Bora 1,9TDI silnik ATD 74KW jak dłudo sie nagrzewa?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora 1,9TDI silnik ATD 74KW jak dłudo sie nagrzewa?
Witam kolegów.
Wiem,że ten temat już był wałkowany,ale ja nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.Otóż wydaje mi się,że powoli się mi nagrzewa silnik.Przy temperaturach na plusie nie ma problemu,dośc szybko nagrzewa się i trzyma 90°.Wczoraj jechałem z domu po 2 dniowym postoju w garażu,na zewnątrz temp. 0°C i złapał 90°C dopiero po przejechaniu jakieś 12km.Dodam,że jechałem spokojnie,nie dało sie inaczej,prędkośc w granicach 80-100km/h.Nie wiem,czy jest to normalne,czy należy zająć się trmostatem,może się nie domyka.Furka nie jest stara,dopiero 3 lata, kupiłem go w lecie i nie mam porównania jak zachowuje się w zimie.Według mnie nagrzewa się za wolno,co dopiero będzie jak na zewnątrz temperatura spadnie do -10- -20°C.Proszę o poradę co robić.
Wiem,że ten temat już był wałkowany,ale ja nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.Otóż wydaje mi się,że powoli się mi nagrzewa silnik.Przy temperaturach na plusie nie ma problemu,dośc szybko nagrzewa się i trzyma 90°.Wczoraj jechałem z domu po 2 dniowym postoju w garażu,na zewnątrz temp. 0°C i złapał 90°C dopiero po przejechaniu jakieś 12km.Dodam,że jechałem spokojnie,nie dało sie inaczej,prędkośc w granicach 80-100km/h.Nie wiem,czy jest to normalne,czy należy zająć się trmostatem,może się nie domyka.Furka nie jest stara,dopiero 3 lata, kupiłem go w lecie i nie mam porównania jak zachowuje się w zimie.Według mnie nagrzewa się za wolno,co dopiero będzie jak na zewnątrz temperatura spadnie do -10- -20°C.Proszę o poradę co robić.
Re: Bora 1,9TDI silnik ATD 74KW jak dłudo sie nagrzewa?
możliwe że jest cały czas otwarty i idzie non stop duży obiegindyczes pisze:Nie wiem,czy jest to normalne,czy należy zająć się trmostatem,może się nie domyka.Furka nie jest stara,dopiero 3 lata, kupiłem go w lecie i nie mam porównania jak zachowuje się w zimie.Według mnie nagrzewa się za wolno,co dopiero będzie jak na zewnątrz temperatura spadnie do -10- -20°C.Proszę o poradę co robić.
albo zacina się i jest powiedzmy w połowie
wg czego sądzisz że nie nagrzewa się wg. wskaźnika na desce ?
może czujnik padł ....
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
no to z tego wynika że masz otwarty obieg i termostat do wymianyindyczes pisze:Temperature oceniam przy pomocy wskaznika na desce,ale raczej nie nagrzewa się,gdyż ogrzewanie lewo ciepło wydaje,tak więc temp.cieczy ponizej normy.Czujnik powinien byc dobry,jak złapie 90°C to stoi jak drut bez względu na to czy stoję w korku,czy smigam na trasie.
ale sprawdź jeszcze jedno jak jest zimny czy płynu chłodniczego
nie masz przypadkiem za mało, bo jak jest za mało to też temperatura
w kabinie tzn. ogrzewanie w kabinie też jest kiepskie ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Termostat mozesz sprawdzic jak po paru km jazdy kiedy jeszcze temp na desce nie bedzie przy polowie to rurki na chlodnice powinny byc zimne. Jak beda cieple znaczy sie ze puszcza za szybko na duzy obieg.
Pozatym sprawdz czy masz w tym ATD dodatkowe podgrzewanie plynu chlodzacego. To trzy swiece zarowe wkrecone w kruciec przy glowicy od strony skrzyni bieg. Jak tego nie masz to przy spokojnej jezdze moze dlugo sie nagrzewac.
Pozatym sprawdz czy masz w tym ATD dodatkowe podgrzewanie plynu chlodzacego. To trzy swiece zarowe wkrecone w kruciec przy glowicy od strony skrzyni bieg. Jak tego nie masz to przy spokojnej jezdze moze dlugo sie nagrzewac.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
A ja dodam że AFN ma identycznie tak samo. Też myślałem że to termostat wymieniłem na WAHLERA i dalej jest to samo. Przy temperaturze zewnętrznej około 0 bez ogrzewania wnętrza samochodu temperaturę 90 łapie po około 10 km, a z ogrzewaniem wnętrza nawet po 15-17 km. Wąz górny wchodzący do chłodnicy wiadomo im bliżej głowicy tym cieplejszy ale przy samej chłodnicy jest zimny nawet gdy na wskaźniku mam około 80 stopni.
Tak że nie ma się co przejmować.
Dodam że ja wyjeżdżam od razu w trasę więc auto pracuje non stop na 5 biegu 90-100/h a każdy z niższych biegów jest po odpaleniu i do osiągnięcia temperatury 90 stopni użyty tylko raz dlatego te odległości są dosyć duże.
Tak że nie ma się co przejmować.
Dodam że ja wyjeżdżam od razu w trasę więc auto pracuje non stop na 5 biegu 90-100/h a każdy z niższych biegów jest po odpaleniu i do osiągnięcia temperatury 90 stopni użyty tylko raz dlatego te odległości są dosyć duże.
Ostatnio zmieniony wt sty 02, 2007 21:33 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.
spoko jak jade po mieście - oczywiście dopóki olej nie złapie 70 st C nie przkraczam 0,5 Bara - to po 5-7 km jest 90 st. C
ale jadąc delkatnie w trasie np 90km na V biegu nagrzewa się po około 8-10 km...
dodam że na początku nie dmucham ciepłym ale gdybym włączył ogrzewanie na maxa, trochę wolniej się nagrzewa do 60 st C... ogólnie do 60-70 powoli ale jak już wskazówka drgnie to idzie powoli do 90 st C
mam AFN w zeszłym roku wymieniałem termstat na Wahlera i czujnik temp. wiec mam na pewno wszystko sprawne
ale jadąc delkatnie w trasie np 90km na V biegu nagrzewa się po około 8-10 km...
dodam że na początku nie dmucham ciepłym ale gdybym włączył ogrzewanie na maxa, trochę wolniej się nagrzewa do 60 st C... ogólnie do 60-70 powoli ale jak już wskazówka drgnie to idzie powoli do 90 st C
mam AFN w zeszłym roku wymieniałem termstat na Wahlera i czujnik temp. wiec mam na pewno wszystko sprawne
Powoli zaczynam się przekonywac,że ten typ tak ma.Dzisiaj przy temp 4°C i bez włączonego nawiewu złapał 90°C po ok 5km.Myslę,że nie ma co rozdzierac szat i na darmo wywalac kasę.Sabre21 pisze:Witaj kolego nie martw sie i nie wymieniaj czasm termostatu.... ja tak zrobile i nic to nie dalo poprostu ten typ tak ma !! pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości