Nie chce odpalić? proszę o pomoc bardzo pilne
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie chce odpalić? proszę o pomoc bardzo pilne
a mianowicie,zrobiłem w pompie govenor mod i przy skręcaniu spadł mi kluczyk oraz jedna śrubka między rozrząd i pompę musiałem cały rozrząd zdjąć ,wszystko po składałem jak trzeba i kręce a tu lipa słychać tylko jak by chciał a nie moze,próbowałem odpowietrzyć wszystkiego i nic paliwo dochodzi ,punkty na rozrządzie też są,czy to możliwe że mam rezerwę i dlatego nie ma siły nabrać paliwa czy możliwe że ten mod co zrobiłem zaszkodził?a może po prostu jest coś jeszcze przestawione???prosze pilną pomoc
Przede wszystkim dolej paliwa tyle by pompa mogła go łatwo zaciągnąc - niska rezerwa to nie jest dobre rozwiazanie do odpowietrzania. By szybko i łatwo odpowietrzyć pompe należy popuścić wszystkie śruby na rurkach przy wtryskach i wtedy kręcic rozrusznikiem aż paliwo zacznie spod rurek wypływać. Governor mod nie moze zaszkodzic chyba że coś źle złożyłes przy składaniu pompy. Ważne jest przy składaniu ustawienie osi wałka w stosunku do tych wajch ze sprężynami - na tej osi jest naciecie na srubokręt a na dolnej wajsze natrasowane cieńkie ryski - musi to byc złozone tak jak przed rozebraniem.
dziś wyrzuciłem govenor mod i zrobiłem tak jak było wcześniej czyli razem ze sprężynką,i zacząłem kręcić,no i już prawie chodzi tzn.odpalił na wciśniętym gazie ale chodził na wolnych obrotach i to jakoś dziwnie nie było słychać klekotu który powinien być jak to w dieslach,jak puszczałem gaz to od razy gasł,znów odpaliłem chodził i znów zgasł,rozrząd zmieniałem chyba z 10 razy i zawsze tak samo chodził ,potem obórciłem pompę o 180stopini no i zacząłem kręcić i było tak że kręciłem i nic dopiero jak wcisnąłem gaz to pobierał paliwo i tylko chwilę zaskoczył był klekot i zgasł no i zostawił chmurę dymu,a jak pompa była wcześniej ustawiona to za pierwszy obrotek kluczyka już prawie palił a jak przestawiłem to muszę dość długo kręcić ale za to jest inny dźwięk i naczej kręci,wydaję mi się że do cylindrów nie dochodzi paliwo bo odkręciłem wężyki na wtryskach kręciłem i prawie nic nie leciało,co to może być co sprawdzić?czy to wina pompy wtryskowej?
W moim projekcie jest własnie zastosowany gov mod i auto pali z "półobrotu". Tak jak napisałem powyżej wazne jest połozenie osi wystajacej z pompy w stosunku do dźwigni - jesli nie zaznaczyłes ich przed rozebraniem to teraz możesz miec problem z zapaleniem auta - moze okazac sie że gdy wcisniesz pedał gazu do konca to oska jest dopiero na dawce minimalnej. Nie rozumiem tylko po co obróciłes pompe o 180' skoro wszystko było ok. Ustwaienie rozrządu kontrolujemy znakiem na kole zamachowym, blokadą koła w pompie i ustawieniem wała rozrzadu. Po ustwieniu rozrzadu należalo by sprawdzic przyrzadem ustawienie kata wtrysku w pompie. generalnie przy gov modzie nie mozna tak naprawdę nic zepsuć.
a masz fotkę jak to powinno być?bo ja zrobiłem tak jak było napisane na forum czyli założyłem tą ośkę pod katem i zablokowała się w tym jednym miejscu co powinna i trzyma się dobrze a potem wcisnąłem na to tą górną kapę i ośka wyszła i co miałem tam zaznaczać?ventil pisze:W moim projekcie jest własnie zastosowany gov mod i auto pali z "półobrotu". Tak jak napisałem powyżej wazne jest połozenie osi wystajacej z pompy w stosunku do dźwigni - jesli nie zaznaczyłes ich przed rozebraniem to teraz możesz miec problem z zapaleniem auta - moze okazac sie że gdy wcisniesz pedał gazu do konca to oska jest dopiero na dawce minimalnej. Nie rozumiem tylko po co obróciłes pompe o 180' skoro wszystko było ok. Ustwaienie rozrządu kontrolujemy znakiem na kole zamachowym, blokadą koła w pompie i ustawieniem wała rozrzadu. Po ustwieniu rozrzadu należalo by sprawdzic przyrzadem ustawienie kata wtrysku w pompie. generalnie przy gov modzie nie mozna tak naprawdę nic zepsuć.
Tu jest przykładowe zdjecie akurat mojej pompy - ta oska równo na środku zdjecia w stosunku do całej tej dzwigni - u mnie jest akurat tak ale u Ciebie mogło byc inaczej. Jeśli auto zapala a dżwiek silnika jest inny niż zwykle podejrzewał bym przestawiony kąt wtrysku - zbyt wczesny kat to głosna, twarda praca silnika, zbyt późny to raczej cicha, bez charakterystycznego dzwieku diesla praca, dymienie i problem z zapaleniem.
kolego ja kiedys nialem podobny problem jak zdjolem pasek aby wumienic na nowy a mianowicie wymienilem a tu lipa chce zapalic ale nie moze zalapac ajak zalapie to na chwile , a co sie okazalo ze podczas wymiany polecial symering nawalku pompy wtryskowej jak chodzil to byko ok a jak dostal nowy pasek moze mocniej napiety to polecial i sie zapowietrzal! a wymiana smeringu jest prosta mozna samemu przeprowadzic bo koszt u mechanika to ok 130 zl(smieszne bo symering kosztuje zl)
[ Dodano: 08 Sty 2007 21:42 ]
kolego ja kiedys nialem podobny problem jak zdjolem pasek aby wumienic na nowy a mianowicie wymienilem a tu lipa chce zapalic ale nie moze zalapac ajak zalapie to na chwile , a co sie okazalo ze podczas wymiany polecial symering nawalku pompy wtryskowej jak chodzil to byko ok a jak dostal nowy pasek moze mocniej napiety to polecial i sie zapowietrzal! a wymiana smeringu jest prosta mozna samemu przeprowadzic bo koszt u mechanika to ok 130 zl(smieszne bo symering kosztuje 5zl)
[ Dodano: 08 Sty 2007 21:43 ]
kolego ja kiedys nialem podobny problem jak zdjolem pasek aby wumienic na nowy a mianowicie wymienilem a tu lipa chce zapalic ale nie moze zalapac ajak zalapie to na chwile , a co sie okazalo ze podczas wymiany polecial symering nawalku pompy wtryskowej jak chodzil to byko ok a jak dostal nowy pasek moze mocniej napiety to polecial i sie zapowietrzal! a wymiana smeringu jest prosta mozna samemu przeprowadzic bo koszt u mechanika to ok 130 zl(smieszne bo symering kosztuje 5zl)
[ Dodano: 08 Sty 2007 21:42 ]
kolego ja kiedys nialem podobny problem jak zdjolem pasek aby wumienic na nowy a mianowicie wymienilem a tu lipa chce zapalic ale nie moze zalapac ajak zalapie to na chwile , a co sie okazalo ze podczas wymiany polecial symering nawalku pompy wtryskowej jak chodzil to byko ok a jak dostal nowy pasek moze mocniej napiety to polecial i sie zapowietrzal! a wymiana smeringu jest prosta mozna samemu przeprowadzic bo koszt u mechanika to ok 130 zl(smieszne bo symering kosztuje 5zl)
[ Dodano: 08 Sty 2007 21:43 ]
kolego ja kiedys nialem podobny problem jak zdjolem pasek aby wumienic na nowy a mianowicie wymienilem a tu lipa chce zapalic ale nie moze zalapac ajak zalapie to na chwile , a co sie okazalo ze podczas wymiany polecial symering nawalku pompy wtryskowej jak chodzil to byko ok a jak dostal nowy pasek moze mocniej napiety to polecial i sie zapowietrzal! a wymiana smeringu jest prosta mozna samemu przeprowadzic bo koszt u mechanika to ok 130 zl(smieszne bo symering kosztuje 5zl)
silnik już na chodzie odpala jak trzeba .okazało się że była przestawiona ośka która wystaję z pompy i jak był wciśnięty gaz to była minimalna dawka paliwa podawana,więcj temat można zamknąćventil pisze:W moim projekcie jest własnie zastosowany gov mod i auto pali z "półobrotu". Tak jak napisałem powyżej wazne jest połozenie osi wystajacej z pompy w stosunku do dźwigni - jesli nie zaznaczyłes ich przed rozebraniem to teraz możesz miec problem z zapaleniem auta - moze okazac sie że gdy wcisniesz pedał gazu do konca to oska jest dopiero na dawce minimalnej. Nie rozumiem tylko po co obróciłes pompe o 180' skoro wszystko było ok. Ustwaienie rozrządu kontrolujemy znakiem na kole zamachowym, blokadą koła w pompie i ustawieniem wała rozrzadu. Po ustwieniu rozrzadu należalo by sprawdzic przyrzadem ustawienie kata wtrysku w pompie. generalnie przy gov modzie nie mozna tak naprawdę nic zepsuć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości