zalozylem dzis h1 bosch +50 % extralife
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zalozylem dzis h1 bosch +50 % extralife
jak w temacie - spodziewalem sie jakiejs rewelki ale to poprostu dobra zarowka.Swiatla jakby ciut wiecej Dzis tez rozmawialem z elektrykiem ktory przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna Ja w mk II dalem 2 przekazniki i bylo moim zdaniem lepiej ale w mk III nie wiem-nie mierzylem jeszcze napiecia na zarowkach totez nie wiem jakie tam wystepuja spadki napiecia - a Wy przerabiacie golfy na przekazniki czy nie?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie od żarówek, bo prąd pobierany przez żarówki nie idzie przez nią.twardy pisze:Stacyjka się ziarała .
propouję wątpiącym w sens założenia przekaźników zrobić prosty test. Po ciemku włączyć długie światła. W tym momencie pociągnąć do siebie wajchę kierunków i trzymać. Zobaczycie że światła długie w tym momencie zrobią się sporo lepsze. Tylko dlatego że wtedy prąd do długich nie leci przez włącznik świateł, a krótszą drogą przez włącznik w manetce. To powinno niedowiarków przekonać.pakob pisze:przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1000 % racji przekażnik to przekażnik i nie ma co dyskutować VW to dobra firma ale to ze nie dali przekażników do świateł to błądPaweł Marek pisze:nie od żarówek, bo prąd pobierany przez żarówki nie idzie przez nią.twardy pisze:Stacyjka się ziarała .propouję wątpiącym w sens założenia przekaźników zrobić prosty test. Po ciemku włączyć długie światła. W tym momencie pociągnąć do siebie wajchę kierunków i trzymać. Zobaczycie że światła długie w tym momencie zrobią się sporo lepsze. Tylko dlatego że wtedy prąd do długich nie leci przez włącznik świateł, a krótszą drogą przez włącznik w manetce. To powinno niedowiarków przekonać.pakob pisze:przekonywal mnie ze w mkIII nie trzeba dawac przekaznikow bo instalka jest bardzo mocna
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a to trzeba sie zaznajomić ze schematem. Chodzi o to że światla (i długie i mijania) są zasilane z tzw lini x, na krórą prąd leci przez jeden duży przkaźnik, i on jest uruchamiany ze stacyjki. Ale to nie jest przekaźnik tylko do świateł, zasila wszystkie wieksze odbiorniki prądu jak wtrysk, ogrzewanie szyb itd.twardy pisze:A dlaczego bez kluczyka nie można włączyć świateł mijania? A do długich kluczyka nie trzeba?
A to co piszesz o długich bez kluczyka tyczy się tylko tzw blendy, czyli po pociągnięciu wajchy kierunków ku sobie. Wtedy prąd leci bezpośrednio z aku tylko przez bezpiecznik, ale nie przez linię X. I nie przez stacyjkę również oczywiście.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 513
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
- Lokalizacja: (PL) KGR
- Kontakt:
nie bardzo rozumie testu Pawla Marka bo jak mozna ciagnac za wajche jak sa dlugie wlaczone ??? ale sam poddany byłem testowi swiatel i szczeka mi opadla.... wiec zrob tak.... przygotuj sobie 50 cm grubszego przewodu.... stan gdzies na drodze, lub przed sciana ale w wiekszej odległośći, wlacz swiatła mijania po czym na krótko złącz + zarowki z + akumulatora..... i wtedy zobaczysz jaka jest roznica w swieceniu jednej i drugiej lampy..... i to jest wlasnie magiczne + 50 %.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości