podlaczasz na halogen a na zacisk sterujacy dajesz napiecie z zacisku od dlugich swiatel z leflektora. Przy zalaczeniu dlugich swiatel zalaczasz przekaznik a on zalacza halogen ;)

Pozdro:

Slawek.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr mar 16, 2005 22:59

Dokłądnie!! Jeśli nie zapodasz przekaxnika to przełącznik świateł do wymiany - 40 PLN !!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

lukaszww
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: czw lut 17, 2005 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Auto: VW Touran 1T2
Silnik: BMM
Kontakt:

Post autor: lukaszww » śr mar 16, 2005 23:44

carrot pisze:Równolegle z normalnymi światłami drogowymi, czyli do bocznych styków kostek żarówek H4
Pzd
Mam tak podłączone halogeny, jednak niechcą świecić, jaka może być przyczyna?
- żarówki są sprawne
- pozostałe światła działają
- z tyłu przeciwmgielne świeci



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » czw mar 17, 2005 11:00

lukaszww pisze:
carrot pisze:Równolegle z normalnymi światłami drogowymi, czyli do bocznych styków kostek żarówek H4
Pzd
Mam tak podłączone halogeny, jednak niechcą świecić, jaka może być przyczyna?
- żarówki są sprawne
- pozostałe światła działają
- z tyłu przeciwmgielne świeci
To podłączenie powoduje, że wewnętrzne lampy zapalają się razem z "długimi" jako wspomagające i działanie tylnego przeciwmgielnego nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli chcesz, żeby to działało jako przednie przeciwmgielne to poszukaj kostki pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego, powinny być dwie i jedna jest do halogenów właśnie.



chrzancio

Post autor: chrzancio » czw mar 17, 2005 11:01

Tu macie prawidłowy, najprostrzy (prościej nie umiałem) schemat podłączenia halogenów na 2 sposoby. Element zaznaczony linia przerywaną to przekaźnk w obudowie. Z nastepujących wyjść (opisanych na przekaźniku) trzeba go podłączyć do akumulatora (wyjścia 86 i 30); do halogenów (wyjścia 86 i 87) oraz jego sterowanie (wyj.85) na 2 z możliwych sposobów(nigdy 2 sposoby razem).
Możemy zrobić aby halogeny załączały się ze świateł drogowych przez podłączenia wyjścia 85 do kostki żarówki H4 lub (na czerwono) doprowadzenie kabla do kabiny kierowcy i umieszczenie w niej przełącznika po którego naciśnięciu puszczany jest + na przekaźnik.
Nic nie ma prawa nie działać jeżeli jest tak podłączone i przekaźnik jest sprawny! Elementy potrzebne to: Przekaźnik (np.PS-561 lub inny tego typu) ok 10zł; ok.4m kabla (minimum 1,5 mm kwadrat); oraz konektory (żeńskie do podłączenia przekaźnika).
MAM NADZIEJE , ŻE POMOGŁEM!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » czw mar 17, 2005 13:08

schemat jest OK ale uważam, że przy podłączeniu jako wspomaganie długich lepiej dać przekaźnik na obydwa reflektory tzn mały i duży :)



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » czw mar 17, 2005 16:21

guli pisze:schemat jest OK ale uważam, że przy podłączeniu jako wspomaganie długich lepiej dać przekaźnik na obydwa reflektory tzn mały i duży :)
Wszystko sie zgadza ;) i schemat jest oki ;)
Ale widzisz chodzi o to ze przy podlaczasniu halogenow jest to wrecz zalecane ;) Zwykle bez przekaznikow przezyja - tyle ze beda slabsze niz te z przekaznikami :(
I masz racje najlepiej jest miec przekazniki na halogeny i na leflektory (o wiele lepiej swieca) ;)

Pozdro:

Slawek.



chrzancio

Post autor: chrzancio » pt mar 18, 2005 02:45

PO CO 2 przekaźniki?????????
Lepiej poprostu przeciąć kabel doprowadzający + drogowych do żarówek i od strony elektryki przecięty kabel podłączyć do wejścia/sterowania przekaźnika(wej.85). A kabel od strony żarówek razem z halogenami do wyjścia przekaźnika (wej.87)! Tym sposobem prąd z Aku bedzie doprowadzany bezpośrednio do hallogenów i DROGOWYCH!
Przekaźnik puszcza przez siebie przy 12V 30A!!!
Co prosto obliczając 12*30 daje nam 360W !!!!!!!!!
Możesz sobie śmiało podłączyć drogowe (2*60W=120W) i halogeny (ja mam chyba 40W*2=80W)
Łącznie daje nam 200W!!
Zostaje ci jeszcze 160...śmiało starczy na sporą choinkę ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pt mar 18, 2005 14:04

Ja mam oryginalnie podłączone bez przekaźnika do długich.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 467 gości