Czy to łożysko ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Czy to łożysko ?

Post autor: marceliii » ndz sty 07, 2007 12:19

Byłem na słowacji na sylwestra , jechaliśmy w czworo i praktycznie z licznik non stop z 180 nie schodził , wszystko było ok , postawiłem auto po powrocie i spoko .
Na drugi dzień ruszam autem i słysze straszne huczenie , pomyślałem że łożysko padło , ale po przejechaniu paru kilometrów huczenie się straciło .
Niestety jak auto postało , problem znowu się pojawił i tak jest do teraz , jak się rozgrzeje to ok , a jak zimne to coś strasznie huczy .
Do tego zauważyłem że jak autko się bardzo powoli toczy , to z tylnego koła wydobywa się bardzo dziwny dźwięk , taki skrzypienie przechodzące w wycie jakby turbiny , ale ten dźwięk jest tylko tak do prędkości 2 km/h , czyli jakby się je pchało .
Zastanawiam się czy to łożysko , ale najdziwniejsze jest to że tylne łożyska wymieniałem jakieś 2 miesiące wstecz , a buczenie wydaje mi się że dochodzi z przodu .
Spotkał się już ktoś z czymś podobnym ?


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » ndz sty 07, 2007 12:27

u mnie wyło tylne łożysko przy ok. 80-90 km/h - wymieniłem

po 2 dniach znów wyje - myślę sobie - chyba za mocno lub za słabo dokręciłem. Wolałem zmienić jescze raz na nowe.
Oczywiście po 2 dniach znów wyło - nie robiłem nic przez tydzień tylko tak jeździłem
Wreszcie stało się... zaczęło bardzo głośno chrobotać, zjechałem powoli na pobliski CPN.
Okazało się, że cały czas wyło łożysko z drugiej strony, aż wreszcie stanęło na amen.

Teraz mam problem z łożyskiem z przodu. Przy zakręcie w praco zaczyna lekko huczyć. - napewno do wymiany

Moim zdaniem masz lożyska do wymiany - może to co wymieniałeś było za mało nasmarowane i zaczyna się zacierać.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz sty 07, 2007 12:33

Z tyłu wymieniłem oba łożyska i smaru dałem dużo ponad minimum jakie się powinno dawać , a właśnie jest tak dziwnie że łożyska jak wyją to zazwyczaj w jakimś przedziale kilometrów , bez względu na to czy jes zimne czy ciepłe , dlatego to mnie dziwi , poza tym nie zauważyłem zmiany natężenia wycia odnośnie skrętu czy to w lewo czy w prawo .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz sty 07, 2007 12:37

Radzę nie zwlekać , kiedyś zwlekałem dwa dni po prostu wolniej jeżdziłem a na trzeci w trasie łozysko się całkowicie rozsypało , ledwo do pracy dojechałem. Przy zdejmowaniu okazało sie że niestety jest uszkodzona piasta , musiałem kupić nowa piaste a przy wymianie naruszył sie czujnik ABS-u (niekiedy łapie bład) :grrr:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sty 07, 2007 12:43

marceliii, a w czym tkwi problem mieć 10 min wolnego czasu podnieść po kolei każde koło zakręcić i posłuchać w którym siadło łożysko :)) I juz będziesz wiedział:))



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 07, 2007 13:01

marceliii, przy długotrwałej jeździe z taką prędkością mogła się nawet ujawnić wada materiałowa łożyska. Proponuję dokłądniej sprawdzić, bo dokręcenie i luzowanie nic CI nie powie. Jeśli twierdzisz że wszystko przy wymianie zrobiłeś prawidłowo, to tym bardziej! Uszkodzone łożysko będzie się bardziej nagrzewać i przy tak wysokich prędkościach, zakładając że może mieć jakąś wadę materiałową może się nawet wytopić. Czytałem o takim przypadku jakieś 5-6 lat temu. Był to Golf MK3 GTI, wypadł z prostej drogi i wydachował przy około 160 kmh, kierowca nie przeżył. Jedno z kół wywróconego samochodu miało kilka cm "bicia". Badali to łożysko i wyszło, że się wytopiło. Spradź dokladnie dla własnego bezpieczeństwa.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz sty 07, 2007 17:15

Grzesiekk1982, U mnie to wianuszek z boku prawie wyszedł a łożysko było praktycznie rozsypane jak powolutku podjechałem pod zakład to smar na piaście się smażył jak na patelni. Tak że łożyska to nie żarty i nie powinno się tego bagatelizować.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz sty 07, 2007 19:53

Ja wiem że z łożyskiem to nie żarty , ale nie wiem czy to ono , bo jak jest ciepłe to nic nie wyje , a przy sprawdzaniu to tak jak pisałem , że jak się lekko tylnym kołem pokręci to skrzypi , a mocniej to nic nie wyje , i w ogóle taki łożysko nadaje się na reklamacje czy jak , skoro zrobiłem na nim 1500 km , przecież chyba musi być przystosowane do jazdy powiedzmy 200km/h .
Już żałuje że nie zainwestowałem w skf .
:(
I co znowu dwa z tyłu wymieniać , albo sprawdzić tą piastę ?


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 07, 2007 22:46

marceliii pisze:przecież chyba musi być przystosowane do jazdy powiedzmy 200km/h
Musieć musi, ale nie ma miożliwości wykluczenia (całkowitego) wady materiałowej, czy innych niedoróbek. Badane są niektóre losowe egzemplarze z serii.
Daj znać co się działo.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn sty 08, 2007 00:15

No ok , ale myślę że dopiero w sobote , bo przez tydzień raczej nie będzie czasu .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 08, 2007 03:04

marceliii, ja ja ostatnio usłyszałem ze mi coś huczy to w następny dzień sprawdziłem czy ejst luz na kole !! Musiałem gdziś jechać rano to ciut dokręciłem tą główna śrube !! Wrociłem i sie od razu tym zająłem :)) Po rozebraniu okazało sie ze łozysko sie pospało troszke :// od razu szybka wymiana !!! i teraz w autku i cichutko i luzu nie ma !! Pewnie sie jedzie :D



krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » pn sty 08, 2007 11:11

marceliii pisze:Byłem na słowacji na sylwestra , jechaliśmy w czworo i praktycznie z licznik non stop z 180 nie schodził , wszystko było ok , postawiłem auto po powrocie i spoko .
Gratuluje koledze braku rozsądku i mam nadzieje że nigdy się nie spotkamy na drodze !!!!!



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pn sty 08, 2007 12:42

marceliii naprawde pakuj auto na lewar z jednej strony łap za koło i kręc nim usłyszysz huczenie-zgon łozyska, złap też za koło i poruszaj w różnych płaszczyznach, zobaczysz czy nie ma luzu
aha i jedna najważniejsza rzecz- bierznia łożyska (ta nabijana na piastę) ma siedzieć na niej sztywno i nie ma prawa obracać się na piaście, w przeciwnym wypadku...wiesz co masz do wymiany.
a nie grzeje się felga/bęben może np. cylinderek Ci nie odbił z tyłu??
sprawdzaj szybko bo nie ma z tym żartów


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn sty 08, 2007 22:47

Do Krzysia :
Raczej się nie spotkamy bo ty chyba po autostradach nie jeździsz , pewnie wkurzają Cie non stop trąbiący inni użytkownicy autostrad .

A teraz normalnie , kręciłem kołami i niema ani luzu ani buczenia , tak jak już mówiłem wcześniej , jedynie jak bardzo powoli kręcę to jest raczej skrzypienie przechodzące w taki pisk jaki dochodzi przez głośniki jak są zużyte szczotki w alternatorze .

W sumie nie wiedziałem że na piastę z tyłu zakłada się bieżnie jakąś , zakładałem do tarcz , ale na piastę , myślałem że trzeba ją całą wymieniać jak już .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 325 gości