Golf IV Stuki, chrobot podczas przyspieszania MK4 1,6 16V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

skint
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw sie 03, 2006 22:55
Lokalizacja: Gdynia

Golf IV Stuki, chrobot podczas przyspieszania MK4 1,6 16V

Post autor: skint » śr sty 03, 2007 23:16

Witam
Samochód to GOLF IV 1,6 16V.
Cos mi stuka , chrobocze, podczas przyspieszania, przeważnie jak mocniej
wcisne pedał gazu. Słychać to na każdym biegu ale słychać najwyrazniej na 3
i 4 biegu.
Słuchałem silnika na luzie i zdjęlem osłone rozrządu i słychać tam stuki
dokładnie nad kołem zębatym wałka rozrządu. Napewno nie są to rolki, paski ,
napinacze rozrządu ponieważ wszystko jest wymienione wraz z pompą wody.
Przed wymianą było słychaći po wymianie kompletnego rozrządu również
słychać.
Oddałem alternator do regeneracji. Wymienili wirnik, tuleje oraz regulator
napięcia ale chrobocze, stuka nadal
Stukanie, chrobotanie gdy dodaje mocniej gazu słychać tylko
jak jest rozgrzany do 90 stopni
Podejżewam łożyska wałka rozrządu czy dobrze myśle
Jeszcze jak na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika wcisne szybko pedał gazu
do 2000 obr i szybko puszcze slychać pojedynczy dosc głosny stuk w silniku

Niech ktoś pomoże bo juz nie mam sił.

pozdrawiam


pozdrawiam

chmuraIV
Forum Master
Forum Master
Posty: 1173
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:37
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Kontakt:

Post autor: chmuraIV » czw sty 04, 2007 12:37

skint, mam tez 1,6 16V ale nic mi nie stuka niestety, chyba najlepszym sposobem bedzie to zebys sie udal do jakiegos mechanika to wtedy bedziesz mial 100% pewnosc co jest nie halo...


SPRZEDAM NOWE SPREZYNY EIBACH PRO KIT DO GOLFA MK4 (SILNIK 1,4 i 1.6) ---> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=959499498

Sprzedam dywniki welurowe czarne ORI VW ze stoperami -> info PW

Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » czw sty 04, 2007 19:51

U mnie jest ok. Mam najechane 130 000 km. Ile jest u Ciebie?



skint
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw sie 03, 2006 22:55
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: skint » czw sty 04, 2007 20:45

Mam 93.000 najechane


pozdrawiam

Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » pt sty 05, 2007 14:37

Spróbuj zdjąć pasek alternatowa i uruchomić silnik. Ograniczysz tym samym pole poszukiwań o alternator, pompę wspomagania, pompę klimy rolkę i napinacz.



skint
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw sie 03, 2006 22:55
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: skint » pt sty 05, 2007 23:57

Czy ze zdjętym paskiem mozna pojezdzic troche aby sprawdzic czy podczas mocniejszego wcisniecia pedału przyspieszenia nic nie stuka?

[ Dodano: 06 Sty 2007 17:34 ]
Czy po zdjęciu paska mogę pojezdzic troche ? Np. wciskając mocniej pedał przyspieszenia w celu wyeliminowania stukania z alternatora?


pozdrawiam

Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » wt sty 09, 2007 16:15

[ Dodano: 06 Sty 2007 17:34 ]
Czy po zdjęciu paska mogę pojezdzic troche ? Np. wciskając mocniej pedał przyspieszenia w celu wyeliminowania stukania z alternatora?[/quote]

Możesz spróbować. Ciężko będzie jednak kręcić kierownicą bo nie ma wspomagania, no i nie będzie ładowany akumulator.
Poza tym nie widzę nic przeciw.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt sty 09, 2007 20:18

Można própowac lecz na krutkim odcinku drogi,jeden minus AKU padnie [wyczerpie] z powodu braku ładowania i tyle------ ja bym typował popychacze lub resztę klawiatury czyli i tak zawory .



krzysiek.domini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt mar 18, 2005 12:05
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krzysiek.domini » sob sty 13, 2007 23:35

ja też miałem stuki nikt nie widział dlaczego, mam golfa IV 1,4 16v tez tak stukało nikt nie wiedzial dlaczego, mechanior słuchal długo, powiedział panewki i okazało się że przy 125 tys km trzeba było szkifować wal i dorabiac panewki ale może uciebie to cos innego



burzacki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt sie 15, 2006 21:46
Lokalizacja: brzeszcze. małopolska

stuki w silmiku

Post autor: burzacki » ndz sty 14, 2007 00:18

kup sobie stetoskop i posłuchaj silnika


burzacki

Awatar użytkownika
gregor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn sty 15, 2007 00:40
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: gregor » pn sty 15, 2007 00:49

Miałem to samo silnik AZD 1.6 16, tylko ze po przejechaniu 176tyś coś mi stukało (objawy jak opisane wyżej) okazało się ze był to luz na popychaczu zaworów, wymieniłem komplet bo tak podobno trzeba i wszystko gra ...... :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 102 gości