MK2GTD (by Apsik) - The Twin Brother
Moderator: G0 Karcio
witam ja mam pytanko troszke z innej bajki . sprawa dotyczy tego gwintu ktory konserwowales na jednej z fotek widac takie male naklejki jeszcze przed malowanime na zolto pamietasz moze co tam byly za oznaczenia. Mam podobny zawias ale nie mam zielonego pojecia co to jest i chcialbym sie troszke dowiedziec , na moim sa tylko symbole SM001HG .moze masz ten sam zawias i wiesz co to jest dokladnie ??
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Moje zawieszenie to KONI 1150-5001-1 (gwint z pełną regulacją) twardy ale komfortowy po prostu wypas. Pozatym ten Twój zawias to po oznaczeniach na KONI mi nie wygląda. Podeślij jakieś fotki na PM to się obada sprawę.roMan_f1 pisze:witam ja mam pytanko troszke z innej bajki . sprawa dotyczy tego gwintu ktory konserwowales na jednej z fotek widac takie male naklejki jeszcze przed malowanime na zolto pamietasz moze co tam byly za oznaczenia. Mam podobny zawias ale nie mam zielonego pojecia co to jest i chcialbym sie troszke dowiedziec , na moim sa tylko symbole SM001HG .moze masz ten sam zawias i wiesz co to jest dokladnie ??
Walka z odmą zakończonagrzaneczka997 pisze:z kazdym dniem coraz ciekawsze nowinki
Po 20km w "osadniku" tylko wilgotno!!
Pewnei padną pytania jak to zrobiłem ... no cóż ... było tak:
...po testach na tym co było wcześniej wiedziałem że muszę zrobić 3cią przeróbkę. W tym momencie pomyślałem o czymś co sugerował TAZ, a tydzień temu czytałem dyskusję na forum vwvortex, czyli "odstojnik" czy jak to tam się nazywa. Pozostało tylko pytanie o wewnętrzną konstrukcję tego wynalazku ... problem poruszany wcześniej ... ale na vwvortex ktoś pisał że to z rury się robi i jakoś filozofii nie ma ... i nie zagłębiając się w szczegóły wykombinowałem że jeżeli rurki wlotowe będą zamontowane powyżej 3/4 tego pojemnija i skierowane ku dołowi, a wylot na samej górze to ewentualna mgiełka olejowa będzie kierowana na dno i tam osadzi się olej a powietrze będzie wypychane w górę.
ZADZIAŁAŁO -> jak widac na fotce wąż z pokrywy wchodzi rurką skierowaną w dół [za filtrem], a wąż z bloku silnika wchodzi z lewej i rurka skierowana jest w górę, ale to jest kolanko i w samym pojemniku ta rurka jest w dół. Na dole pojemnika jest otwór a do niego przyspawana nakrętka M10 - a fotce widać wkręconą śrubę i miedzianą uszczelkę - tędy można wypuścic olej Na samej górze filterek
Wynalazek prosty, a co najważniejsze skuteczny!!!
Rurka z tyłu pokrywy została ucięta a otwór zaspawany.
Orurowanie IC, a bynajmniej jedna strona , bo 2ga juz zamontowana
Pewnei się zastanawiacie dlaczego to wszystko nie jest wypolerowane .. no coż ... na wszystko przyjdzie czas
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
- Kontakt:
Apsik, ja to czekam na foty auta w calosci bo na silnikach nie znam sie za bardzo ale i tak twoje pomysly wzbudzaja respekt A tak wlasciwie to czemu ta odma nie moze byc kawalkiem weza?
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
No i autko powoli składa się w całość
Dzisiaj zamontowałem orurowanie IC - wszystko pasuje [mocowania IC, rury itp. akcje]
Silnik szybko wkręca się na obroty i widać działanie wastegate jak tylko wyczaruję manometr to ustawię ciśnienie na odpowiedni "poziom"
No a tak to teraz wygląda pod maską [z czasem bedzie poler]:
Jeszcze jedna dobra wiadomość - mój brat zrobił juz instalację klimy!!! nawet ją dziś podłanczałem jeszcze nie gotowe, ale będzie OK.
Ta instalka to jest patent niekiepski... bo po podłączeniu czujników, kompresora, wentylatora i regulacji wystarczy podpiąć + i - i bedzie banglało, dodatkowo jest wyjście na przycisk od manualnego włanczania klimatyzacji i instalacja pod wentylatory jest na 2 osobne wentylatory tak jak ja mam u siebie - przekaźniki sa osobno i praktycznie nie ma integracji z instalacją VW - taki Plug&Play bez kłopotów.
Zła wiadomość to taka, że nie mam fotki
...so stay tuned...
Dzisiaj zamontowałem orurowanie IC - wszystko pasuje [mocowania IC, rury itp. akcje]
Silnik szybko wkręca się na obroty i widać działanie wastegate jak tylko wyczaruję manometr to ustawię ciśnienie na odpowiedni "poziom"
No a tak to teraz wygląda pod maską [z czasem bedzie poler]:
Jeszcze jedna dobra wiadomość - mój brat zrobił juz instalację klimy!!! nawet ją dziś podłanczałem jeszcze nie gotowe, ale będzie OK.
Ta instalka to jest patent niekiepski... bo po podłączeniu czujników, kompresora, wentylatora i regulacji wystarczy podpiąć + i - i bedzie banglało, dodatkowo jest wyjście na przycisk od manualnego włanczania klimatyzacji i instalacja pod wentylatory jest na 2 osobne wentylatory tak jak ja mam u siebie - przekaźniki sa osobno i praktycznie nie ma integracji z instalacją VW - taki Plug&Play bez kłopotów.
Zła wiadomość to taka, że nie mam fotki
...so stay tuned...
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
- Kontakt:
Apsik, nic tylko jezdzic fajnie kolor pasuje do tylnych lampek... ja bym mu jeszcze lotke na klape wrzucil
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Apsik Po oglądnięciu tych zdjęć nie żałuję czasu spędzonego przy obserwacji pracy nad Golfem. Efekt zasługuje na ocenę sześć (albo i lepiej).
Jest KOZAK!
Jest KOZAK!
Ostatnio zmieniony ndz lut 28, 2010 18:44 przez Lukassso, łącznie zmieniany 2 razy.
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Po pierwsze to nie TDI, a TD a co do SWAPa to operacja wygląda mniej więcej tak, że majac bazę w postaci MK2 1.8 8v na wtrysku to potrzebujesz:paja pisze:Apsik, jeśli mogłbyś zdradzić oczywiscie to jaki jest koszt takiego swapa na 1.9 TDI??
- silnik 1.9TD i oby był na pompie mechanicznej tej sprzed 1995r i oby turbina była OK - cena takiego silnika to około 2000zł ze skrzynia, ale jeżeli w swoim 1.8 masz 5b to możesz ja założyć i automatycznie cena silnika jest niższa
- wiązkę grzania świec (mój brat może takie coś zrobić za około 20zł z wysyłką ) do tego jeszcze bezpiecznik na około 50A (np taki od audio)
- smok do zbiornika paliwa od diesla (nie znam ceny - ja po prostu miałem taki w garażu i założyłem) - tu podpina się tylko 2 przewody gdzie w benzynie są 4ry (pozostałe 2 się odcina i izoluje)
- kilka konektorów męskich i żeńskich (około 0,20zł za szt.)
- filtr ropy
- 2m przewody paliwowego
W najprostszym podejściu do tej sprawy to potrzeba około 2300zł + garaż + czas + trochę wiedzy + trochę umiejętności + chęci (chyba że skrzynie z 1.8 idzie na to 1.9 to wtedy około 1800zł)
Podstawa ma parę minusów np. brak IC
Takie dodatkowe rzeczy które można od razu zrobić na silniku to:
- malowanie silnika - Hammerite ~15zł (mała puszka)
- wymiana pasków - rozrząd+PK (niestety nie znam cen)
- wymiana oleju ~150zł
- regeneracja Turbo ~800zł
- IC (można zastosować różne opcje) ~250zł + orurowanie i węże (z PVC tańsze, z kwasówki droższe) z kwasówki ~200zł
- termostat Febi 80*C (standardowo jest 87*C, ale by nie zmieniać chłodnicy, bo TD ma większą to wystarczy szybciej otwierający się termostat) ~40zł ewentualnie wymiana chłodnicy na tę od TD/GTD
- poduszki silnika (niestety nie znam cen)
Z doświadczenia wiem że ze SWAPem to nigdy nie jest tak HOP ... zawsze cos wyskoczy. SWAP na Diesla lub TD nalezy do najprostszych moim zdaniem i filozofii nie ma przy samej przekładce bo to jest mechanika a nie elektronika.
Problemy zaczynają sie w momencie jak chce się coś "poprawiać"... takie akcje przedłużają SWAPa ... wtedy koszty wzrastają ... nawet dwukrotnie :/
-------------------------------
Dzisiejszy mały upgrade:
Udało mi się podłączyć klimę tzn. działa i dmucha i można regulować
Temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=865870#865870 zakończył się jak przypuszczałem - operacja zrób to sam
Deska juz założona, elektryka prawie gotowa ...
Jeszcze tylko zmienię końcówki drążków kierowniczych, podłączę audio i założę resztę wnętrza (dywan, siedzenie)
a potem ...
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości