MKIII TDI 110km problem z kołem pasowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MKIII TDI 110km problem z kołem pasowym
Witam mechanik stwierdzil ze powoli urywa mi sie kolo pasowe ponoc jest one dwumasowe ...ma ktos screen z edka ?
I jeszcze edno czy w AFN wystepuja 2 kola dwumasowe tzn kolo pasowe i kolo od sprzegla?
I jeszcze edno czy w AFN wystepuja 2 kola dwumasowe tzn kolo pasowe i kolo od sprzegla?
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
faktycznie - tanie nie jest - szukaj na szrocie - koło pasowe wału (bo o tym kole mowa) - jest złożone z 3 cześci koła wewnętrznego przykręconego do wału - zwulkanizownego z gumowym kołem na którym jest obręcz prowadząca pasek PK ... łącznik gumowy czesto ulega rozwulkanizowaniu (tak jak np tuleje wahaczy) - przez co wpada w niebezpieczne dla rozrządu drgania ...Wypij pisze:Koło dwumasowe napędu paska wielorowkowego. Najnowsze wykonanie (poprawione mechanicznie - już się nie rozwarstwia) ma numer: 028 105 243 T i nie jest niestety tanie.
--
Mariusz
koło zamachowe 2 masowe znajduje się w obudowie skrzyni biegów - do tego koła przykręcone jest sprzęgło - równiez nie jest tanie

leo... racja.. to co opisałeś to jest właśnie budowa tej części w starym wykonaniu. Czyli wewnętrzne koło metalowe, zewnętrzny metalowy pierścień bieżni napędu paska robiący też za drugą masę - tłumik drgań i te dwie części są zwulkanizowane ze sobą. To się musi prędzej czy później rozlecieć bo guma oprócz drgań skrętnych przenosi też cały moment napędowy paska, czyli obciążenia od alternatora, klimy... A jeszcze jak dostanie choćby kapkę oleju... po zawodach.
Nowa część jest lepiej pomyślana. Koło pasowe stanowi całość (nie ma tak jak poprzednio rozdzielenia na koło wewnętrzne i bieżnię). Część materiału koła pod bieżnią jest wybrana i masa tłumiąca drgania jest tam wwulkanizowana. W ten sposób guma nie przenosi obciążeń od paska.
melon77: jak szukałem tej części to w serwisie krzyknęli prawie 1300 a w sklepach niezależnych nie zeszli poniżej 1100.
--
Mariusz
Nowa część jest lepiej pomyślana. Koło pasowe stanowi całość (nie ma tak jak poprzednio rozdzielenia na koło wewnętrzne i bieżnię). Część materiału koła pod bieżnią jest wybrana i masa tłumiąca drgania jest tam wwulkanizowana. W ten sposób guma nie przenosi obciążeń od paska.
melon77: jak szukałem tej części to w serwisie krzyknęli prawie 1300 a w sklepach niezależnych nie zeszli poniżej 1100.
--
Mariusz
a co myslicie o uzywce? chyba nie...co? a ktos kiedys pisal ze za 619 z FOTY kupil to kolko ale ile w tym prawdy tak czy siak trzeba wymienic
[ Dodano: Sob Sty 06, 2007 10:57 ]
to jest ten link od naszego kolegi z forum
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe
[ Dodano: Sob Sty 06, 2007 10:57 ]
to jest ten link od naszego kolegi z forum
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości