Gwizd turbiny i nowy tłumik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Gwizd turbiny i nowy tłumik

Post autor: PinkFloyd » śr sty 03, 2007 12:51

Ostatnio wziełęm się za wymiane u siebie tłumików- do tej pory jeszcze orginały VW, z zewnątrz ok ale juz słyszałem pewien rezonans. Odkąd pamiętałem to lekko powyzej 2000 obr słyszałem turbinkę ale cicho. Ostatnio wymieniłem 2 tłumiki i całą rure do katalizatora- w sumie cały wydech nówka. I okazało się że cisza jak w benzynce ale turbinki wcale nie słychać nawet minimalne. Czyzby turbo było słychac przez rure wydechową???? Mi się wydawało ze dzwięk ten słyszę z przodu, teraz go w cale nie ma a dynamika silnika ta sama. Ciekawe- a zrobiłęm na tym wydechu juz 600km i jestem :bigok: Czyzby gwizd turbo nie zawsze oznaczał kończącą sie turbinkę???? może oznacza tez nieszczelny wydech itd. bo u mnie to chyba tak było.



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » śr sty 03, 2007 13:07

PinkFloyd, a moze wcale turbinka Ci nie piszczala? U mnie w mk3 TDI praktycznie w ogole nie slychac turbiny. Wczesniej bylo slychac, ale wyczysilem i jest cisza


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr sty 03, 2007 13:27

PinkFloyd pisze:Czyzby gwizd turbo nie zawsze oznaczał kończącą sie turbinkę????
a od kiedy oznaczal?? Jak cos pracuje to musi byc slychac.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » śr sty 03, 2007 13:44

marcin999, mi sie jednak wydaje ze cos jednak oznacza. Zalezy tez od typu turbiny, niektore lekko swiszcza, glownie jak auto jest obciazone slychac. Jednak np garret VNT15 w moim TDI jest bezglosny.
Jak mowie mozliwe ze tlumik lekko swiszczy! Ja tak mialem w moim poprzednim dieselku


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr sty 03, 2007 14:01

u mnie w pasiaku silnik afn wiec ten sam co u ciebie i ja fajnie slychac zazwyczaj na niskich obrotach kolo 1400-1800 jak sie silnik dopiero zbiera.

Tak poza tym to fajnego masz tego golfika jezeli ten na filmiku to Twoj. On jest seryjny i tak zasuwa? Wlasnie szukam czegos takiego :)


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » śr sty 03, 2007 16:01

marcin999, tak, nie byl chipowany jeszcze, chip to plan na sezon 2007. Bylo wszystko mozliwe czyszczone w nim. Rozbieralem zaworki (n75 i inne) turbine, czesc po czesci i regulacja wszstkiego.
Ten filmik to moj golf na trasie srednicowej blisko domu.
Turbina w AFN maksymalne doladowanie ma w granicach 1900 - 2100 obr/min wiec jak cos to powinno ja najglosniej byc slychac wlasnie w tym przedziale. Chyba masz turbine do wyczyszczenia. Jakbys to robil moge instrukcje CI przeslac


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr sty 03, 2007 16:06

no nie wykluczam tego ale poki chodzi to nie ruszam... :D byla sprawdzana niedawno i dobrze laduje ale jak cos to sie zglosze


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » śr sty 03, 2007 17:48

marcin999, mozesz zaczac sie spodziewac notlaufu za pare miesiecy:)


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr sty 03, 2007 17:52

PinkFloyd, wcześniej słyszałeś bo miałeś wydech nie szczelny. Teraz po wymianie nie ma nie szczelności. U mojego brata było podobnie w układzie wydechowym pomału robily się dziurki i zaczynała gwizdać turbina braciak skwitował fajnie!! Z czasem zrobiło się ich więcej do głośniejszych gwizdów dochodził basowy pomruk, brat tak jeżdził bo jak po mieście depnął fajny bajer świst turbiny i basowy dzwięk ale misiaczki zaraz sprowdadzili go na ziemie. Pospawał coś wymienił i koniec z gwizdem i pomrukiem ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw sty 04, 2007 19:57

turbo u mnie swistało jak poluzowała sie opaska przewodu idacego od filtra do turbo i ciagnęło fałszywe powietrze. Jak to zlikwidowałem to ucichło! Tak ze mozliwe ze jak wydech byl nieszczelny t tez moze byc słychac turbawke i to wcale nie oznacza jej konca! Pozdro!!!



Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » ndz sty 07, 2007 01:18

Ja mam dziurę przed katalizatorem, jeżdże już tak od kilku miesięcy i powoli ten świst zaczyna się robić uciążliwy, turbine słychać już przy 1000 obrotów



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz sty 07, 2007 01:33

A ja Wam powiem tak: wymieniłem ostatnio 2 tłumiki(środkowy i końcowy-asmet), przy czym końcowy nie taki jak do mojego silnika(AAZ) tylko taki jak do TDI(czyli dwururka ;) ) i świest turbiny teraz jest przepiękny! Wcześniej było ledwo ją słychać a teraz jak sie ostro depnie od około 3000obr pięknie śwista. W sumie to się dziwie bo myślałem, że będzie cisza.



pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Post autor: pdmcyc » ndz sty 07, 2007 04:07

jeźeli są nieszczelności tłumika jak najbardziej słychać turbo, i jak filtr się wyjmie też słychać. Miałem przerwaną złączkę elastyczną tłumika i było słychać bardzo wyraźnie turbo w granicach 1000-2000 później już nie słyszałem, po wymianie złączki jest cisza.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Gwizd turbiny i nowy tłumik

Post autor: RobertP » ndz sty 07, 2007 11:19

PinkFloyd pisze:Czyzby turbo było słychac przez rure wydechową???? Mi się wydawało ze dzwięk ten słyszę z przodu, teraz go w cale nie ma a dynamika silnika ta sama. Ciekawe- a zrobiłęm na tym wydechu juz 600km i jestem :bigok: Czyzby gwizd turbo nie zawsze oznaczał kończącą sie turbinkę???? może oznacza tez nieszczelny wydech itd. bo u mnie to chyba tak było.
wymieniłeś tłumiki nie słychac to jest OK, poza tym jak sa nieszczelniości
w dolocie powietrza to też ją słychac lepiej
jak chcesz ją usłyszeć to na próbę wyciągnij filtr powietrza i przejedź ze 2km
zobaczysz że działa :-)

[ Dodano: Nie Sty 07, 2007 10:22 ]
Chomik pisze:Ja mam dziurę przed katalizatorem, jeżdże już tak od kilku miesięcy i powoli ten świst zaczyna się robić uciążliwy, turbine słychać już przy 1000 obrotów
a to dziwne oryginalnie turbina zaczyna "brać" później przy ok.1900 RPM
ale to że ją słychać u Ciebie przy 1000 to wcale nie oznacza tez że już
"ciągnie" :bigok:

[ Dodano: Nie Sty 07, 2007 10:29 ]
tespis pisze:marcin999, mozesz zaczac sie spodziewac notlaufu za pare miesiecy:)
ale czy u marcina999 chodzi o turbine z jego passata AFN czy o silnik 1Y w jego golfie ?
bo w tym pierwszym AFN to OK może być problem z notlaufem ale w tym drugim 1Y to jest niemożliwe ..., o który chodziło ?


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości