jaki i ile oleju do skrzyni?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maciek_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw mar 02, 2006 20:10
Lokalizacja: gdynia

jaki i ile oleju do skrzyni?

Post autor: maciek_k » pn sty 08, 2007 20:21

Witam. mam mk3 1.9 D chcialbym wymienic olej w skrzyni tylko nie za bardzo wiem ile oleju zakupic i jaki olej byscie polecali?? Czy wogole warto wymieniac olej w skrzyni...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 08, 2007 20:32

Producent nie przewiduje- tylko przy remoncie skrzyni, ale z doświadczeń wynika że czasami warto a szczególnie zima nowy olej sie przydaje i ułatwia zmianę. Do skrzyń MK III tylko olej syntetyczny, 75W90, ja zalałem Castrola. 2l powinny wystarczyć. Pozdrawiam



maciek_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw mar 02, 2006 20:10
Lokalizacja: gdynia

Post autor: maciek_k » pn sty 08, 2007 20:39

a poziom oleju moze wplywac na zmiane biegow (np zbyt niski poziom moze spowodowac zgrzytanie podczas wbijania biegu lub cos takiego) a jeszce jedna sprawa jak mozna ustawic badz sprawdzic czy mam dobre obroty silnika na biegu jalowym gdyz wydaje mi sie ze sa zbyt wysokie a nie mam obrotomierza ( mk3 1.9D 1x z 92r)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 08, 2007 21:13

jak za mało oleju w skrzyni to może byc taki objaw ale najcześciej zgrzyt przy szybkiej zmianie biegu a przy wolnej nie to powód gestego oleju lub zużyte synchronizatory skrzyni. Obroty można sprawdzić za pomoca elektronicznego obrotomierza który ma każdy MKIII. Wło żkluczyk do stacyjki trzymaj przycisk zerowania km, włącz zapłon wyłacz i włacz trzymajac ten przycisk pojawi sie napis 1 tym samym przyciskiem naciskasz tyle razy az sie pojawi liczba 7 na tym odpal silnik i pokażą sie obroty silnika. Obroty sprwadza sie przy rozgrzanym silniku temp. wody 90st, oleju min 80st. czyli po dłużej jezdzie po np. trasie. Obroty prawidłowe dla tego silnika na ciepło 850-950. Pozdrawiam.



maciek_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw mar 02, 2006 20:10
Lokalizacja: gdynia

Post autor: maciek_k » wt sty 09, 2007 16:04

domyslam sie ze w skrzyni na od spodu jest jakis korek spustowy a wlewa sie u gory taki plastikowy korek to jest to???



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt sty 09, 2007 20:14

Nie w życiu, ten korek nie jest do tego, załatwisz tarcze sprzegłową słuzy do ustawiania górnego punktu zwrotnego na 1 cylindrze przy wymianie paska. Korek do wlewania jest na wysokości manszety przegłubu- na klucz inbusowy duży- jest poprzecznie od strony koła. Wlewa sie za pomoca długiej rurki pociągniętej do góry na wysokośc silnika. zakłądasz lejek na koniec wężyka i lejesz. Lepiej podgrzac banke z olejem w ciepłej wodzie zeby lepiej wchodził bo do skrzyni jest gęsty. lejesz az z tego otworu bedzie sie lało. Wtedy jest max.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt sty 09, 2007 20:18

PinkFloyd pisze:jak za mało oleju w skrzyni to może byc taki objaw ale najcześciej zgrzyt przy szybkiej zmianie biegu a przy wolnej nie to powód gestego oleju lub zużyte synchronizatory skrzyni.
hmm ja tak mam i szczerze mowiac mnie to wkurza, ale tylko jak jest silnik zimny jak to kilka pierwszych zmian z 1 na 2 musze bardzo powoli 2 wrzucac.
Co to moze byc dolac oleju do skrzyni czy pogodzic sie z tym?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt sty 09, 2007 20:35

Może byc gesty olej, trzeba zobaczyc czy nie pomoze zalecany do VW 75W90 pełen syntetic. Ale najczęściej wina to juz synchronizatora i najczesciej biegu 2. Poniewaz synchronizator nie wyrównuje juz tak predkosci obrotowej jak nowy. Wina za szybka zmiana z 1 na 2 bieg- tkzw. jazda sportowa spod świateł. Po jakimś czasie synchronizator siada. Poznac to po tym jak z jedynki przełączasz na 2 bieg na 1 sekunde zatrzymaj sie na luzie i wrzuc na 2 bieg. Jak jest ok to na 90% synchronizator. jak na ciepło się jeszcze nie pojawia to jest ok. Na zimno na razie sie pojawia bo synchrozizator juz zuzyty przy wiekrzej gestosci oleju nie daje rady wyrównywac predkości obrotowej. jak nie ma tego jeszcze na ciepłym nie przejmuj sie tylko nie katuj 2 biegu sportowa jazdą. Wymiana oleju możę wydłużyć życie synchronizatora- lub odwlec naprawę. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt sty 09, 2007 21:06

nom tak myslalem wlasnie nie katuje tylko grzecznie i powolutku wrzucam ta 2 a jak nie to az zeby bola od zgrzytu :) ale dobrze mowisz o tym luzie to dziala jak sie zatrzyma na 1s tylko ludzie poganiaja z tylu ;p


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

maciek_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw mar 02, 2006 20:10
Lokalizacja: gdynia

Post autor: maciek_k » śr sty 10, 2007 16:28

a czy jazda z dokatowanym synchronizatorem moze spowodowac jakies powazniejsze konsekwencje( jezeli bede delikatnie traktowal mojego olfa) bo czesto jezdze na dlugich dystansach gdynia-szczecin a nie chcial bym gdzies sie rozkraczyc bo to bedzie niemile..... :jezor: :grrr:

[ Dodano: 26 Sty 2007 16:31 ]
PinkFloyd pisze:Nie w życiu, ten korek nie jest do tego, załatwisz tarcze sprzegłową słuzy do ustawiania górnego punktu zwrotnego na 1 cylindrze przy wymianie paska. Korek do wlewania jest na wysokości manszety przegłubu- na klucz inbusowy duży- jest poprzecznie od strony koła. Wlewa sie za pomoca długiej rurki pociągniętej do góry na wysokośc silnika. zakłądasz lejek na koniec wężyka i lejesz. Lepiej podgrzac banke z olejem w ciepłej wodzie zeby lepiej wchodził bo do skrzyni jest gęsty. lejesz az z tego otworu bedzie sie lało. Wtedy jest max.


a ma ktos moze jakas fotke bo w najblizszym czasie mam zamiar wymienic olej a mechanik ze mnie zaden i nie chcial bym sie za dlugo z tym bawic z gory dzieki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości