mk1/mk2 Podniesienie mocy - Czy możliwe? 1.6D

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

mk1/mk2 Podniesienie mocy - Czy możliwe? 1.6D

Post autor: DJ_Mouse » pn sty 08, 2007 18:18

Witam. Z racji tego, że mam w swoim golfiku silnik z mk2 temat podzielony.

Otóż od dłuższego czasu studiuje strony internetowe w poszukiwaniu porad o przerabianie silników diesla... z benzyniakami robiłem wiele rzeczy... Ale czy można w jakiś sposób ponieść moc zwykłego dieselka oprócz uturbienia? Wolał bym zostać przy zwykłej jednostce bez sprężarki, ale w razie czego mam turbinę i kolektor z 1.6 TD.

Zwracam się do Was z 2 pytaniami:
- Czy możliwe jest zrobienie czegoś z silniczkiem żeby dodało mu to choć odrobinę wigoru bez uturbienia?

- Czy oprócz zmiany kolektora/wydechu/obudowy filtra powietrza i doprowadzenia do turbiny oleju wymagane są jakieś przeróbki ?? Bo zastanawiam się czy głowica to wytrzyma...


Będe wdzięczny za odpowiedzi :) Pozdrawiam Mariusz ;)


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 08, 2007 18:27

DJ_Mouse pisze:Zwracam się do Was z 2 pytaniami:
- Czy możliwe jest zrobienie czegoś z silniczkiem żeby dodało mu to choć odrobinę wigoru bez uturbienia?
1.6D jest raczej ekonomiczy a nie dynamiczny !!:PP Wiem bo miałem i autko naprawde super :)) A jesli chodzi o pytanie to proponuje zrobić tłumik przelotowy !! To moze go troche domuli :))


DJ_Mouse pisze:- Czy oprócz zmiany kolektora/wydechu/obudowy filtra powietrza i doprowadzenia do turbiny oleju wymagane są jakieś przeróbki ?? Bo zastanawiam się czy głowica to wytrzyma...

NIE OPŁACALNA ROBOTA !!!
Pozatym silni moze i troche nim pojezdzisz ale po chwili nie wytrzyma !!
Pozatym to sie wogole nie opłaca !! Ja sam miałem D i szukałem sobie TD !! Nie miałem duzo kasy !! Gadałem tu z uzytkownikami i mowili ze za 1200 zł kupowali TD silniki w super stanie :D nie powiem ze sie wtedy napliłem i postanowiłem sprzedać mojego i w tym samy czasi dokładająć niewiel kupić TD :))
Znalazłem okazje SPROWADZONY Z NIEMIC SILNIK :D osoba z bytomi sie tym zajuje !! Oddałem mu mojego dieselka(stan super !! pali na dotyk oleju wogole nie brał) dopłaciłem 300 zł i mam TD(tez w super stanie) !! W sumie mnie to wyszło 500 zł bo 3a było dokupić filtry paski itd :))))

Sprzedaj sowjego !! nagaraj sobie TD albo zro ja ja znajdz kogoś kto sie tym zajmuje i wymień sie z dopłatą



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » pn sty 08, 2007 18:49

hmm... To już nawet kupił bym TD bez turbawki bo turbo i kolektor mam ... swój silniczek w sumie też mógłbym sprzedać bo jest naprawdę dobrym stanie, przy -9 oC na 2 świecach zapalił bez problemu, kopcenia też nie przyuważyłem... Może ma ktoś na stanie taki silniczek...?

A co do tłumika już jest przelotowy :bigok:


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn sty 08, 2007 20:14

osoba z bytomi sie tym zajuje
chyba od tej samej osoby bralismy silnik ;)


przelotowy nic nieda w wolnossacym,wsadz od TD wydech,ssacy od 1.9D,dawke paliwa i dobrze odmulic go to bedzie szedl jak nie 1.6D ;)

jesli masz caly zestaw turbo to powinien wytrzymac jesli mniejsze cisnienie ustawisz niz jest z 0.6 do 0.4 daje przyklad



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 08, 2007 21:00

Krzylu, hehe mieszka na taki zadupiu ze trudno tafić :PP nie bede podawać ulicy ale ja ładnie sie nagłowiłem stojąc 30 min na skrzyzowaniu i szukająć ulico koło ktorej stoje :PP

A moze bo miał TD ic i miał zwykłego TD którego ja wziąłem i musze powiedzieć ze silniczek igła !! chodzi super a i gwarancje rozruchową oczywiscie miesiąc dał :D Więc osoba godna zaufania :D

[ Dodano: Pon Sty 08, 2007 20:03 ]
Krzylu pisze:wsadz od TD wydech
jaki bedzie koszt kupna takiego ??? Bo ja po swapie mam niestety od dieselka jeszcze :(( fundusze mnie ograniczają:( studia i te sprawy



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » pn sty 08, 2007 21:10

Krzylu pisze:
,ssacy od 1.9D,
Co masz na myśli ?? Kolektor ?


Kolesie którzy robią z tłumikami powiedzieli mi, że sam końcowy tłumik (mam tylko końcowy) to prawie tak jak przelotówka... Wtakim razie czym rózni się wydech od TD ??


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 08, 2007 21:58

DJ_Mouse pisze:Wtakim razie czym rózni się wydech od TD ??
chyba jest grubszy :)) tzn wieksza średnica rury nie wiem tak strzelam :P



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » pn sty 08, 2007 22:08

A jakby zrobić rurex od samego kolektora np. fi 50mm i na końcu wrzucić tłumiczek KM'a ? Nie będzie pracował za głośno...? Bo nie chce żeby buczał kilometr odemnie...


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 09, 2007 00:36

DJ_Mouse, chodzi Ci o KM Malon ???? Ja mam ten tłumik i jest GŁOSNY !! w dieslu nawet bardzo jeśli masz przelotówke !!



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt sty 09, 2007 00:46

DJ_Mouse, dokladnie kolego jest wieksza srednica ukladu niemusisz robic przelotu zeby ryczal wystarczy ze wspawasz sobie druga koncowke w oryginalny tlumik i bedzie ryczał jak cholera,co do ssacego tak chodzi mi o kolektor



Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: PePeNiEbKo » wt sty 09, 2007 09:00

A ja w moim 1.6 D mam strumienice, daje to coś, czy przymula raczej autko? i z czym to się je?


Prawdziwy programista wiesza się razem z programem

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 09, 2007 10:27

Krzylu pisze:A ja w moim 1.6 D mam strumienice, daje to coś, czy przymula raczej autko? i z czym to się je?
w dieslu to raczej duzo Ci nie da :P nie wiem nawet czy spaliny diesla nie zabiją zamulą troche tej strumienicy ://

Strumienica - powoduje szybszy wylot spalin przez co auto sie tak nie męczy Montuje sie je jak najblizej silnika , najczęsciej zamiast katalizatora Tak jak pisałem powoduje ruch wirowy przez co spaliny szybciej wylatują :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości