Silnik się dusi po dłuższej jeździe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ENDRJU1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:57
Lokalizacja: Krapkowice

Silnik się dusi po dłuższej jeździe

Post autor: ENDRJU1974 » pn sty 08, 2007 12:35

Mam taki problem ze swoim Golfem II 1,6 PN - Odpalam samochód normalnie bez zakłóceń, podczas rozgrzewania się silnika zauważam spadek obrotów (na słuch bo nie mam obrotomierza) , dusi się ale zaraz jakgdyby włącza się ssanie - wskakuje na wyższe obroty. dalej podczas jazdy po rozgrzaniu silnika po ok 20 min. ( na trasie nie w mieście) przy prędkości stałej 95 do 105 km/h zaczyna mi tracić moc jakby palił na 3 gary. Muszę wtedy wcisnąć sprzęgło i podgazować go. Nieraz się zdarza , że dojeżdżając do skrzyżowania na luzie gaśnie mi. Może jest to problem z dyszami w gaźniku (Pierburg) zatkane dysze wolnych obrotów? Szukałem od przedwczoraj pomocy na forum ale już mi literki skaczą od czytania . jest bardzo dużo postów ale zanim wyłuskam ten o gasnącym silniku to chyba osiwieję. Jeżeli może mi ktoś pomóc lub skierować do konkretnego postu to z góry dziękuję. Dodam jeszcze , że spala mi dosyć fajnie bo ok 7 do 7,5 litra w jeździe mieszanej. jest to rocznik 1989 więc troszeczkę już wiekowy jeżeli chodzi o podzespoły ale ma niewielki przebieg bo 149000 km (oczywiście nikt mi nie da gwarancji, że licznik nie był wymieniany)
Pozdrawiam i z góry dziękuję



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn sty 08, 2007 12:50

Może autko z tak małym przebiegiem było mało jeżdżone przez poprzedniego właściciela.
Ja kupiłem mk3 197000 km na liczniku, silnik chodził cacy. Poprzednio użytkował go kierowca tira i odpalał go raz na 3 miesiące.
Jak ja go kupiłem, to przejechałem w 4 miesiące 13 tys. km i padła uszczelka pod głowicą.
Warto sprawdzić ciśnienie sprężania na tłokach, możliwy termostat do wymiany (jeżeli autko się przegrzewa).


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pn sty 08, 2007 12:52

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=pierburg tu możesz znaleźć odpowiedź na swoje pytanie
jak ci się nie uda to dawaj tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67356

a ostatnia deska ratunku (ja się na to skusiłem i jestem bardzo zadowolony http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 200#855672


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

ENDRJU1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:57
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: ENDRJU1974 » pn sty 08, 2007 12:53

zabieram się za sprawdzanie.....
dzięki



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 08, 2007 12:56

ENDRJU1974 pisze:7 do 7,5 litra
` faktycznie super spalanie - rozbebranie gażnika i przeczyszczenie go , na pewno nie zaszkodzi
ENDRJU1974 pisze:zatkane dysze wolnych obrotów?
nie zupełnie - wtedy by nie chodził na wolnych tu problem może leżeć raczej po stronie układu dolotowego posprawdzaj czy nie zaciąga lewego powietrza



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pn sty 08, 2007 12:59

a w wielu przypadkach nierówne obroty sa spodowane "skończeniem się" podstawy pod gaźnikiem, możesz ja sprawdziś najpierw-jest ona gumowa, jeśli będzie popękana to poprostu łapie lewe powietrze i tyle


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » pn sty 08, 2007 14:15

sprawdz gume , poruszaj gaznikiem i zobacz czy zmieniaja sie obroty , zwroc tez uwage na kolor swiecy z tego cylindra na ktorym ci nie chodzi , sprawdz czy czasami nie jest to ta swieca od strony przewodu od serwa , czasami te przewody sa nie szczelne przy samym serwie i zaczyna lapac lewe powietrze i mieszanka jest zbyt uboga , zdaza sie ze pada uszczelka pod kolektorem ssacym i po nagzaniu silnika lapie lewe powietrze
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

ENDRJU1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:57
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: ENDRJU1974 » pn sty 08, 2007 20:46

sprawdziłem gumę po ciemku jest chyba ok. rano dokładniej sprawdzę. ale problem leżał chyba w tym, że miałem odłączoną taką karbowaną rurę (ona chyba podgrzewa powietrze) wychodzi znad kolektora i idzie tą karbowaną rurą do filtra powietrza. kiedyś się przetarła w jednym miuejscu i ja skróciłem; podczas drgań silnika musiała zlecieć. sprawdzę zachowanie vw jutro.
napiszę o tym
pozdrawiam i dzięki



Engineer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 01, 2006 15:08
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Post autor: Engineer » wt sty 09, 2007 00:45

u mni ebyła taka akcja ale gdy jeszcze było w miarę ciepło a teraz jest na odwórt ibroty skaczą jak oszalałe, np gdy zmieniam bieg->-> puszczam gaz wciskam sprzęgło chce już zmienić bieg a tu momentalnie obroty spiuuup w góre do prawie 3000 ;/ no masakra
boję się że jak będe zmieniał biegi na tak wysokich obrotach to mi cuś sie ze sprzegłem stanie, a kasy na wymianę nie mam :P PS: czasami jak stoi, albo jak jedzie to obroty się normują albo spadają poniej 1000 ;/



ENDRJU1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:57
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: ENDRJU1974 » śr sty 10, 2007 18:51

JUŻ WIEM CO BYŁO NIE TAK!!!!
PO PROSTU TAKA RURKA Z KOLEKTORA ( CIEPŁE POWIETRZE ) ZLECIAŁA MI I FILTR POWIETRZA NIE DOSTAWAŁ OGRZANEGO POWIETRZA I SAMOCHÓD - NAWET PO 20 MIN. JAZDY ZACHOWYWAŁ SIĘ JAKGDYBY BYŁ DOPIERO ODPALONY.
NA RAZIE NIE MKAM Z NIM PROBLEMÓW.
PRZY TEGO TYPU PROBLEMACH FAKTYCZNIE TRZEBA DOKŁADNIE WSZYSTKO OBEJRZEĆ, POPATRZYĆ CZY COŚ Z KĄDŚ NIE WYSKOCZYŁO PRZETARŁO SPARCHACIAŁO ITD, ITP. ;)
DZIĘKI WIELKIE ZA LINKI I PORADY.....

[ Dodano: 10 Sty 2007 17:59 ]
I JESZCZE JEDNO
jak coś się psuje a ty nie wiesz co jest nie tak.... to zaczynasz psioczyć na swojego starego grata.....
.... ale jak już naprawisz....
.... zatankujesz pół baku....
.... odkurzysz go w środku....
.... przetrzesz szyby od środka...
.... wyjedziesz z automyjni...
.... ustawisz lusterka....
.... wyciągniesz antenę i zapodasz muzę....
====TO ŻYĆ SIĘ CHCE I SŁOŃCE WYCHODZI ZZA CHMUR :bajer: ====
POZDRAWIAM



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 223 gości