spalanie 14/100 ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ibz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:57
Lokalizacja: kątowni

spalanie 14/100 ?

Post autor: ibz » wt sty 02, 2007 15:10

witam. Mam MK1 z silnikiem 1,6 RF z golfa 2. Gaźnik 2e.
Autko przy delikatnej jeździe po mieście na odcinkach 3-30 km spala średnio 13-15 litrów na 100... na trasie przy stałej 90km/h bierze 8-8,5. Co mu się stało? nie znam się aż tak bardzo na tym wszystkim ale ostatnio zauważyłem że czasami idzie na 3 gary (kwestia palca ale tylko na zimnym silniku) oraz czesto zdaża się że ssanie się nie wyłącza i auto jedzie na wysokich obrotach. czy to może być od tego? co jeszcze sprawdzić/wymienić?



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt sty 02, 2007 15:16

czy ten silnik ma sonde? jesli tak to moze byc przyczyna



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sty 02, 2007 15:20

WITAJ NA FORUM przegląd gaznika i całego układu zapłonowego się kłania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 35e#846557



ibz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:57
Lokalizacja: kątowni

Post autor: ibz » wt sty 02, 2007 15:24

gaźnik był jakies 2-3 miechy temu robiony. przegląd i wymiana uszczelek. zapłon .. kable swiece i kopółka nowe. palec nie bo nie da sie takiego dostac. (bosh a w katalogu takiego nie ma...) Właśnie nie wiem czy ma sonde. też się nad tym zastanawiałem ale nie umiem tego zlokalizowac. Mam zamiar wymienić gaźnik ., tzn oddać go i wziac po regeneracji cena ok 150zł na giełdzie. tylko czy to ma sens?
zapomniałem jeszcze o jednym. ostatnio jak miał takie obroty to postanowiłem go troche pogonić. redukcja do 2 i gazu. przy 70-80 3 bieg i tak do 100 . i koniec drogi. na skrzyżowaniu umarł i nie chciał ruszyć. wkoncu za 4 razem ruszył ale to też było trudne(odpowiednia synchronizacja sprzęgła i gazu)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sty 02, 2007 15:37

TO JUZ INACZEJ BRZMI
ibz pisze:gaźnik był jakies 2-3 miechy temu robiony.
sprawdz przy kolektorze czy nie ma sondy bo cos mi sie wydaje po tym co piszesz że może ona być



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Re: spalanie 14/100 ?

Post autor: Przybek » wt sty 02, 2007 15:44

ibz pisze: ale ostatnio zauważyłem że czasami idzie na 3 gary (kwestia palca ale tylko na zimnym silniku) oraz czesto zdaża się że ssanie się nie wyłącza i auto jedzie na wysokich obrotach. czy to może być od tego? co jeszcze sprawdzić/wymienić?
to jak idzie ci na 3 gary to nic dziwneg ze na krotkich odcinkach duzo ci pali no i to ssanie
ganik byl robiony i ssanie i sie nie wylacza? jedz na reklamacje niech ci to poprawia bo nie zrobisz na paliwko , na ssaniu autko bierze kilka razy tyle paliwa wiec nie diw sie ze tyle pali , sprawdz jaki kolor maja swiece i daj znac
pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

ibz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:57
Lokalizacja: kątowni

Post autor: ibz » wt sty 02, 2007 15:51

świece ok. To jest tak że we wrześniu były wymienione a w listopadzie kab;le i kopółka. auto robi naprawdę malutko kilometrów. jeżdzę nim tylko czasami jak musze szybko i pilnie coś załatwic od wrzesnia przejechało ok 400km. Gaźnik był robiony ale to znajomy i mowił o tym ssaniu że trzeba by wymienić cos tam (ok 30zł) ale nie miałem kasy akurat wiec tylko uszczelki i takie tam. Na tym ssaniu kiedys robiłem trase ok 200km swieżo natankowanym i spalił mi wtedy 8,5 na 100. Całą drogę jechał na takich obrotach (wrzuyciłem 5 bieg i bez dodawania gazu miał stałą prędkość)
na 3 gary idzie tylko przy odpaleniu. ale chwile go pogazuje i juz jest ok. możliwe że kopułka niedopasowana i wilgoć tam nachodzi. Palec czyszczony i przesmarowany WD40 żeby jakoś to działało póki nic innego nie znajdę.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » wt sty 02, 2007 16:03

ale ssanie naogol sklada sie z dwoch elementow jedno z nich podnosi obroty a 2 przymyka doplyw powietsza czyli wzbogaca mieszanke , jesli klapka od ssania jest otwarta po rozgrzaniu silnika to pol biedy bo beda tylko podwyzszone obroty
napisz dokladnie jaki tam masz typ gaznika to moze cos sie doradzi
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

ibz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:57
Lokalizacja: kątowni

Post autor: ibz » wt sty 02, 2007 16:25

no z tego co wiem to 2e. nic więcej o nim mi nie wiadomo. ze ssaniem jest taki problem ze podobno spirala czy coś tam jest rozwalone. i bimetal nie wraca czy cos.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » wt sty 02, 2007 16:43

tyle ze tych 2E sa 3 typy ty pewnie masz 2E2 czy tak wyglada ?
Obrazek


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

ibz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:57
Lokalizacja: kątowni

Post autor: ibz » wt sty 02, 2007 16:54

chyba tak. ale nie na 100%. poźniej bede na dole to sprawdzę to dokładniej:)



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » wt sty 02, 2007 17:07

jesli ten typ to ten bimetal jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie przepustnicy ssania , bimetal zadko sie psuje , co do sterowania obrotow ssania jest tam odpowiedzialny termostat woskowy sprwdz czy on sie nagrzewa powiedz tez czy ta gorna klapka od ssania po nagrzaniu silnika jest otwarta czy zamknieta
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

ibz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:57
Lokalizacja: kątowni

Post autor: ibz » wt sty 02, 2007 17:25

sam sie nie psuje. ale poprzedni własciciel coś spierd*** dlatego tak jest.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » wt sty 02, 2007 17:43

nie twierdze ze psujesz ale czym wiecej podasz kakretow tym wiecej bedziemy mogli ci pomoc
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 110 gości