Amortyzator przedni w MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Amortyzator przedni w MK3
Mam pytanko,
może ktoś się z potkał z takim czymś - pomagałem kumplowi przy wymianie amorów przednich w vencie 1,8ABS z 93r. mając już doświadczenie z taką robotą bo w moim dawnym Mk2 1,8GU z 87r. też wymieniałem przednie amorki. I w tym moim MK2 kupiłem tylko same wkłady amorów bez całych kolumn MCP... i poprostu się je wykręcało a wkręcało nowe wkłady. No zabraliśmy sie do roboty, po wyjęciu jednej z kolumn okazuje że owe wkłady są zaklepywane do kolumny czyli nie da się je wykręcić tylko trzeba wymienić całą kolumne wraz z amorem. Dodam jescze że owy kumpel przed ventem miał też MK2 z 87r. tylko silnik 1,6d i miał taką samą kolumnę tzn z zaklepanym na stałe amorem. A moje pytanie brzmi tak - ja mam teraz MK3 1,8ABS i też w przyszlóści czeka mnie wymiana przednich amorków i czy biorąc pod uwagę że vento to braciszek golfika, też będzie miał kolumnu z zaklepanym amorkiem. A pytam się ze względów czysto finansowych tzn do MK2 dałem za wkład 100 zł a kumpel za całą kolumnę z amorem 160 zł. No i czy w mk3bywają też kolumny z wymienialnymi wkładami amorów (tzn wkręcanymi). Mowa tu o amorach firmy Sachs.
może ktoś się z potkał z takim czymś - pomagałem kumplowi przy wymianie amorów przednich w vencie 1,8ABS z 93r. mając już doświadczenie z taką robotą bo w moim dawnym Mk2 1,8GU z 87r. też wymieniałem przednie amorki. I w tym moim MK2 kupiłem tylko same wkłady amorów bez całych kolumn MCP... i poprostu się je wykręcało a wkręcało nowe wkłady. No zabraliśmy sie do roboty, po wyjęciu jednej z kolumn okazuje że owe wkłady są zaklepywane do kolumny czyli nie da się je wykręcić tylko trzeba wymienić całą kolumne wraz z amorem. Dodam jescze że owy kumpel przed ventem miał też MK2 z 87r. tylko silnik 1,6d i miał taką samą kolumnę tzn z zaklepanym na stałe amorem. A moje pytanie brzmi tak - ja mam teraz MK3 1,8ABS i też w przyszlóści czeka mnie wymiana przednich amorków i czy biorąc pod uwagę że vento to braciszek golfika, też będzie miał kolumnu z zaklepanym amorkiem. A pytam się ze względów czysto finansowych tzn do MK2 dałem za wkład 100 zł a kumpel za całą kolumnę z amorem 160 zł. No i czy w mk3bywają też kolumny z wymienialnymi wkładami amorów (tzn wkręcanymi). Mowa tu o amorach firmy Sachs.
Ostatnio zmieniony śr mar 16, 2005 12:23 przez rakmk3, łącznie zmieniany 1 raz.
MK III 1,8ABS full option
a ja mam takie pyta przy okazji temaciku amorkow chce zmienic zawieszke na sport i tu pyt. czy dam rade samemu to wykonac no oczywiscie nie w pojedynke lecz z jakas pomoca ogolnie chcodzi mi czy jesli ktos tego nie robil poradzi sobie jesli jest jakas dobra duszyczka to mogla by mi to po krutce opisac



Ja to miałem odwrotną sytuację ze sporowego zawieszenia zmieniłem na zwykłe .Więc tak : musisz mieć sciskacz do sciskania spręzyn .klucz18, kluczdo odkręcenia tulei ( jest to tuleja z dwoma wpustami -do odkrecenia nakrętki z dwoma wcięciami.sciagasz dekielek znajdujący się pod maską , odkręcasz nakrętkę nie pamiętam jakim kluczem .a od odołu zdejmujesz koło odkręcasz mocowanie amortyzatora 2 szt,klucz18 , i już go masz na wierzchu , teraz ściskasz sprężynę ściskaczem i odkręcasz nakrętkę z dwoma wcięciami , gdy ją odkręcisz to powoli luzuj ściągacz aby Tobie spręzyna nie wystrzeliła ( ja w moim przypadku nie miałem ściągacza ,ale wykozystałem wiertarkę stołową - do niej( do blatu) przymocowałem dwa płaskowniki a które trzymały mi górną część całego zawieszenia , a od spodu postawiłem lewar hydrauliczny i go podnosiłem co spowodowało ze sprężyna się ściskała ---orzel12 pisze:a ja mam takie pyta przy okazji temaciku amorkow chce zmienic zawieszke na sport i tu pyt. czy dam rade samemu to wykonac no oczywiscie nie w pojedynke lecz z jakas pomoca ogolnie chcodzi mi czy jesli ktos tego nie robil poradzi sobie jesli jest jakas dobra duszyczka to mogla by mi to po krutce opisac![]()
Tył zdejmij plastyki w bagażniku które trzymają tylnią pułkę , i też na górze odkręć nakrętkę na dole 2 śruby i spręzyna zdejmujesz tak samo jak z przodu, składasz wszystko w odwrotnej odległości . powodzenia

A ja sie podlacze w innej kwestii.Wlasnie potrzebuje,nawet zuzyte.Chodzi mi o Mc Phersony pasujace do Mk3 1.8 ABS.Sprawa jest taka ze mam oczywiscie zaklepane niewymienne,a mam wklady KONI zolte z regulacja twardosci i chcialbym je zaadoptowac.Takze jak ktos ma do opchniecia to prosze propozycje na priv.
Ależ oczywiście Kaktus zapomniałem dodać że trzeba ustawić kąt kół sorki ................. i także trzeba ustawić zbiezność kół co o nich zpomniałeś tez dodać heheKaktus pisze:Mumio dodaj jeszcze że po skończeniu opisanych przez Ciebie czynnosci trzeba pojechać do warsztatu ustawić kąty kół przednich, bo bez tego jazda nie należy do przyjemnosci i opon też szkoda.
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości