Podkręcanie turbiny Garret T3 w 1.6TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojt_bb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 31, 2006 11:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Podkręcanie turbiny Garret T3 w 1.6TD

Post autor: wojt_bb » śr sie 16, 2006 23:26

witam mam zamiar kupic teraz (jednak) mk2 w 1.6td ic sb od kolegi wozekGTD ;] i mówi ze ma tam turbinke T3, czytalem sporo na forum o zwiekszaniu dawki paliwa i podkrecaniu turbiny ale nie ma duzo o T3 w dodatku z tego co czytalem to niby nie da sie jej podkrecac tylko robic dziure w wezyku albo go calkiem wywalic co chyab da marny efekt. mam pytanie jak to wyglada w tym aucie, chodzi o zwiekszenie paliwa i jak sie da cisnieniua w turbo?



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » czw sie 17, 2006 00:45

normalni jest regulacja na cięgle z tyłu turbiny albo na ten wężyka zakładasz MBC i tez dobrze działa


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

wojt_bb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 31, 2006 11:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojt_bb » czw sie 17, 2006 18:02

jestes pewien ze jest tam ta regulacja bo czytalem jakies topici o t3 w sb i mowili ze nic tam nie ma wlasnie i trzeba sie ratowac tym wezykiem... a wolalbym nie bo 70zeta zaoszczedze na mbc i kupie sobie wsk boost ;]



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sie 17, 2006 18:08

w garrecie T3 nie jest przypadkiem wbudowany wastegate? kolega Cinek ma T3


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

wojt_bb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 31, 2006 11:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojt_bb » czw sie 17, 2006 18:12

no jest wlasnie, a dzieki za namiar na cinka poleci pw to sie dowiem mam nadzieje jak to tam wyglada ;]



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt sie 18, 2006 07:33

w T3 nie ma regulacji, WG jest wbudowany. trzeba sie ratować MBC na wężyk doprowadzający powietrze do WG ewentualnie zaślepić go całkiem - wtedy suszarka daje ciśnienie max, a ogranicza je jedynie zawór bezpieczeństwa na kolektorze :) ale to extrem które ja mam zastosowane, jednak bez wskaźnika nie polecam, bo ciś 1,2 bar i powyżej potrafią w dwójce zrobić bałagan
szerszeniak, nie ma żadnego cięgna :( ubolewam nad tym strasznie
generalnie nie polecam takiej turbiny do jazdy po mieście, chyba że ktoś lubi wyższe obroty i obciążenia ( wtedy jest ciśnienie ) albo chce jeździć jak JP ( bez ciśnienia ) cała zabawa jest w trasie, gdzie inne sie robią czerwone T3 zaczyna sie rozkręcać. ja osobiście nie mam problemów jechać dłuższy czas 160-170 jak czasem tu czytam. chłodnice mam nową, intercooler przed chłodnicą no i suszareczka nie nagrzewa tak powietrza jak mniejsze
generalnie ja jestem zadowolony, ale oczywiste jest że przyśpieszenie mam lekko gorsze od silników z KKK lub T2 ale za jazda jest spokojniejsza. i z paliwem nie ma tragedii - na pokręconej pompie jadąc nad morze średnio wyszło niecałe 5 przy zadowalającej prędkości


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

wojt_bb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 31, 2006 11:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojt_bb » pt sie 18, 2006 08:18

wielkie dzieki wlasnie o to mi chodzilo :]



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » czw sty 04, 2007 22:55

szerszeniak pisze:normalni jest regulacja na cięgle z tyłu turbiny albo na ten wężyka zakładasz MBC i tez dobrze działa
a co to jest MBC ???????????



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt sty 05, 2007 08:12

szukajka by ci pomogła, ale teraz to już za późno...manual boost control, ręczny regulator ciśnienia :bigok:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
niwdew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 28, 2006 20:38
Lokalizacja: Krakow/Starachowice

Post autor: niwdew » pt sty 05, 2007 14:34

Witam !
panowie takie glupie pytanie ale jak rozpoznac typ turbiny jest jakis znak czy co?
z gory dzieki za podpowiedzi
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt sty 05, 2007 15:37

można na oko , np jeśli masz podłączone u siebie do turbiny prócz jeszcze oleju węże z wodą to garet T2( taka powinna być w SB ) jeśli nie ma to pewnie T3 albo KKK , na boku jest tabliczka znamionowa. pozatym poszukaj tu na forum gdzieś był link do turbin stosowanych w vw


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

Podkręcanie turbiny Garret T3 w 1.6TD

Post autor: David2004 » sob gru 05, 2015 12:53

Ja mam następujący problem .
do 1v zapodana T3. Kolanko obrócone i cooler przed zderzakiem. Kąt wtrysku ustawiony na zegar, pompa z sb z obróconym pinem i podkręconą dawką. Turbo ładuje 0,2 bara. Rozcieliśmy przewód, wpieliśmy mbc- dalej to samo. Odwróciłem kolanko z powrotem zeby pominąć cooler, mbc wypięte i węże zaślepione więc powinno ładować max. Nadal ładuje tylko 0.2 bara.
Luz na wirniku był minimalny poprzeczny, wzdłużnego nie było (o ile dobrze pamiętam). Dlaczego może tak się dziać ? Jest ktoś w stanie mi coś poradzić ?
Wkładać k14 z powrotem i kręcić jen a WG ?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Podkręcanie turbiny Garret T3 w 1.6TD

Post autor: Q_mac » sob gru 05, 2015 13:46

David2004, już Ci pisałem o tym w innym temacie!!



David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

Podkręcanie turbiny Garret T3 w 1.6TD

Post autor: David2004 » ndz gru 06, 2015 17:32

Przełożyłem z powrotem na k14. WG na max- dawka podkręcona że kopci gorzej jak lokomotywa. Turbo ładuje 1bar dopiero przy 4tys obr...
Wychodzi na to, że T3 jest też sprawne a problem lezy gdzie indziej. Nieszczelny dolot ? tylko gdzie, uszczelka na kolektorze ? Obracałem kolanko na serie, czyli pomijałem ic i problem nie ustąpił .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 188 gości