Turbosprężarka 1Z . Sterowanie turbiny.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Turbosprężarka 1Z . Sterowanie turbiny.
Witam.
Niedawno wymieniłem ten 25 cm kawałek przewodu gumowego (ten zaraz przy przednim pasie) od intercoolera rozwalił się troszkę, przepuszczał ciśnienie w atmosferę. Do tego wymieniłem elastyczny łącznik (koleżanka przywaliła wydechem i śmierdziało spalinami w aucie). Teraz dopiero słychać jak turbinka pięknie gwiżdże! I like it!
Dziś pojechałem w trasę i pewne zdziwienie... Turbina dziwnie sie zachowuje
Do prędkości obr ok 2500/min jest wszysto idelanie. Nagle, podczas energicznego przyspieszania na 3,4,5, biegu turbina jakby przerywała.
Dźwięk, jaki przy tym wydaje przypomina mi alarm samochodywy. Jest wyraźnie pulsacujny, przy czym faza wyciszania trwa 2-3 razy krócej niż dźwięk wchodzenia na obroty (stąd skojarzenia z chińską syrenką alarmową).
Czy to wina N-75? Turbina jest napewno w porażdku, czuć nawet różnicę w przyspieszaniu. Samochód przy mocnym przyspieszaniu ciągnie zgodnie z dźwiękiem turbo tj czuć pulsacje w przyspieszeniu. Dodam, że zaworek cyka (bardzo cicho, na włączonym "zapłonie" trzeba otworzyć maskę żeby było wyraźnie słychać, podczas gdy w Ibizie z 2002 roku, którą czasem ujeżdżam N-75 napieprza jak stary ruski budzik).
Nie wpada w notlaufa, osiąga ok 160-170 km/h (to 1,5 tonowe kombi-syncro z ptrzepływomierzem "takim sobie" więc to też obniża jego Vmax- czyściłem go miesiąc temu i jeździ znacznie lepiej). To tak informacyjnie
Jeszcze nie spotkałem takiego przypadku, więc pytam co się może dziać
Czekam na Wasze sugestie i pozdrawiam.
Niedawno wymieniłem ten 25 cm kawałek przewodu gumowego (ten zaraz przy przednim pasie) od intercoolera rozwalił się troszkę, przepuszczał ciśnienie w atmosferę. Do tego wymieniłem elastyczny łącznik (koleżanka przywaliła wydechem i śmierdziało spalinami w aucie). Teraz dopiero słychać jak turbinka pięknie gwiżdże! I like it!
Dziś pojechałem w trasę i pewne zdziwienie... Turbina dziwnie sie zachowuje
Do prędkości obr ok 2500/min jest wszysto idelanie. Nagle, podczas energicznego przyspieszania na 3,4,5, biegu turbina jakby przerywała.
Dźwięk, jaki przy tym wydaje przypomina mi alarm samochodywy. Jest wyraźnie pulsacujny, przy czym faza wyciszania trwa 2-3 razy krócej niż dźwięk wchodzenia na obroty (stąd skojarzenia z chińską syrenką alarmową).
Czy to wina N-75? Turbina jest napewno w porażdku, czuć nawet różnicę w przyspieszaniu. Samochód przy mocnym przyspieszaniu ciągnie zgodnie z dźwiękiem turbo tj czuć pulsacje w przyspieszeniu. Dodam, że zaworek cyka (bardzo cicho, na włączonym "zapłonie" trzeba otworzyć maskę żeby było wyraźnie słychać, podczas gdy w Ibizie z 2002 roku, którą czasem ujeżdżam N-75 napieprza jak stary ruski budzik).
Nie wpada w notlaufa, osiąga ok 160-170 km/h (to 1,5 tonowe kombi-syncro z ptrzepływomierzem "takim sobie" więc to też obniża jego Vmax- czyściłem go miesiąc temu i jeździ znacznie lepiej). To tak informacyjnie
Jeszcze nie spotkałem takiego przypadku, więc pytam co się może dziać
Czekam na Wasze sugestie i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 13:23 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
leo... pisze:zapnij VAG'a ... masz jeszcze katalizator w tym aucie ??
Na VAGa właśnie czekam- kupilem dopiero.
Tak, są 2 równoległe katalizatory. Cały wydech wygląda na nowy (od początku do końca i oryginalny) prawdopodobnie jakiś Hans wymienił zanim sprzedał. Przytkany kat może powodować takie naprzemienne odlączanie turbiny 2-3 razy na sekundę? Wcześniej czegoś takiego nie było, na 3,4 biegu ciągnął do końca, turbina pracowała bez przerw (problem bywal tylko z stratą mocy na 5 biegu, ale dośc dużo pomogło czyszczenie przepływki i STP do czyszczenia wtrysków).
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
To coś innego- albo wpada przy 140 w notlauf z powodu N75 i całkiem zdycha, albo może przepływka- spróbuj puścic i wcisnąc pedał gazu jeśli się będzie dalej rozpędzał, a jest ogólnie słabszy to przepływomierz jest już trochę zużyty...Komas pisze:Auto ma moc i ciagnie do 140km/h potem zdycha, nie wiem czy to turbo czy inna usterka
Pozdrawiam
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Tryb awaryjny. Jeśli ustępuje po wyłaczeniu silnika wszystko zaczyna sie dziać normalnie (poniżej tej prędkośći) to notlauf.
A ktoś coś wie o takim przypadku jak mój?
Pozdrawiam.
A ktoś coś wie o takim przypadku jak mój?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 14:25 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Cieszyn/Żory/ Bielsko
- Kontakt:
Grzesiekk1982,
Mi sie dzieje to co u Ciebie, wszystko ok tylko czasami przerywa:/ moze dwa razy wpadl w notlauf ale to musialem sie postarac ( na rozgrzanym silniku ze skrzyzowania ruszalem ciagnac go do 4 tys obr i tak na kazdym biegu rozpedzilem go do 150km/h jechalem z jakies 5 min pozniej musialem zwolnic do okolo 80km/h dalem 4 i rura i przy 120 wpadl notlauf:( ale to tak mialem ze 2 razy i to byly identyczne sytuacje, a tak to wlasnie tylko go przycina rozpedzajac sie. W przyszlym tyg postarm zamienic przeplywke i n-75 od siostry z golfa tylko ze ona ma kombi z 96r a ja 3 drzwiowke z 94- bedzie to pasowac do mojego??
Mi sie dzieje to co u Ciebie, wszystko ok tylko czasami przerywa:/ moze dwa razy wpadl w notlauf ale to musialem sie postarac ( na rozgrzanym silniku ze skrzyzowania ruszalem ciagnac go do 4 tys obr i tak na kazdym biegu rozpedzilem go do 150km/h jechalem z jakies 5 min pozniej musialem zwolnic do okolo 80km/h dalem 4 i rura i przy 120 wpadl notlauf:( ale to tak mialem ze 2 razy i to byly identyczne sytuacje, a tak to wlasnie tylko go przycina rozpedzajac sie. W przyszlym tyg postarm zamienic przeplywke i n-75 od siostry z golfa tylko ze ona ma kombi z 96r a ja 3 drzwiowke z 94- bedzie to pasowac do mojego??
100% syntetyczny olej Royal Purple [url]http://royalparts.pl/5w40/24-royal-purple-5w40-synerlec.html[/url]
najlepiej bedzie przejrzec logi - ja bym sie tu zastanowil na poczatek nad 2 rzeczami - wastegate i N75 - pare razy tak mialem ze na wskazniku przy pelnym bucie cisnienie plywalo - niewiele amplituda tak gdzies 0,3bara - co prawda nie bylo tego czuc.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
to jest 1Z - on ma 50% współczynnik wypełnienia impulsu (czyli bypass jest cały czas otwarty) - tylko N75 doregulowuje go (zamyka/otwiera mocniej-słabiej)Corvax pisze:najlepiej bedzie przejrzec logi - ja bym sie tu zastanowil na poczatek nad 2 rzeczami - wastegate i N75 - pare razy tak mialem ze na wskazniku przy pelnym bucie cisnienie plywalo - niewiele amplituda tak gdzies 0,3bara - co prawda nie bylo tego czuc.
bez vaga nie znajdziesz przyczyny - trzeba przyglądnąc się blokom wartości mierzonych pod obciążeniem ...
jeśli turbina nie wydaje niepokojących dzwięków - sprawdź doladowanie i przepływomierz pod obciążeniem - dobrze by bylo też sprawdzić dzialanie przestawiacza kąta wtrysku
jakieś inne objawy są - typu twarda praca / kopcenie ??
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
witam. Co do innej twardszej pracy silnika to nie zauważyłem nic specjalnego... Chodzi raczej normalnie. Wszysrko zaczyna się dziać przy 2600 obr. Pojutrze będę miał VAG'a. Co do programów mam VAG 3031 oraz 4091. Co o nich sądzicie? Wiecie może skąd wziąść polski VAG?
Mam jeszcze ejdno pytanie- szukam programu do diagnostyki MAN'a. Wie ktoś choćby jak ten program się zwie?
Dzięki za info i będe wszystko po kolei sprawdzać od wtorku.
Pozdrawiam.
Mam jeszcze ejdno pytanie- szukam programu do diagnostyki MAN'a. Wie ktoś choćby jak ten program się zwie?
Dzięki za info i będe wszystko po kolei sprawdzać od wtorku.
Pozdrawiam.
to jest typowy objaw przeładowania turbiny - jest to na 95% problem z zaworem upustowym : zacina się i komp odcina
jest ten temat gdzieś na http://www.forum.vw-passat.pl
poszukaj bo nie pamiętam gdzie dokładnie
PZDR
jest ten temat gdzieś na http://www.forum.vw-passat.pl
poszukaj bo nie pamiętam gdzie dokładnie
PZDR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości