Obroty na zimnym silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sty 06, 2007 16:31

stranger22 pisze:Witam wszystkich .Mam podobny problem z obrotami i pykającym przkażnikim z tym ,że u mnie to sie dzieje przy każdym uruchomieniu silnika.Ciepły czy zimny po odpaleniu mam jakies 800 obr i telepie mi całym golfiberkiem.Po jakims czasie (dłuzszym czasie) nastepuje to sławne pstryknięcie i mam wtedy 950 obr i jest wsio ok.Mniemam ze cos tu jest nie tak z jakims czujnikiem bo jak silnik ma temperature 70 stopni to swiece raczej nie powinny grzac i dawac obciazenie dla silnika za kazdytm razem jak sie go uruchomi.Help mi bo mi fura sie rozpadnie jak za kazdym razem bedzie nia tak telepac.
a ja myślę że masz coś nie tak z świecami żarowymi, objawy miałem identyczny
jak Ty po sprawdzeniu ich już po dwóch okazało się że jedna jest zła i w dodatku
każda innej firmy reszty już nie sprawdzałem tylko kupiłem nowe, po wymianie
palił od dotknięcia czy jak zwać inaczej z pół obrotu i telepanie się skończyło :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

stranger22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn cze 26, 2006 23:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: stranger22 » sob sty 06, 2007 16:53

Miałem niedawno sprawdzone wszytsko i jedna swieca była zjarana to fakt .Wiec teraz swiece powinny byc ok.Własnie wrociłem z samochodu i sprawdziłem dokładnie .Samochod nagrzałem do 75 stopni,wyłaczyłem go i ponownie uruchomiłem .Telepka znowu była ,temperatura silnika ponownie ustaliła sie na 75 stopni i ze stoperem w reku po 3 min nastapiło pstrykniecie i wszystko sie unormowało.Zero drgan itd,obroty na około 900-950 .Co wy na to??



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 06, 2007 16:55

swiece nie powinny załączać się powyżej 68st temp. silnika. Przy czym dla tego modelu wyposażonego w moduł sterowania świec - "czyli jak sie drzwi otworzy" steruje tym czujnik z opaską zieloną- może masz inny? Czujnik ten tez jak woda os. temp. 68st. daje inf. do modułu i świece sie nie załączają. Do tego musi byc tez sprawny termostat.temp. pracy cały czas 90st. Czasami zdaża się ze ten moduł pada ale wtedy powoduje ze swiece sie nie wyłączają po 2,5min lub powyzej temp. 68st. ale wtedy szybko sie przepalają. Moduł nowy jest drogi 800zł :crazy: Na szrocie ok 120zł. Może to wina czujnika???



stranger22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn cze 26, 2006 23:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: stranger22 » sob sty 06, 2007 17:03

hymmm niewiem czy mam inny ten czujnik poniewaz niewiem gdzie on powinien sie znajdowac.Fakt moge miec cos z termostatem bo raczej nie przypominam soebie zeby temp silnika wskoczyła mi kiedy kolwiek na 90 stopni ,chyba ze w lato.Teraz w trasie jak jechałem to było ok. 70-80 ,ale to chyba przez to ze mamy nie za wyskoie temperatury.Pozatym termostat spowolni mi tylko nagrzewanie silnika ,ale jak ten osiagnie te 68 stopni to nie ma ze boli a swiece musza sie wyłaczyc ,co w moim przypadku nie ma miejsca.Chyba ze w jakis sposob czujnik o ktorym mowiłes jest połaczony z termostatem.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 06, 2007 17:11

Widzę, że moduł nie ma inf. z czujnika temp. silnika, znajduje sie on w krućcu plastikowym z przodu gdzie wchodzi do silnika przewód chłodniczy- widać kostkę podłączeniową. Na czujniku powinna być opaska koloru zielonego. Moze byc ze czujnik dobry ale gdzies jest przerwa do modułu lub sam moduł jest niedobry ale na razie to wykluczam. U mnie nie wazne czy jest -20st czy +30st i czy jadę 5km/h czy stoje w korku, czy jadę 140km/h po 2km mam na wskażniku 90st i tak trzyma. Na bank masz też termostat do bani. Pozdrawiam.

[ Dodano: 06 Sty 2007 16:16 ]
Mam taki czujnim dobry i mogę Ci go sprzedać. Nowy kosztuje 60zł ,a moge Ci obchnać za 20zł



stranger22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn cze 26, 2006 23:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: stranger22 » sob sty 06, 2007 17:17

Dzięki wielkie stary.Dzis jush ciemno to nie bede zagladał pod maske.Ale niedługo obejrze te rzeczy o ktorych mowiłes i dam znac czy zadziałało.W kazdym badz razie doceniam ze mi pomogłes.Dzieki wielkie i do usłyszenia.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sty 06, 2007 17:23

PinkFloyd pisze:swiece nie powinny załączać się powyżej 68st temp. silnika. Przy czym dla tego modelu wyposażonego w moduł sterowania świec - "czyli jak sie drzwi otworzy" steruje tym czujnik z opaską zieloną- może masz inny? Czujnik ten tez jak woda os. temp. 68st. daje inf. do modułu i świece sie nie załączają.
zakładając że czujnik jest OK, to tak może być jak piszesz :bigok: :pub:

[ Dodano: Sob Sty 06, 2007 16:26 ]
PinkFloyd pisze:Mam taki czujnim dobry i mogę Ci go sprzedać. Nowy kosztuje 60zł ,a moge Ci obchnać za 20zł
tzn z jaką opsaką masz z zieloną czy żółtą ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

stranger22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn cze 26, 2006 23:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: stranger22 » sob sty 06, 2007 17:30

RobertP, Bede miał to na uwadze.Narazie w okolicy poniedziałku zorjentuje sie co jest nie tak i dam znac.

[ Dodano: 06 Sty 2007 16:33 ]
PinkFloyd, jak cos to sie odezwe



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 06, 2007 17:37

Mam z zielona- i jest dobry, jezeli w aucie nie było modułu był z żółtą ale to wyjątki. Najczesciej zółty był w benzynkach. U niego powinien byc z zieloną-ale to nieznaczy ze ten co ma jezeli okaze się z zieloną jest dobry.



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » ndz sty 07, 2007 00:30

To jeszcze jedno pytanie.
Auto odpalone obroty na 950 - 1000 obr/min. I tak bez zmian az zapale swiatla i to tylko mijania lub dlugie. Wtedy obrotek pokazuje 1050 - 1080 obr/min (nawet jezeli wylacze swiatla to tak zostaje). Dopiero wylaczenie auta i ponowne wlaczenie powoduje ze obroty wracaja do 950 - 1000 obr/min. Dlaczego??
Jedyne co zrobilem to poluzowanie paska alternatora i pozwolenie zeby sam sie ponownie naciagnal.



stranger22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn cze 26, 2006 23:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: stranger22 » ndz sty 07, 2007 18:34

PinkFloyd, miałes racje wyjadaczu.Mam ten czujnik z zielona opaska.Przewody wychodzące z niego z tego co widziałem wygladaja porzadnie wiec niewiem.Czy jest taka mozliwosc ze ten czujnik moze tak sie zepsuc ze bedzie pokazywał temperature silnika ale niebedzie wysyłąl odpowiedniej informacji do modułu??A jesli tak to wjakisposob moge sprawdzic ten czujnik czy działa poprawnie czy nie.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn sty 08, 2007 01:06

stranger22 pisze:Czy jest taka mozliwosc ze ten czujnik moze tak sie zepsuc ze bedzie pokazywał temperature silnika ale niebedzie wysyłąl odpowiedniej informacji do modułu??A jesli tak to wjakisposob moge sprawdzic ten czujnik czy działa poprawnie czy nie.
jasne że jest taka możliwość że źle Ci pokazuje i podaje złą informacje
co do sprawdzenia i jakie ma mieć wartości możesz poczytać:
TUTAJ
i
TUTAJ


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn sty 08, 2007 01:26

PinkFloyd pisze:Po prostu obroty silnka chyba za mocno są podniesione za pomocą wydatku reszkowego zamiast śrubką kąta wtrysku i włączenie świec powoduje drastyczny spadek obrotów. Przy włączonych świecach obroty powinnym max spasc do 750-800 obr. ale przyspieszczacz powinien je podniesc gdzies do 850-900 na włączonych siwecach. Ustaw wydatek reszkowy jak mówią w książce a potem podnies obroty na jałowym na 950 za pomocą śrubki kąta i powinno byc lepiej.
No i pomogło :bigok: Dzięki wielkie :pub:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 08, 2007 08:07

Proszę bardzo :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości