Co to jest czujnik spalania stukowego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Co to jest czujnik spalania stukowego
panowie wywalilo mi blad na interfejsie 524 czujnik spalania stukowego co to jest ?? proszeo podpowiedzi pozdro
[ Dodano: Pon Sty 08, 2007 13:23 ]
a no wlansie i gdzie on sie znajduje w 2E?
[ Dodano: Pon Sty 08, 2007 13:23 ]
a no wlansie i gdzie on sie znajduje w 2E?
Ostatnio zmieniony śr mar 07, 2007 00:10 przez grybam, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik spalania stukowego - układ stosowany w zintegrowanych systemach sterowania silnikiem, pozwalający wykryć istnienie w cylindrach spalania stukowego. Detekcja i pomiar odbywa się dzięki czujnikowi piezoelektrycznemu, który mierzy drgania silnika. Sygnał z układu pomiarowego jest wykorzystywany do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, dzięki czemu zjawisko spalania stukowego może zostać powstrzymane.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- bacco
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
- Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
- Kontakt:
podlacze sie bo mam ten sam problem co trzeba zrobic zeby ten blad nie wyskakiwal i wszytsko bylo wporzadku trzeba wymieinc ten czujnik czy tankowac inne paliwo czy cos przeczyscic
grybam jak rozwiazales ten problem
gdzie takiego czujnika szukac w ABF'ie
grybam jak rozwiazales ten problem
gdzie takiego czujnika szukac w ABF'ie
[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
masz dwa w ABF, mniej więcej tam gdzie na fotce tylko jeden w lewo a drugi w prawo. Skoro występuje taki błąd to trzeba sprawdzić kable, ale najprawdopodobniej zmienić dany czujnik. Chyba vag pokazuje który z dwóch czujników nie działa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- bacco
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
- Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
- Kontakt:
oj chyba nie kumpel ma mi pozniej loga podeslac to zobacze albo go wkleje a o jakie kable chodziPaweł Marek pisze:masz dwa w ABF, mniej więcej tam gdzie na fotce tylko jeden w lewo a drugi w prawo. Skoro występuje taki błąd to trzeba sprawdzić kable, ale najprawdopodobniej zmienić dany czujnik. Chyba vag pokazuje który z dwóch czujników nie działa.
[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://www.obd-2.biz/obd2.php?plik=PL
powinien wykazqać, zobacz sobie listę błedów
powinien wykazqać, zobacz sobie listę błedów
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Czujniki są z przodu bloku silnika. Najłatwiej będzie dojść po kabelkach, bo są dość głęboko osadzone i jest problem z dojściem do nich. Po lewej stronie z przodu masz na blaszce 3 złącza. Jedno jest do czujnika położenia wału, a dwa pozostałe to oba czujniki spalania stukowego. Po nich dojdziesz bezbłędnie do czujników. U mnie jeden również nie działa. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że czasem pomaga wykręcenie i przeczyszczenie takowego i dokręcenie z odpowiednim momentem (20Nm jak już napisano). Mi nie pomogło :/bacco pisze:gdzie takiego czujnika szukac w ABF'ie
walcze tez z tym problemem , blad czaujnika stukowego
Co do naprawy takowego to raczej nie ma szans - to jest przetwornik piezo , podobnie dziala jak kwarce w elektronice no tez moze jak igla gramofonu .BigBlack pisze:bacco pisze: Gdzieś kiedyś wyczytałem, że czasem pomaga wykręcenie i przeczyszczenie takowego i dokręcenie z odpowiednim momentem (20Nm jak już napisano). Mi nie pomogło :/
Jak sprawdzic ? No mozna podlaczyc do 1 i 2 styku milivoltomierz pradu zmiennego
i pukac intensywnie - wskazowka pokaze generowanie jakiegos napiecia i tyle.
Co do wartosci tego napiecia to tylko pozostaje oscyloskop bo to sa szpilki.
Trzecia zyla w przewodzie to ekran .
Ktos mi jeszcze mowil ze jak postuka sie w niego jakims metalowym przedmiotem na wolnych obrotach to zaplon powinien spowodowac zmiane obrotow - korekte , wiec tak mozna sprawdzic czy dziala ale sam nie wiem bo u mnie ta metoda nie dziala..
Teraz co do silnika 2E to wydaje mi sie ze jest tylko jeden czujnik spalania stukowego
umiejscowiony na dole bloku mniej wiecej po srodku.
Ale niech mnie ktos poprawi moze sie myle
Co do kosztow nowego to 190 do 230 zl.
Zamienniki włoskie po okolo 100 zl bardzo ciezko trafic ...
No rozkręcać tego i dłubać to raczej nie ma szans. W ABFie czujniki są w takim miejscu, że po prostu się potrafią za..ć błotem i olejem jak są jakieś nieszczelności.Co do naprawy takowego to raczej nie ma szans
Dobrze Ci się wydaje.Teraz co do silnika 2E to wydaje mi sie ze jest tylko jeden czujnik spalania stukowego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości