Jak i czym reguluję się ciśnienie doładowania turbo w 1.6 CY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Jak i czym reguluję się ciśnienie doładowania turbo w 1.6 CY

Post autor: rogra » pn sty 01, 2007 20:21

?????????



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » pn sty 01, 2007 23:07

a co jest w kolektorze ssącym?taka czarna puszka ze śrubką do czego to?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn sty 01, 2007 23:26

zawor bezpiecznenstwa, trzeba wykrecic ta srube, wlozyc pod spod jakies podkladki i skrecic na amen lub wywalic zawor i zaslepic dziure w kolektorze. Wszystko bylo na forum


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » pn sty 01, 2007 23:49

no dobra dokręce śrubkę do końca i co wtedy uzyskam oraz co wogóle daję ten zawór i jak fabrycznie on działa?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 02, 2007 00:03

rogra, zawór bezpieczenstwa jak sama nazwa mowi otwiera sie gdy cisnienie jest zbyt duze !! Oczywiscie on zbyt wczesnie sie otwiera i gdy podkręcisz Turbine to bede mozliwe ze Ci sie bedzie otwierał na wyzszych obrotach Dlatego nalezy go zakręcić !!


(nie wiem czy dobrze napisałem ale chyba tak - ja sie jeszcze ucze i dopiero bede zaczynał kręcić swojego dieselka narazie to zbieram info i wiedze :P)



MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Post autor: MADMAXOG » wt sty 02, 2007 01:10

To_mas ma rację. Ja założyłem do swego JR-a turbo od CY i skręciłem na maxa WG (tą śrubkę na imbus - po odkręceniu kontry). Skręcanie tego WG po np. pół obrotu mało co dawało - ciśnienie rosło bardzo słabo po ok. 0.05 bar i oscylowało wokół fabrycznego 0.65-0.75bar.. Praktycznie zablokowanie jego dało poszukiwany efekt przyrostu ciśnienia doład.
Podobnie było z zaworem bezpieczeństwa. Kręcenie śrubą mało co dawało (Uwaga! Śruba ta jest czymś zalepiona i bardzo ciężko ją ruszyć. Musisz użyć dobrego szerokiego wkrętaka i pewnie ją odkręcić. Jest mosiężna i łatwo ją zniszczyć) . Tak więc trzy-cztery podkładki pod śrubkę miedzy nią a sprężyną i zaworek pracuje już od 1.2-.13 bar.
Wszystkie tte regulacje oczywiście przeprowadzone były z podłączonym manometrem.
Manometr to zwykły zegarowy jak do urządzeń za 25pln wyskalowany do 1 bar. Zresztą do dzisiaj z nim jeżdżę.
Pozdro!



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 02, 2007 16:16

punkcików nie bedzie ???:(



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » wt sty 02, 2007 21:56

MADMAXOG pisze:To_mas ma rację. Ja założyłem do swego JR-a turbo od CY i skręciłem na maxa WG (tą śrubkę na imbus - po odkręceniu kontry). Skręcanie tego WG po np. pół obrotu mało co dawało - ciśnienie rosło bardzo słabo po ok. 0.05 bar i oscylowało wokół fabrycznego 0.65-0.75bar.. Praktycznie zablokowanie jego dało poszukiwany efekt przyrostu ciśnienia doład.
Podobnie było z zaworem bezpieczeństwa. Kręcenie śrubą mało co dawało (Uwaga! Śruba ta jest czymś zalepiona i bardzo ciężko ją ruszyć. Musisz użyć dobrego szerokiego wkrętaka i pewnie ją odkręcić. Jest mosiężna i łatwo ją zniszczyć) . Tak więc trzy-cztery podkładki pod śrubkę miedzy nią a sprężyną i zaworek pracuje już od 1.2-.13 bar.
Wszystkie tte regulacje oczywiście przeprowadzone były z podłączonym manometrem.
Manometr to zwykły zegarowy jak do urządzeń za 25pln wyskalowany do 1 bar. Zresztą do dzisiaj z nim jeżdżę.
Pozdro!
a gdzie jest ta śruba do regulacji doładowania?gdzie jej szukać?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości