Jaki soft do pojazdów użytkowych MAN ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Jaki soft do pojazdów użytkowych MAN ?
Witam.
Tak jak w temacie- jakiego programu potrzeba, aby diagnozować przez OBD2 pojazdy użytkowe MAN? Interesuje mnie nazwa softu, wersja, czy informacja gdzie można taki zdobyć. Tak, aby działało chociażby w ograniczonym zakresie.
Może uda się, że ktoś będzie wiedział? Ewentualnie mile widziane te same informacje nt. marek Volvo, DAF, Mercedes.
Pozdrawiam.
Tak jak w temacie- jakiego programu potrzeba, aby diagnozować przez OBD2 pojazdy użytkowe MAN? Interesuje mnie nazwa softu, wersja, czy informacja gdzie można taki zdobyć. Tak, aby działało chociażby w ograniczonym zakresie.
Może uda się, że ktoś będzie wiedział? Ewentualnie mile widziane te same informacje nt. marek Volvo, DAF, Mercedes.
Pozdrawiam.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
do MAN a szukaj MANCATS a do VOLVO chyba Impas ale z tego co mi wiadomo potrzebny ci bedzie dodatkowo interfejs zreszta kazda firma zrobila to w taki sobosob ze do kazdegoj marki bedziesz potrzebowal inny interfejs (w odbII sa inaczej wyprowadzane linie komunikacyjne) na dodatek moze sie zdarzyc ze jeszcze dodatkowo bedzie potrzebny inny fejs i soft do abs inny do zawieszenia ECAS i jeszcze inny do skrzyni biegów.
Dodam ze zakup softu i orginalnych interfejsów to suma rzedu ok 20 000 zl wiec nie sa to male koszty.
Dodam ze zakup softu i orginalnych interfejsów to suma rzedu ok 20 000 zl wiec nie sa to male koszty.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
To, że do każdej marki będzie potrzebny inne interfejs, to podobnie jak w osobówkach, , ale 90% teco co potzrebuję to MAN. Dziady w ASO za diagnostykę komputerową samych tylko układów ABS krzyczą ponad 400 zł (czyli to, co w osobówce by 20 zł nie kosztowało)!
Dziwi mnie to wszystko, bo jeśli pojazdy mają Euro 2-3, to układ OBD powinien być zunifukowany i jak najbardziej zbliżony (takie są założenia całego projektu). Spróbuję hgdzieś dorwać programik i jeśli chociażby zdiagnozujemy sam ABS, bądź sterownik silnika, to będzie pełen sukces! Na 20 samochodówjeśli w 3 padnie ABS, czy jakiś czujnik to 1200 zł oszczędności. W planach i tak jest uniwersalny przyrząd diagnostyczny coś w rodzaju boschowskeigo kts'a. Ale trzeba próbować tańszych rozwiązań
Dzięki za info i spróbuję coś poszukać. Jeśli ktoś wie gdzie i jak, to piszcie.
Pozdrawiam.
Dziwi mnie to wszystko, bo jeśli pojazdy mają Euro 2-3, to układ OBD powinien być zunifukowany i jak najbardziej zbliżony (takie są założenia całego projektu). Spróbuję hgdzieś dorwać programik i jeśli chociażby zdiagnozujemy sam ABS, bądź sterownik silnika, to będzie pełen sukces! Na 20 samochodówjeśli w 3 padnie ABS, czy jakiś czujnik to 1200 zł oszczędności. W planach i tak jest uniwersalny przyrząd diagnostyczny coś w rodzaju boschowskeigo kts'a. Ale trzeba próbować tańszych rozwiązań
Dzięki za info i spróbuję coś poszukać. Jeśli ktoś wie gdzie i jak, to piszcie.
Pozdrawiam.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
hm... raczej tego nie zrobisz po 1
w zaleznosci od producenta uk ABS np WABCO, KnoRR i jeszcze w zaleznosci od roku produkcji ukladu ABS potrzebujesz inny interfejs jest z tym ogromna meka, u mnie koszt sprawdzenia to 124 zl
mozesz sprawdzic czujnik miernikiem jest to troche pracochlonne ale zawsze cos mozna zdiagnozowac
w zaleznosci od producenta uk ABS np WABCO, KnoRR i jeszcze w zaleznosci od roku produkcji ukladu ABS potrzebujesz inny interfejs jest z tym ogromna meka, u mnie koszt sprawdzenia to 124 zl
mozesz sprawdzic czujnik miernikiem jest to troche pracochlonne ale zawsze cos mozna zdiagnozowac
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam,
Miernikiem to wiem, ale jakby zdoagnozować który, to 4 razy mniej roboty. ABS podałem przykładowo. Ogólnie pada co jakiś czas co innego, EDC (jak dobzre pamiętam) intarder, czujniki temperatury. No i zonk. Dowiem się dokładniej co i jak. W Wawie za diagnostykę krzyczą po 4-5 stów, niestety. Ostatnio zainkasowali 2 tys, a poprawy brak. Myślałem, że może się ydać coś przy pomocy OBD2, muszę to dorwać i zobaczyć. Czy nie ma tam, podobnie jak w samochodach osobowych jednego zunifikowanego łącza diagnostycznego OBD?Jeśli nic z tych eksperymentów nei wyjdzie, to i tak jest w planie jakiś kts, czy coś w tym rodzaju i się zobaczy
Dzięki za info, co zdziałam to tu napiszę.
Pozdrawiam.
Miernikiem to wiem, ale jakby zdoagnozować który, to 4 razy mniej roboty. ABS podałem przykładowo. Ogólnie pada co jakiś czas co innego, EDC (jak dobzre pamiętam) intarder, czujniki temperatury. No i zonk. Dowiem się dokładniej co i jak. W Wawie za diagnostykę krzyczą po 4-5 stów, niestety. Ostatnio zainkasowali 2 tys, a poprawy brak. Myślałem, że może się ydać coś przy pomocy OBD2, muszę to dorwać i zobaczyć. Czy nie ma tam, podobnie jak w samochodach osobowych jednego zunifikowanego łącza diagnostycznego OBD?Jeśli nic z tych eksperymentów nei wyjdzie, to i tak jest w planie jakiś kts, czy coś w tym rodzaju i się zobaczy
Dzięki za info, co zdziałam to tu napiszę.
Pozdrawiam.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
BruceLee30, niestety nie wiem jak i ile razy się zaświecała, bo to kkierowca tym jeździ, a o wszystkim dowiedziałem się już później. Jeśli uda mi się namierzyć który to egzemplarz i dorwać jego kierowcę to wszystko zapytam. Niestety, to może potrwać, nie mam z nimi bezpośrednio kontaktu...
Jeśli chodzi o błędy, to z tego co wiem, w tym serwisie nic nie powiedzieli, nie pozwolili kierowcy wejść na halę, "naprawili" i działo się to samo.
Postaram się dowiedzieć tyle ile się da.
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o błędy, to z tego co wiem, w tym serwisie nic nie powiedzieli, nie pozwolili kierowcy wejść na halę, "naprawili" i działo się to samo.
Postaram się dowiedzieć tyle ile się da.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości