No dobra.Jestem po pomiarach rezystancji czujnika i wyglada to tak zweryfikujcie mnie jesli sie myle:
1.Czujnik mam wporzadku bo nagrzałem silnik do 90*C i rezystancja wynosiła 210 omow wiec wg zamieszczonych wczesniej wykazów wynik jest poprawny
2.Mam chyba *#cenzura#* naprawde termostat bo zeby nagrzac samochod do temperatury 90*C musiałem czekac na postoju bo przy normalnej jezdzie temperatura silnika miała na maxa 75-80*C.
A teraz pytanie.Czy niepoprawna praca termostatu moze zakłucic prace modułu sterującego nagrzewaniem świec.Moim zdaniem jesli temperatura jest ponad 68 st. to moduł powinien robic swoje bez wzgledu na to czy termostat jest sprawny czy nie.
Druga sprawa Gdzie wogole znajduje sie wyzej wyminiony moduł i czy mozna go tez w jakis sposob sprawdzic??
[ Dodano: 08 Sty 2007 14:09 ]
w poscie gdzie sa gwiazdki ma byc "zepsuty"hehehe.Dbamy o kulture wypowiedzi na forum.To sie ceni:)
Obroty na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wiec w takim przypadku dwie możliwości albo sygnał z czujnika do modułu nie trafia prawidłowo- jakaś przerwa- ale to chyba mało prawdopodobne, lub wadliwy moduł. U niektórych te moduły padają. Można by było go podmienic od kogoś na chwilę i zobaczyc zeby nie narażać sie na koszty- tylko z silnika AAZ. Nie ma sposobu zeby ten moduł sprawdzic poza jego podmianą- Vaga nie można podłączyć do tego silnika- chyba ze jakis elektronik go rozbierze-ale na tym się nie znam.
[ Dodano: 08 Sty 2007 17:32 ]
P.S. jest jeszcze jedna możliwośc. Silniki z komora wstępna lepiej odpalaja jak chodzą swiece. A u Ciebie zawsze przy rozruchu nie ważne czy ciepły czy zimny pala sie świece???? jezeli tak niektórzy bawią się z elektroniką, bo na ciepło słabo palą. Normalnie silnik z komora wstepna na zimno pali od strzału a na ciepło tak po około 0,5 do 1,5s krecenia- to normalne. Dłuższe krecenie na ciepło znacza juz pomału koniec pompy- potrzeba małej regeneracji. Jezeli silnik nie traci wolnych obrotów to jeszcze ok- najczesciej sie to zdarza przy przebiegach pow. 250tys km, regeneracja od 300do 600zł i pompa jak nowa. Niektórzy przerabiaja elektronikę zeby paliły sie swiece od każdego odpalania- bo juz maja małe problemy- najczesciej przyczynia się do tego zła jakośc paliwa i dlatego zakładaja obejścia na moduły sterowania żeby świece paliły się za każdym razem. Ale mam nadzieje ze nikt u ciebie tego wczesniej nie robił.
[ Dodano: 08 Sty 2007 17:32 ]
P.S. jest jeszcze jedna możliwośc. Silniki z komora wstępna lepiej odpalaja jak chodzą swiece. A u Ciebie zawsze przy rozruchu nie ważne czy ciepły czy zimny pala sie świece???? jezeli tak niektórzy bawią się z elektroniką, bo na ciepło słabo palą. Normalnie silnik z komora wstepna na zimno pali od strzału a na ciepło tak po około 0,5 do 1,5s krecenia- to normalne. Dłuższe krecenie na ciepło znacza juz pomału koniec pompy- potrzeba małej regeneracji. Jezeli silnik nie traci wolnych obrotów to jeszcze ok- najczesciej sie to zdarza przy przebiegach pow. 250tys km, regeneracja od 300do 600zł i pompa jak nowa. Niektórzy przerabiaja elektronikę zeby paliły sie swiece od każdego odpalania- bo juz maja małe problemy- najczesciej przyczynia się do tego zła jakośc paliwa i dlatego zakładaja obejścia na moduły sterowania żeby świece paliły się za każdym razem. Ale mam nadzieje ze nikt u ciebie tego wczesniej nie robił.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 23:31
- Lokalizacja: podlaskie
Słuchaj no niewiem czy u mnie ktos kombinował z tym.Wiem ze przy kazdym odpalaniu swieca mi sie swiece i grzeja przez rowno 3 min.Mi to ze one sie grzeja nie przeszkadza ale głownie mi chodzi o to ze jak silnik jest jush ciepły to grzanie tych swiec jest bez sensu,robia mi niepotrzebne obciazenie na silnik i czuje sie jak na tescie amorkow.
Pompa jest juz po regeneracji wiec raczej jej wadliwosc odpada.Nic jutro skocze do kumpla na szrot i sprobuje podmienic moduł jak bedzie miał taki.Tylko mi powiedz gdzie ten moduł powinien sie znajdowac ,jak wyglada .
Najlepiej jakies foty:)
Z gory dziekuje:)
Pompa jest juz po regeneracji wiec raczej jej wadliwosc odpada.Nic jutro skocze do kumpla na szrot i sprobuje podmienic moduł jak bedzie miał taki.Tylko mi powiedz gdzie ten moduł powinien sie znajdowac ,jak wyglada .
Najlepiej jakies foty:)
Z gory dziekuje:)
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 23:31
- Lokalizacja: podlaskie
Pabloss cos sie nie odzywa, a mi sie troszke spieszy poki mam troch czasu wolnego to bym to zrobił .Prosze o jak najszybsza pomoc.
[ Dodano: 15 Sty 2007 20:53 ]
Ok musze sie pochwalic ze problem z grzejacymi sie non stop swiecami zarzegnany.
Powiem tak.Mimo ze mierzyłem rezystancje czujnika czy dobrze wskazuje temperature( rezystancje zgadzały sie z temperatura) to jednak ten czujnik jest winowajca całego zamieszania.Wymieniłem go i jest miodzio.Jak temp silnika jest ponad 60st to nawet kontrolka od grzania swiec przy rozuruchu mi sie nie zapala.Obroty sa takie jakie maja byc i jest git.
Podziekowania dla:PinkFloyd, i :ROBERTP,
Thx chłopaki za podpowiedzi
[ Dodano: 15 Sty 2007 20:53 ]
Ok musze sie pochwalic ze problem z grzejacymi sie non stop swiecami zarzegnany.
Powiem tak.Mimo ze mierzyłem rezystancje czujnika czy dobrze wskazuje temperature( rezystancje zgadzały sie z temperatura) to jednak ten czujnik jest winowajca całego zamieszania.Wymieniłem go i jest miodzio.Jak temp silnika jest ponad 60st to nawet kontrolka od grzania swiec przy rozuruchu mi sie nie zapala.Obroty sa takie jakie maja byc i jest git.
Podziekowania dla:PinkFloyd, i :ROBERTP,
Thx chłopaki za podpowiedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 164 gości