Dziwnie chodzi po remoncie silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Dziwnie chodzi po remoncie silnika

Post autor: ronuch » sob gru 30, 2006 17:25

siemka jestem tu nowy ale licze na to ze mi pomorzecie!!! Mam taki problem posiadam mk2 td z silnikiem jr rok temu robilismy kapitalke silnika bo ciezko palil i okazalo sie ze jest szczelona glowica i juz do niczego sie nie nadaje. Wiec kupilismy nowa tylko oznaczeni nr glowicy jest troszke inne tj stara miala takie 068 103 373T a ta co kupilismy ma numer ten sam tylko na koncu jest litera D. glowica byla cala remontowana i jak poskladalismy auto to okazalo sie ze nie chodzi tak jak przedtem (oczywiscie robilismy wtryski i pierscienie). auto chodzi glosniej nie pracuje rowno i praktycznie caly czas kopci na niebiesko a jak sie mu depnie gazu to tak jak dieselna czarno. jak jest zimny to pali ok jak cieply tez ale zawsze tak jakby nie pracowal rowno. co mi doradzicie co sprawdzic. minol juz rok jest zima to warto bylo by go zrobic tak jak trzeba zeby w zimie mnie nie zawiodl!



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob gru 30, 2006 17:40

nie sądzę aby ta literka na końcu numeru miała coś wspólnego z pracą twojego silnika silnika
może na początek sprawdź zapłon, ustawienie rozrządu może coś źle zamontowałeś jeśli wszystko jest Ok sprawdź jakie jest ciśnienie sprężania miałem kiedyś podobny problem ratowałem starego MK1 1,5D robiłem głowicę i pierścienie (bez szlifu) i tez po tej “naprawie” bardzo kulawo chodził i dymił jak diabli okazało się że był nieco przestawiony rozrząd po prawidłowym ustawieniu wszystko było Ok
A czy ty robiłeś szlif czy wymieniałeś tylko pierścienie ?
Ta głowica była nowa ? Czy używana z innego auta ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » sob gru 30, 2006 17:47

szlifu nie robilem bo cylindry nie byly duzym odstepstwem od kola i mechanik nam poradzil ze jeszcze da sie jezdzic ale nastepnym pazem juz szlif. glowica byla uzywka kupiona na giledzie w gliwicach i zaraz byla u goscia co je robi czyli planowanie plus zawory i takie tam byla oczywiscie sprawdzona czy nie ma jakis pekniec i jest git. a takie pytanie czy jezeli zaplon jest dobrze ustawiony ale pompa jest przechylona np do silnika albo od niego (tzn nie jest idealnie na znaku) to moze tak dziwnie chodzic??
dodam ze stara glowica miala walek na panewkach a ta nie ma! jak sprawdzic cisnienie turbiny??


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob gru 30, 2006 21:21

Nie sugeruj sie na razie znakami na zewnętrznej (aluminiowej) obudowie pompy najpierw ustaw rozrząd na znaki i zobacz czy wszystkie sie zgrywają jeśli silnik chodzi głośno spróbuj trochę opóźnić zapłon, sprawdź też luzy zaworów i nie szukaj od razu przyczyn w turbinie
a w ogóle jak ustawiałeś zapłon na słuch czy za pomocą lampy ?
Może warto sprawdzić ciśnienie sprężania jeśli będzie Ok to przynajmniej będziesz wiedział że silnik jest w porządku i że przyczyny trzeba szukać w układzie zapłonowym


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob gru 30, 2006 23:18

Neoarti pisze:ustawiałeś zapłon
Neoarti pisze:za pomocą lampy ?
mozesz i wytlumaczyc jak to sie robi w dieslu??



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz gru 31, 2006 09:36

Do ustawiania zapłonu w dieslach jest specjalna lampa stroboskopowa (podobna ja do benzyniaka)
specjalny czujnik zakłada się na przewód pierwszego wtryskiwacza znaki sią na kole zamachowym
widoczne po wykręcaniu zaślepki
mój kolega ma taką lampę pokazuje ona zarówno obroty silnika jak i kąt zapłonu
bardzo fajne urządzenie no i zapłon ustawi się o wiele dokładniej niż na słuch


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz gru 31, 2006 12:36

tzn zaplon ustawilem tak na oko czyli na znaki zablokowany rozrzad kolo zamochowe na znaku w pompe bolec i tyle. a pompe ustwiilem na ten aluminiowy znak i tyle. wymienialem tez wtedy pasek rozrzadu i co dziwne po zalorzeniu nowego przetoczylem auto zeby pasek wykonal pare pelnych obrotow i bylo git wiec zalapilem pochodzil, a jak go zgasilem to juz potem nie zapalilem bo sie zaparl na zaworach i jak sie okazalo byl pasek przestawiony o 3 albo 4 zabki. ustawilem znowu i bylo dobrze. czemu tak sie stalo?
a propo lampy ile kosztuje i gdzie mozna ja dostac?
a zaplon sie opuznia przesuwajac pompe do silnika czy od silnika?


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz gru 31, 2006 14:26

Skoro wszystko miałeś zablokowane na znakach to jak to możliwe że przestawił cię się rozrząd ??
a sprawdzałeś czy jak silnik się zablokował na zaworach to przypadkiem nie uszkodziło któregoś z zaworów ? Jak go odpaliłeś po raz pierwszy to chodził dobrze ?
Znakami na aluminiowej obudowie nie ma co się sugerować poi prostu ustaw go na słuch
nie wiem ile kosztuje taka lampa ale chyba nie warto kupować jej do jednego ustawienia zapłonu mój kolega ma swój warsztat to jemu taka lampa sie przydaje
Ja zawsze ustawiam silnik na słuch obserwuję jak zapala jak głośno chodzi i jak dymi i zawsze jest Ok
z tego co pamiętam zapłon przyspiesza się przepychając pompę do silnika a opóźnia odpychając od silnika
będziesz wiedział jak popuścisz pompę i przesuniesz ją a silnik będzie głośniej stukał to przyspieszyłeś zapłon a jak będzie trochę ciszej znaczy że go opóźniasz
obserwuj też jak dymi


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz gru 31, 2006 14:33

czyli mam probowac na zapalonum silniku?? jak pierwszy raz go zapalilem to chyba tez nie chodzil za dobrze. a gdzie mozana kupic przyrzad do mierzenia sprezania i jaka cena. a co z samymi wtryskami koncowki byly nowe ale np jezeli nie byly by idealnie nastawione na 155bar bo chyba tak maja byc ustwaione i np kazdy mialby inne cisnienie to jak bedzie chodzil. we wtorek pogrzebie to napisze czy cos sie zmienilo


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz gru 31, 2006 15:42

Na początek sprawdź rozrząd i zapłon co do wtrysków to jak wymieniałeś końcówki to chyba sprawdzałeś je na maszynie ?
Silnik mógłby chodzić nie równo jeśli będzie duża różnica w ciśnieniu na poszczególnych wtryskach
podjedz do jakiegoś mechanika i poproś o sprawdzenie ciśnienia sprężania
weźmie parę złotych i nie będzie trzeba kupować dość drogiego manometru tym bardziej że możesz sam wszystko przygotować do pomiaru wykręcisz wtryski sam a mechanik tylko sprawdzi ciśnienie i wszystko będziesz wiedział
daj znać jak coś sie wyjaśni


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » wt sty 02, 2007 20:11

dzis troche pogrzebalem i sprawa wyglada tak. Rozrzad ok wszystko na znakach. kompresji nie sprawdzilem bo nie mam jak ale juz szykuje sobie jakis manometr (czesto grzebie przy mk2 wiec sie moze przydac). z wtryskami bylo lipnie - mechanik je tak ustawil ze kazdy mial inaczej ale rotacja byla miedzy 120 a 130 bar, wiec juz wiecej do mechanika nie pojade a pech ze u mnie w okolicjy jest tylko jeden. Wiec ustawilem 3 wtryski samodzielnie na ok 155 bo nie mam dokladnego sprzetu a czwartego nie sprwdzilem po dociagnieciu bo szlak mi trafil pompke i nie mialem czym wytworzyc cisnienia. efekt jest taki ze autko chodzi rowniej nie kopci na niebiesko ale zato jak sie odpala to pusci czrnego dymka i potem git - no chyba ze sie mu depnie :). Ale jeszcze chodzi glosno, niestety nie zdazylem po ustawiac zaplonu (wtrysku) bo wyskoczyla mi inna robota i musialem poskladac auto (tydzien roboczy to musi zarobic na siebie :) ). myslisz ze to ze glosniej chodzi i ma wyzsze obroty moze byc wina za wczesnego wtrysku. Przyznam ze w moim prywatnym 1V tez chodzi glosniej i to moze tez byc wina ustawienia pompy? jak bedzie troche czasu to pogrzebie i dam znac co i jak!


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » wt sty 02, 2007 21:25

Tym że puści czarnego dymka to bym się za bardzo nie przejmował w końcu to nie jest nowy silnik
a końcówki wtrysków zmieniłeś na nowe ? Może leją ?
zresztą jak ja przydepnę swojemu to też zadymi na czarno a czy nie regulowałeś czasem dawki na pompie ? Może dostaje za dużo paliwa i dymi na czarno?
no ale ważne że po tej regulacji wtrysków jest lepiej sprawdź jeszcze ten ostatni wtrysk
oczywiście że może chodzić głośno przez wcześniejszy zapłon jak znajdziesz chwilkę spróbuj opóźnić zapłon i zobaczysz jak się będzie zachowywał


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » wt sty 02, 2007 21:44

ja nic nie regolowalem ale moze przez przypadek czyms pokrecilem. czym sie reguluje dawke.jedyne czym moglem pokrecic to to cos na sprezynce kolo ssania - do czego to sluzy??

[ Dodano: 02 Sty 2007 20:47 ]
aha koncowki byly zmieniane wtedy co ten patalach zle je ustwail. na starym ustawieniu troche laly a teraz jak podciaglem do ok 155 rozpylaja :)

[ Dodano: 09 Sty 2007 21:30 ]
witam znowu!!! sprawa wyglada tak: pompe mam wczesniej bo jak przesuwalem ja od silnika to nie bylo popray i w pewnym momencie zdechl. ustawilem w miare zeby jakos chodzil i jak probowalem zapalic na zimnym to znowu szarpal i strasznie klekota, sprawdzilem znowu rozrzad i wszystko jest ideal. tylko ta pompa mnie wkurza - nie wiem czy napewno tak ma byc. jak zapale na zimnym to kopci na niebiesko. a pompe poza tym ustawielm tak zeby jak najlepiej wchodzi na obroty bo jak krecilem to mial momenty ze strasznie mulil. jak sprawdzic wtryski czy nie sa uszkodzone, podobno podczas pracy odkrecac przewody cisnieniowe i jesli nie zmieni sie praca silnika to jest uszkodzony wtrysk - to prawda??


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości